coinex
راهنمای خرید تکراتو

افت نرخ ارز کاهش دو میلیونی قیمت موبایل را باعث شد

کاهش دو میلیونی قیمت موبایل به دنبال کاهش نرخ ارز اتفاق افتاد. علاوه بر قیمت موبایل، قیمت بسیاری از کالاهای وارداتی دیگر نیز در بازار کاهش یافت.

به گزارش تکراتو، افت شدید قیمت از ۱۹ هزار تومان به ۱۳ هزار تومان باعث شد قیمت برخی محصولات وارداتی مانند خودرو و گوشی موبایل کاهش پیدا کند. در این میان گزارش‌ها از بازارهای مختلف حاکی از این است که افت نرخ ارز نه تنها رونقی به بازار نداده بلکه مردم از خرید کالاهای مختلف پرهیز می‌کنند و منتظر هستند قیمت‌ها بیشتر کاهش یابد.


بیشتر بخوانید: ۱۰۰ هزار گوشی تلفن همراه به زودی وارد بازار می‌شوند


کاهش دو میلیونی قیمت موبایل

اکثر مغازه‌داران از کاهش میزان فروش شکایت دارند و می‌گویند که کاهش نرخ ارز بازارها را کسادتر کرده، زیرا مردم منتظر هستند قیمت‌ها باز هم کمتر شود. فروشنده دیگری با ابراز ناراحتی از افت اعلام کرد که وقتی دلار گران شد مشتری بیشتر بود چون مردم می‌ترسیدند گران‌تر شود.

گفته شده که گوشی‌های بالای ۱۰ میلیون تومان حتی تا دو میلیون تومان نیز کاهش قیمت داشتند، اما گوشی‌های زیر ۱۰ میلیون تومان حداکثر ۳۰۰ هزار تومان افت قیمت را تجربه کرده‌اند. این در حالی است که در پی افزایش ناگهانی نرخ ارز قیمت گوشی موبایل دو تا سه برابر شده بود.

قیمت برندهای مختلف موبایل در بازار

در حال حاضر گوشی‌های سامسونگ و آیفون که پرفروش‌ترین برندهای بازار هستند به ترتیب از یک میلیون و ششصد تا ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و شش تا ۱۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

گوشی‌های هوآوی در جایگاه بعدی هستند که قیمت‌های مناسب‌تری دارن و یک میلیون و ۴۰۰ تا نهایتا چهار میلیون تومان قیمت دارند.

برند سونی یک میلیون و ۷۰۰ تا ۹ میلیون تومان و برند ال‌جی نیز یک میلیون و ششصد تا ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شوند.

برند نوکیا نیز که در سال‌های اخیر دوباره به عرصه رقابت بازار گوشی‌های موبایل وارد شده حدود یک میلیون و ۲۰۰ تا ۱۰ میلیون تومان قیمت دارد.

 

بیشتر بخوانید:

 

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: isna

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر