;
coinex

ایجاد اپراتور های VPN رسمی در ایران ؛ وی پی ان قانونی می‌شود

مقامات رسمی فضای مجازی کشور می‌گویند VPN رسمی در کشور ایجاد می‌شود که قرار است سطوح مختلف دسترسی مردم را به دنبال داشته باشد. با توضیح بیشتر این خبر تکراتو را همراه باشید!

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، می‌گوید امیدوار است تا با انجام رایزنی‌ها VPN رسمی را در کشور به راه بیاندازند. وی معتقد است:‌

امیدواریم بتوانیم با مسؤولیت دادستانی و وزارت ارتباطات بتوانیم اپراتورهای VPN رسمی در کشور شکل دهیم به این معنی که وی پی ان طبق یک مقررات و با نظم مشخصی از طریق اپراتورهای رسمی واگذار شود.

ما موافق تعریف سطوح مختلف دسترسی به اینترنت برای کاربران هستیم و در این رابطه پیشنهادی به کارگروه تعیین مصادیق فیلترینگ داده ایم، این کارگروه در حال حاضر در حال تهیه آئین نامه و دستورالعملی برای تعیین سطح دسترسی به اینترنت و فیلترینگ است و امیدواریم در اسرع وقت این طرح به سرانجام برسد.

اپراتورهای وی پی ان رسمی در کشور ایجاد خواهد شد

موضوع وی پی ان قانونی پیش از این نیز مدت‌ها مطرح شده بود. به گفته فیروزآبادی «امیدواریم با توجه به اینکه اقتصاد وی پی ان تبدیل به اقتصاد بزرگی شده است و سازمان‌ها و افراد زیادی از آن بهره برداری می کنند با مسؤولیت دادستانی و وزارت ارتباطات بتوانیم اپراتورهای VPN رسمی در کشور شکل دهیم.» به این ترتیب احتمالا به زودی واگذاری وی پی ان ها قانونی و بر اساس موارد خاص و مورد نیاز خواهد بود.

vpn رسمی


بیشتر بخوانید: فواید استفاده از وی پی ان چیست و چرا باید از VPN روی گوشی استفاده کنیم؟


دبیر شورای عالی فضا مجازی ادامه می‌دهد:‌

به هر حال سازمان های خاصی بسته به فعالیت شان مانند سازمان های دولتی، بانک‌ها و سفارتخانه‌ها نیاز به استفاده از VPNدارند و در بعضی حوزه‌ها نیز شاهد تحریم آمریکا در سایت ها و اپلیکیشن ها هستیم که نیاز است کسب و کارها از VPNبرای دسترسی استفاده کنند، از این رو این آئین نامه در حال تدوین است تا موضوع استفاده از VPNدر کشور ساماندهی شود.

وی در پایان در خصوص موضوع جرایم استفاده از VPNدر کشور نیز گفت که طرحی در مجلس شورای اسلامی در این باره در دست تهیه است که مرکز ملی فضای مجازی نیز نظرات خود را در این باره ارائه داده است. بر اساس گفته های وی، متولی این طرح، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی بوده و این طرح مراحل نهایی خود را طی می کند تا به زودی در صحن مجلس مطرح و به صورت قانونی در بیاید.

بیشتر بخوانید:

منبع: فارس

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر