;
coinex

آیا ۷۰ درصد از اینترنت عراق از ایران تامین می‌شود؟

به گفته وزیر ارتباطات ۷۰ درصد از اینترنت عراق از مسیر ایران تامین می‌شود. بیشتر این ترافیک از مرز پیرانشهر در آذربایجان غربی ترانزیت می‌گردد.

به گزارش تکراتو، محمد جواد آذری جهرمی در شورای اداری ارومیه اعلام کرد که همه 42 شهر استان آذربایجان غربی به خدمات نسل سوم و‌چهارم تلفن همراه مجهز هستند. به گفته وی در سال ۹۶ پهنای باند ورودی به استان ۸۱ گیگابیت بر ثانیه بوده که اکنون به ۳۴۶ گیگابیت بر ثانیه رسیده است. ظرفیت پهنای باند به بهره برداری رسیده نیز از ۲۷ به ۱۳۴ گیگابیت بر ثانیه ارتقا پیدا کرده است.


بیشتر بخوانید: حملات سایبری بیشتر سیستم‌های کنترل از راه دور را تهدید می‌کنند


تامین اینترنت عراق توسط ایران

آذری جهرمی در ادامه‌ی صحبت‌هایش به ترانزیت ۷۰ درصد اینترنت عراق از ایران، اشاره کرد و اظهار نمود که بیشتر این ترانزیت از مرز پیرانشهر در استان آذربایجان غربی صورت می‌گیرد.

آذری جهرمی در ادامه به دسته بندی انجام شده روستاهای کشور و آذربایجان غربی بر اساس وضعیت ارتباطی آنها گفت که دسته اول روستاهایی هستند که دارای ارتباطات کاملند، یعنی از اینترنت و تلفن ثابت و تلفن همراه برخوردارند که در این استان ۲۸ درصد روستاها در این دسته قرار دارند.

دسته دوم، دو ارتباطی و ۳۴ درصد را تشکیل می‌دهند، دسته سوم، تک ارتباطی و ۳۴ درصد و دسته چهارم فاقد هرگونه ارتباط هستند که در مجموع ۴ درصد روستاهای استان را شامل می‌شوند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه شاخص‌های مشخص شده در ۶۴ هزار روستای سراسر کشور به صورت میدانی مورد اندازه گیری قرار گرفته است، خاطرنشان کرد که بررسی‌ها نشان می‌دهد که در دسته اول یعنی روستاها با ارتباطات کامل، 44 درصد هستند اما در آذربایجان غربی ۲۸ درصد روستاها دارای ارتباطات کامل هستند.

وی بیان کرد با وجود وضعیت بهتر ارتباطات روستاهای آذربایجان غربی نسبت به متوسط کشوری، شاخص فناوری اطلاعات این استان بدلیل نرخ پایین سوادآموزی در سطح استان، پایین است.

وزیر ارتباطات در پایان اعلام کرد که از نظر شاخص توسعه کسب و کار و دریافت سهم بازار استان آذربایجان غربی در رتبه پنجم قرار دارد و در یک سال گذشته در اقداماتی ویژه ۲۲۰ میلیارد تومان در این استان سرمایه گذاری شده است.

 

بیشتر بخوانید:

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: farsnews

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر