;
coinex

بهترین هدفون های 2019 جهان ؛ موسیقی محبوبتان را با کیفیت خوب گوش دهید

برای همه ماهایی که با وسایل دیجیتالی هوشمند سروکار داریم، داشتن یک هدفون خوب ضروری است. در این نوشتار بهترین هدفون های 2019 را معرفی کرده‌ایم.

یک هدفون خوب علاوه بر این که زندگی جدیدی به آهنگ‌های مورد علاقه می‌بخشد، ما را در هر حالتی با پخش صداهای باکیفیت سرگرم هم می‌کند. یک کاربر زمان زیادی را با هدفون خود می‌گذارند، به همین دلیل وقتی که می‌خواهد یک هدفون جدید بخرد باید برترین هدفون موجود در بازار را مطابق با معیارهایش خریداری کند.

چگونه یک هدفون خوب انتخاب کنیم؟

انتخاب یک هدفون خوب می‌تواند پروسه پیچیده‌ای باشد، ولی اگر بدانید که باید چه ویژگی‌هایی را در خرید یک هدفون مد نظر بگیرید این پیچیدگی در مسیر شما قرار نمی‌گیرد.

کیفیت صدا مهمترین پارامتری است که باید در خرید یک هدفون مد نظر بگیرید. برای دستیابی به این پارامتر نیازی نیست که گرانترین هدفون موجود در بازار را خریداری کنید، بلکه تنها باید بدانید که به چه نوع صدایی علاقمند هستید.

این که صدای باکیفیت را چگونه تعریف می‌کنید به سلیقه شخصیتان برمی‌گردد. آیا به صداهای گرم و فراگیر علاقمند هستید، یا به صدایی علاقه دارید که همه جزئیات موسیقی محبوبتان را نشان دهد؟ به موسیقی کلاسیک علاقه دارید یا از طرفداران آهنگ‌های بیس هستید؟

اگر به موسیقی بیس دار علاقه دارید، باید به دنبال آن دسته از درایورهای صوتی دینامیکی باشید که بتوانند حجم زیادی از هوا را جا به جا کنند؛ اگر جزئیات صدا برای شما مهم هستند، باید به دنبال فرکانس‌های بالاتر از حد استاندارد باشید تا بتوانید در صداهای کم و زیاد جزئیات موسیقی مورد علاقه خود را بشنوید ( فرکانس 20Hz تا 20 kHz فرکانس حد استاندارد است).

علاوه بر این مهم است که تفکیک صدا را به عنوان یک ماهیت کلی در نظر بگیرید. اگر عاشق یک صدای باز و وسیع هستید، باید هدفونی را خریداری کنید که پشت آن باز باشد. اگر نمی‌خواهید افرادی که در کنارتان هستند بفهمند که در حال گوش دادن به چه صدایی هستید، باید به دنبال هدفون‌های پشت بسته چسبانی باشید که نمی‌گذارند صدای موسیقی شما اطرافیانتان را اذیت کنند.

باید به طراحی هدفون هم توجه کنید. آیا طرفدارآزادی یک هندزفری وایرلس واقعی هستید یا امنیتی که یک هدفون محکم با درایورهای بزرگ فراهم می‌کند؟

سیم دار یا بدون سیم بودن هدفون هم مهم است. چند سال قبل بعضی از افراد در خرید یک هدفون وایرلس با شما مخالفت می‌کردند زیرا فناوری آن روزها نمی‌توانست اتصال بدون سیم خوبی را از طریق قابلیت بلوتوث ایجاد کند و به همین دلیل کیفیت صدا کاهش می‌یافت، ولی امروزه پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه قابلیت اتصالی بلوتوث باعث شده‌اند که هدفون‌های وایرلس بتوانند کیفیت صدای بسیار خوبی را ارائه کنند. اگر می‌خواهید یک هدفون وایرلس بخرید، اطمینان یابید که باتری به کار رفته در آن راندمان و عملکرد خوبی دارد.

باید همچنین به این موضوع فکر کنید که می‌خواهید از هدفون جدیدتان به چه منظوری استفاده کنید؟ اگر به دنبال هدفونی هستید که بتواند در هنگام ورزش کردن برای شما موسیقی پخش کنید، باید محصولی را جستجو کنید که مخصوص استفاده در هنگام شنا یا دو ساخته شده باشد.

بهترین هدفون های 2019 جهان
بهترین هدفون های 2019 جهان

در آخر باید قیمت را هم مد نظر بگیرید. برای خرید یک هدفون خوب نیازی نیست که حساب بانکی خود را کاملا خالی کنید زیرا هدفون های ارزان قیمتی هم هستند که کارایی خوبی دارند و از طرفی بعضی از هدفون ها هم فقط قیمت بالایی دارند. در ادامه با بهترین هدفون های 2019 آشنا می‌شوید. با تکراتو همراه باشید.

بهترین هدفون های 2019 موجود در بازار در یک نگاه

  • بهترین هدفون 2019: سونی دبلیو اچ 1000 – ایکس ام 3 (Sony WH-1000XM3)
  • بهترین هدفون درون گوشی: 1مور تریپل درایور این – ایر هدفون (1More Triple Driver In-Ear Headphone)
  • بهترین هدفون درون گوشی اقتصادی: آر اچ اِی اس 500 یو (RHA S500u)
  • بهترین هدفون خارجی: گرادو اس آر 60 ای (Grado SR60e)
  • بهترین هدفون خارجی اقتصادی: آربن ایرز پلاتان 2 (Urbanears Plattan II)
  • بهترین هدفون رو گوشی: بیردینامیک دی تی 1990 پرو (Beyerdynamic DT 1990 Pro)
  • بهترین هدفون رو گوشی اقتصادی: آدیو – تکنیکا اِی تی اچ – اس آر 5 بی تی (Audio-Technica ATH-SR5BT)
  • بهترین هدفون کاهنده نویز: بوز نویز کنسلینگ هدفونز 700 (Bose Noise Cancelling Headphones 700)
  • بهترین هدفون کاهنده نویز اقتصادی: جی بی ال لایو 650 بی تی اِن سی (JBL Live 650BTNC)
  • بهترین هدفون وایرلس: جبرا الیت 85 اچ (Jabra Elite 85H)
  • بهترین هدفون وایرلس اقتصادی: پلنترونیکس بک بیت گو 810 (Plantronics BackBeat Go 810)
  • بهترین هدفون لوکس: فوکال استلیا (Focal Stellia)
  • بهترین ایرباد بلوتوث: اوپتوما نوفورس بی ای اسپورت 4 (Optoma NuForce BE Sport4)
  • بهترین ایرباد وایرلس واقعی: سونی دبلیو اف – 1000 ایکس ام 3 ترو وایرلس ایربادز (Sony WF-1000XM3 True Wireless Earbuds)

 


بهترین هدفون 2019: سونی دبلیو اچ 1000 – ایکس ام 3

هدفونی برای همه کاربردها

بهترین هدفون 2019: سونی دبلیو اچ 1000 – ایکس ام 3

طراحی صوتی: بسته/ وزن: 254 گرم/ طول کابل: 120 سانتیمتر/ واکنش بسامدی: 4 تا 40000 هرتز/ اندازه هر درایور: 40 میلیمتر/ نوع درایور: نئودیمیم/ میزان حساسیت: 104.5 dB / mW (1 kHz)/ میزان مقاوم: 47 اهم/ مدت عملکرد باتری با یک بار شارژ: 30 ساعت/ رنج وایرلس: 10.05 متر/ قابلیت NFC: دارد/ قیمت: 278 دلار

نقاط قوت:

  • توانایی بسیار بالا در کاهش نویز
  • کیفیت ساخت خوب
  • 30 ساعت راندمان باتری

نقاط ضعف:

  • کیفیت صدای نه چندان خوب برای تماس

غافلگیر کننده‌ترین مشخصه هدفون WH-1000XM3 سونی تطابق بالای این محصول با هدفون هایی است که این سازنده مشهور ژاپنی در طول دو سال گذشته با نام‌های سونی WH-1000XM2 و سونی MDR-1000X وارد بازار کرد. توانایی بسیار بالا در کاهش نویز از عواملی است که سونی WH-1000XM3 را به یکی از بهترین هدفون های 2019 جهان تبدیل کرده است، و بد نیست بدانید که این هدفون در این زمینه همه محصولات شرکت بوز را شکست می‌دهد.

بوز سال‌های زیادی را صرف ساخت یک الگوریتم خوب برای کاهش نویز کرده و توانسته در این زمینه به نتایج بسیار خوبی برسد، ولی سونی در همین بازه زمانی مشغول به تکامل رساندن کیفیت پخش موسیقی در کنار ساخت یک الگوریتم تطابق پذیر با چند مانع صوتی خنثی بود تا محصول جدیدش بتواند در هر شرایطی بهترین صدا را پخش کند.

سونی WH-1000XM3 علاوه بر این که در کاهش نویزهای خارجی کارایی بسیار بالایی دارد، قابلیت Hi-Res Audio و کودک‌های aptX، aptX HD و LDAC را پشتیبانی می‌کند، و دستیار مجازی گوگل اسیستنت را هم در اختیار کاربرش می‌گذارد. اگر به هدفونی نیاز دارید که بتواند هر چالشی را پشت سر بگذارد و در هر محیطی کارایی خوبی را ارائه کند، سونی WH-1000XM3 بهترین محصول برای شما محسوب می‌شود.


بهترین هدفون درون گوشی: 1مور تریپل درایور این – ایر هدفون

یک هدفون درون گوشی اقتصادی با کیفیت صدای خوب

بهترین هدفون درون گوشی: 1مور تریپل درایور این – ایر هدفون

طراحی صوتی: بسته/ وزن: نامشخص/ طول کابل: نامشخص/ واکنش بسامدی: 20 تا 40000 هرتز/ اندازه هر درایور: نامشخص/ نوع درایور: دینامیکی/ میزان حساسیت: 99 dB/mW/ میزان مقاوم: 32 اهم/ مدت عملکرد باتری با یک بار شارژ: نامشخص/ رنج وایرلس: نامشخص/ قابلیت NFC: نامشخص/ قیمت: 55.90 دلار

نقاط قوت:

  • کیفیت صدای خوب
  • طراحی و کیفیت ساخت خوب
  • ارزش اقتصادی بالا

نقاط ضعف:

  • ریموت پلاستیکی حس ارزان بودن هدفون را منتقل نمی‌کند

بعد از سپری کردن چند هفته با هدفون های درون گوشی تریپل درایور این – ایر هدفون و کوئاد درایور این – ایر هدفون شرکت 1مور به این نتیجه رسیدیم که این دو محصول در رنج قیمتی خودشان ارزش اقتصادی بسیار بالایی را ارائه می‌کنند. در این رنج قیمتی نمی‌توانید هدفونی را پیدا کنید که از نظر کیفیت صدا و ساخت با تریپل درایور این – ایر هدفون 1مور برابری کند. اگر هم به دنبال هدفونی هستید که نسبت به این محصول کارایی و کیفیت ساخت بیشتری داشته باشد، کوئاد درایور یک گزینه بسیار خوب و اقتصادی برای شما محسوب می‌شود.

تریپل درایور نقاط ضعف بسیار کوچکی دارد؛ برای مثال سیم پلاستیکی این هدفون کمی آزار دهنده است و ریموت کنترل آن هم باعث می‌شود حس کنید که محصول ارزان قیمت و بی کیفیتی را خریداری کرده‌اید، ولی این نقطه ضعف‌ها چندان مهم نیستند زیرا کارایی تریپل درایور در قبال قیمتش بسیار برجسته و چشمگیر است.


بهترین هدفون درون گوشی اقتصادی: آر اچ اِی اس 500 یو

هدفونی با قیمت بسیار اقتصادی و کیفیت صدای منحصر بفرد

بهترین هدفون درون گوشی اقتصادی: آر اچ اِی اس 500 یو

طراحی صوتی: بسته/ وزن: 14 گرم/ طول کابل: 135 سانتیمتر، ساخته شده با دو ماده مختلف/ واکنش بسامدی: 16 تا 22000 هرتز/ نوع درایور: میکرو دینامیکی/ میزان حساسیت:100 dB / میزان مقاوم: 16 اهم/ مدت عملکرد باتری با یک بار شارژ: نامشخص/ رنج وایرلس: نامشخص/ قابلیت NFC: نامشخص/ قیمت: 17.35 دلار

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت عالی
  • صدای استودیوی غنی و متعادل

نقاط ضعف:

  • تفکیک صدای محدود
  • پخش گه گاهی صدای هیس هیس

اگر همیشه هدفون های خود را گم یا خراب می‌کنید و به دنبال محصولی هستید که کیفیت صدای خوبی داشته باشد، آر اچ اِی S500u همان هدفون مورد نظر شماست. کیفیت صدای خوب در ازای بهای پرداختی و قابلیت تفکیک صدای متعادل از ویژگی‌هایی هستند که این محصول را به یکی از بهترین هدفون های 2019 موجود در بازار تبدیل کرده‌اند. صدایی که توسط آر اچ اِی S500u پخش می‌شود گاهی اوقات هیس هیس می‌کند، ولی باس خوبی دارد و در حالتی که میزان و افکت‌های صدا تنظیم باشد با پخش خوب موسیقی مورد نظرتان به شما انرژی می‌دهد.


بهترین هدفون خارجی: گرادو اس آر 60 ای

هدفونی با قیمت عالی و کیفیت صدای واقعا منحصر بفرد

بهترین هدفون خارجی: گرادو اس آر 60 ای

طراحی صوتی: باز/ وزن: نامشخص/ طول کابل: نامشخص/ واکنش بسامدی: 20 تا 20000 هرتز/ اندازه هر درایور: نامشخص/ نوع درایور: دینامیکی/ میزان حساسیت:99 dB / میزان مقاوم: 32 اهم/ مدت عملکرد باتری با یک بار شارژ: نامشخص/ رنج وایرلس: نامشخص/ قابلیت NFC: نامشخص/ قیمت: 79 دلار

نقاط قوت:

  • راحتی بالا
  • قیمت بسیار خوب
  • توصیه پذیر

نقاط ضعف:

  • نداشتن کلیدهای کنترلی خطی

گرادو SR60e هم از آن دسته هدفون هایی است که با قیمت بسیار اقتصادیش توجه شما را به راحتی به خود جلب می‌کند. این محصول بهترین هدفونی محسوب می‌شود که توسط سازنده‌اش ساخته شده است. اگر به دنبال یک هدفون رده پایه هستید که ظاهری پیشرفته‌تر و کارایی بیشتری نسبت به قیمتش داشته باشد، گرادو SR60e را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

درایورهای گرادو SR60e با طراحی پشت باز ساخته شده‌اند به همین دلیل تجربه استفاده‌ای که از آن دریافت می‌کنید، بسیار بهتر از تجربه قابل ارائه توسط سایر هدفون های خارجی است. به طور خلاصه می‌توان گفت که گرادو SR60e استاندارد طلایی هدفون های خارجی است. این محصول از نظر طراحی و عملکرد شباهت زیادی به مدل گرادو SR60i دارد.


بهترین هدفون خارجی اقتصادی: آربن ایرز پلاتان 2

یک هدفون راحت و ارزان با ارزش اقتصادی بالا

بهترین هدفون خارجی اقتصادی: آربن ایرز پلاتان 2

طراحی صوتی: بسته/ وزن: نامشخص/ طول کابل: نامشخص/ واکنش بسامدی: 20 تا 20000 هرتز/ اندازه هر درایور: نامشخص/ نوع درایور: دینامیکی/ میزان حساسیت: 99 dB/ میزان مقاوم: 32 اهم/ مدت عملکرد باتری با یک بار شارژ: نامشخص/ رنج وایرلس: نامشخص/ قابلیت NFC: نامشخص/ قیمت: 29.99 دلار

نقاط قوت:

  • راحتی بالا
  • ارزش اقتصادی خوب

نقاط ضعف:

  • تفکیک صدای محدود
  • نداشتن ابزارهای کنترل میزان صدا

هدفون قبلی پلاتان یک هدفون خارجی خوب بود، ولی نتوانست آربن ایرز را به عنوان سازنده‌اش متقاعد کند تا به حد متوسط قانع باشد. این سازنده انتقادهای مشتریانش را قلبا پذیرفت و به بسیاری از آن‌ها که در رابطه با راحتی استفاده از هدفون قبلیش و کیفیت و ایزوله سازی صدا بودند، رسیدگی کرد و از این طریق توانست پلاتان II را تقریبا بدون مشکلات پلاتان I و به عنوان یکی از بهترین هدفون های 2019 جهان و جایگزین محبوبترین هدفونش عرضه کند.

به طور کلی می‌توان گفت که پلاتان II یک هدفون رده پایه است و ویژگی‌های زیادی ندارد، ولی در مقایسه با سایر هدفون های سیمی موجود در بازار و همچنین به لطف سادگیش کیفیت صدای خوبی را ارائه می‌کند.


بهترین هدفون رو گوشی: بیردینامیک دی تی 1990 پرو

یک هدفون حرفه‌ای سرگرم کننده

بهترین هدفون رو گوشی: بیردینامیک دی تی 1990 پرو

طراحی صوتی: باز/ وزن: 370 گرم/ طول کابل: 299 سانتیمتر/ واکنش بسامدی: 5 تا 40000 هرتز/ اندازه هر درایور: نامشخص/ نوع درایور: نامشخص/ میزان حساسیت: 102 dB/ میزان مقاوم: 250 اهم/ مدت عملکرد باتری با یک بار شارژ: نامشخص/ رنج وایرلس: نامشخص/ قابلیت NFC: نامشخص/ قیمت: 446.87 دلار

نقاط قوت:

  • راحتی بسیار زیاد
  • کیفیت ساخت عالی
  • رزولوشن بالا

نقاط ضعف:

  • طراحی خسته کننده برای بعضی از افراد
  • عملکرد نسبتا محدود در پخش صداهای رده متوسط

بیردینامیک شهرت برادر آلمانیش، سنهایزر (Sennheiser، از بهترین سازندگان فعال در بازار تجهیزات صوتی)، را ندارد ولی هدفون های DT770، DT880  و DT990 آن شهرت بسیار خوبی در زمینه کیفیت صدا و کیفیت ساخت پیدا کرده‌اند. برتر از این سه محصول از طرف بیردینامیک هدفونی به نام DT 1990 Pro است که مدل پشت باز هدفون DT 1770 Pro این برند محسوب می‌شود. این دو محصول قیمت یکسانی دارند، با این حال کیفیت صدای متفاوتی را ارائه می‌کنند.

بیردینامیک DT 1990 Pro برای استفاده در خانه یا استودیو و گوش دادن به صداهایی ساخته شده است که باید تحلیل شوند. این هدفون صدا را به خوبی دریافت و منتشر می‌کند، اما آنچه باعث معرفیش به عنوان یکی از بهترین هدفون های 2019 جهان شده توانایی بالایش در ارائه درک خوبی از فضا به کاربر است.

بیردینامیک DT 1990 Pro همچنین توانایی بالایی در تفکیک صدا دارد تا حدی که حتی به بی اشتیاقترین افراد هم این توانایی را می‌دهد که محل دقیق اجرای هر آلت موسیقی را شناسایی کنند. اگر به دنبال یک هدفون Hi-Fi برجسته هستید که توسط بعضی از برترین مهندسان صوتی جهان استفاده می‌شود، دی تی 1990 پرو را به شما پیشنهاد می‌کنیم.


بهترین هدفون رو گوشی اقتصادی: آدیو – تکنیکا اِی تی اچ – اس آر 5 بی تی

یک هدفون رو گوشی با ارزش اقتصادی و کارایی بسیار خوب

بهترین هدفون رو گوشی اقتصادی: آدیو – تکنیکا اِی تی اچ – اس آر 5 بی تی

طراحی صوتی: بسته/ وزن: 290 گرم/ طول کابل: 119 سانتیمتر/ واکنش بسامدی: 5 تا 40000 هرتز/ اندازه هر درایور: 43 میلیمتر/ نوع درایور: دینامیکی/ میزان حساسیت: 100 dB/ میزان مقاوم: 35 اهم/ مدت عملکرد باتری با یک بار شارژ: 40 ساعت/ رنج وایرلس: نامشخص متر/ قابلیت NFC: ندارد/ قیمت: 120 دلار

نقاط قوت:

  • کیفیت صدای بالاتر در حالت سیمی
  • صدای متعادل
  • راندمان منحصر بفرد باتری

نقاط ضعف:

  • تپش زیاد

افراد علاقمند به موسیقی عموما از هدفون های بی سیم به دلیل کیفیت صدای ضعیفشان فاصله می‌گیرند، ولی باید به این نکته اشاره کرد که انتقال صدا از طریق قابلیت اتصالی بلوتوث در طول چند سال اخیر به میزان زیادی بهبود یافته است.

به لطف گسترش روز افزون توانایی پشتیبانی فناوری Hi-Res Audio هم اکنون تعداد زیادی هدفون وایرلس در بازار وجود دارد که می‌توانند صدا را با کیفیت بالایی برای کاربر پخش کنند و آدیو – تکنیکا ATH-SR5BT هم یکی از این هدفون ها است.

این هدفون کیفیت صدای بهترین هدفون های سیمی و بی سیم زیر 200 دلاری را ارائه می‌کند، می‌تواند هر نوع آهنگی را با کیفیت بسیار خوبی (و با منحنی پاسخ نسبتا صاف) پخش کند و علاوه بر این کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد. راحتی استفاده برای مدت زمان‌های طولانی و باتری قدرتمند با قابلیت پخش موسیقی به مدت 40 ساعت با یک بار شارژ از دیگر ویژگی‌هایی هستند که آدیو – تکنیکا ATH-SR5BT را به یکی از بهترین هدفون های 2019 موجود در بازار تبدیل کرده‌اند.

این هدفون بعضی از ویژگی‌های هدفون های وایرلس گرانتر مانند قابلیت کاهش نویز فعال و اتصال به چند دستگاه را ندارد، ولی کیفیت صدای بسیار خوبی را ارائه می‌کند.


بهترین هدفون کاهنده نویز: بوز نویز کنسلینگ هدفونز 700

یک هدفون پیشرو در کاهش نویز

بهترین هدفون کاهنده نویز: بوز نویز کنسلینگ هدفونز 700

طراحی صوتی: بسته/ وزن: 25 گرم/ طول کابل: نامشخص/ واکنش بسامدی: نامشخص/ اندازه هر درایور: نامشخص/ نوع درایور: نامشخص/ میزان حساسیت: نامشخص/ میزان مقاوم: نامشخص/ مدت عملکرد باتری با یک بار شارژ: 20 ساعت/ رنج وایرلس: 10.05 متر/ قابلیت NFC: دارد/ قیمت: 399 دلار

نقاط قوت:

  • توانایی بسیار بالا در کاهش نویز
  • صدای زنده و خوب
  • طراحی زیبا

نقاط ضعف:

  • باتری نه چندان قدرتمند
  • گرانتر از سونی دبلیو اچ – 1000 ایکس ام 3 اس

هدفون WH-1000XM3s سونی بهترین هدفون کاهنده نویز واقعی جهان است، ولی نویز کنسلینگ هدفونز 700 شرکت بوز هم در این زمینه کارایی بسیار خوبی دارد و پس از محصول سونی در مقام دوم قرار می‌گیرد.

در گذشته هدف از ساخت هدفون های کاهنده نویز ارائه محصولاتی بود که بتوانند صدای محیط اطراف شما را خفه کنند تا از این طریق بتوانید موسیقی محبوبتان را با صدا و کیفیت واضحتری بشنوید یا در هنگام مسافرت با یک هواپیمای پرسروصدا راحت بخوابید.

این قابلیت زمانی که می‌خواهید موسیقی گوش دهید بسیار موثر است، ولی هنگام برقراری تماس مخاطبتان باز هم همه صداهای موجود در اطرافتان را می‌شنود. نویز کنسلینگ هدفونز 700 بوز این معضل را هم برای شما برطرف کرده است.

این هدفون صدای بسیار زنده و فراگیری را به همراه یک قابلیت تفکیک صدای متعادل ارائه می‌کند. اگر نمی‌دانید که بین سونی WH-1000XM3s و این هدفون کدام مورد را انتخاب کنید، محصول سونی را به دلیل داشتن قیمت ارزانتر و باتری قدرتمندتر به شما پیشنهاد می‌کنیم، اگرچه که خریدن بوز نویز کنسلینگ هدفونز 700 هم شما را دلسرد نمی‌کند.

صدای عالی، ظاهر بسیار زیبا و توانایی خارق العاده در کاهش نویز از ویژگی‌هایی هستند که این محصول را به یکی از بهترین هدفون های 2019 جهان تبدیل کرده‌اند.


بهترین هدفون کاهنده نویز اقتصادی: جی بی ال لایو 650 بی تی اِن سی

هدفونی با توانایی بالا در کاهش نویز برای افراد دارای بودجه محدود

بهترین هدفون کاهنده نویز اقتصادی: جی بی ال لایو 650 بی تی اِن سی

طراحی صوتی: بسته/ وزن: 249 گرم/ طول کابل: 120 سانتیمتر/ واکنش بسامدی: 16 تا 20000 هرتز/ اندازه هر درایور: 40 میلیمتر/ نوع درایور: دینامیکی/ میزان حساسیت: 100 dBSPL@1kHz/1mW/ میزان مقاوم: 32 اهم/ مدت عملکرد باتری با یک بار شارژ: 20 تا 30 ساعت/ رنج وایرلس: 10 متر/ قابلیت NFC: ندارد/ قیمت: 99.95 دلار

نقاط قوت:

  • صدای عالی
  • طراحی کامپکت

نقاط ضعف:

  • ناراحت کننده بودن طراحی خارجی
  • گیج کننده بودن نحوه استفاده از ابزارهای کنترلی در ابتدای روند استفاده

جی بی ال لایو 650BTNC از نظر وسعت ویژگی‌هایش، کیفیت صدا و کیفیت ساخت ارزش بسیار بالاتری نسبت به قیمتش دارد. این هدفون علاوه بر یک اکولایزر تنظیم شده با نرم افزار جی بی ال می‌تواند دستیار مجازی گوگل اسیستنت (یا آمازون الکسا) را هم در اختیارتان بگذارد. جی بی ال لایو 650BTNC در حالت استفاده از قابلیت‌های وایرلس و ANC با یک بار شارژ به مدت 20 ساعت و در حالت استفاده با سیم و قابلیت ANC به مدت حدودا 30 ساعت برای شما موسیقی پخش می‌کند.

اگر نمی‌خواهید به سراغ بوز QC35 II یا سونی WH-1000XM3 بروید، جی بی ال لایو 650BTNC یکی از بهترین هدفون های 2019 موجود در بازار است زیرا 80 درصد کارایی این دو محصول را با 50 درصد قیمت آن‌ها در اختیارتان می‌گذارد.


بهترین هدفون وایرلس: جبرا الیت 85 اچ

رقیبی قدرتمند برای هدفون های بوز و سونی

بهترین هدفون وایرلس: جبرا الیت 85 اچ

طراحی صوتی: بسته/ وزن: 296 گرم/ طول کابل: نامشخص/ واکنش بسامدی: 10 تا 20000 هرتز/ اندازه هر درایور: 40 میلیمتر/ نوع درایور: دینامیکی/ میزان حساسیت: نامشخص/ میزان مقاوم: نامشخص/ مدت عملکرد باتری با یک بار شارژ: 36 ساعت/ رنج وایرلس: 10.05 متر/ قابلیت NFC: ندارد/ قیمت: 199 دلار

نقاط قوت:

  • عملکرد منحصر بفرد باتری
  • کارآیی خوب ANC
  • طراحی زیبا و راحت

نقاط ضعف:

  • عدم پشتیبانی کودک‌های پیشرفته
  • گرانتر از سونی دبلیو اچ – 1000 ایکس ام 3 اس

جبرا الیت 85h یک باتری بسیار قدرتمند، ظاهر زیبا و پروفایل صوتی بسیار قابل تنظیم دارد، ولی نمی‌تواند کودک‌های پیشرفته را پشتیبانی کند. شما هم می‌توانید در رنج قیمتی این محصول هدفون های قدرتمندتری را خریداری کنید، علی رغم این دو نقطه ضعف وقتی در نظر می‌گیرید که این هدفون اولین هدفون باکیفیت وایرلس ANC سازنده‌اش است، آن را می‌پذیرید.

در رده بندی این هدفون ها دوباره سونی WH-1000XM3 حرف اول را می‌زد، با این حال در صورتی که تمایلی به خرید این محصول ندارید جبرا الیت 85h هم به عنوان یکی از بهترین هدفون های 2019 جهان گزینه خوبی برای شما محسوب می‌شود.


بهترین هدفون وایرلس اقتصادی: پلنترونیکس بک بیت گو 810

یک هدفون کاهنده نویز رده متوسط اقتصادی و محکم

بهترین هدفون وایرلس اقتصادی: پلنترونیکس بک بیت گو 810

طراحی صوتی: بسته/ وزن: 289 گرم/ طول کابل: نامشخص/ واکنش بسامدی: نامشخص/ اندازه هر درایور: 40 میلیمتر/ نوع درایور: دینامیکی/ میزان حساسیت: نامشخص/ میزان مقاوم: نامشخص/ مدت عملکرد باتری با یک بار شارژ: 24 ساعت/ رنج وایرلس: 100 متر/ قابلیت NFC: ندارد/ قیمت: 126.43 دلار

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت عالی
  • صدای متعادل و گرم
  • اتصال وایرلس قابل اعتماد

نقاط ضعف:

  • قابلیت ANC متوسط
  • هیس هیس کردن در هنگام پخش نشدن موسیقی

برای سال‌های زیادی پلنترونیکس بک بیت پرو 2 به خاطر صدای عالی، کیفیت ساخت خوب و ویژگی‌های کارآمدش یکی از بهترین هدفون های جهان بود، ولی این محصول قیمت گرانی هم داشت. پلنترونیکس هم اکنون بک بیت گو 810 را با کارایی خوب و قیمتی در حدود 127 دلار عرضه کرده است تا دوباره بتواند دل عاشقان موسیقی را گرم کند. این هدفون نسبت به بک بیت پرو 2 کیفیت ساخت پایینتری دارد، ولی کیفیت صدای نسبتا مشابهی را ارائه می‌کند.

به عبارت ساده می‌توان گفت که Go 810 یک هدفون اقتصادی خوب با قابلیت ANC برای مسافران و افراد پررفت و آمدی است که نمی‌خواهند هزینه زیادی را صرف خرید یک هدفون کنند.


بهترین هدفون لوکس: فوکال استلیا

یک هدفون لوکس با قیمت لوکس

بهترین هدفون لوکس: فوکال استلیا

طراحی صوتی: بسته/ وزن: 435 گرم/ طول کابل: یک کابل 121 سانتیمتری OFC 24 AWG OFC 24 AWG و یک کابل 305 سانتیمتری OFC 24 AWG/ واکنش بسامدی: 5 تا 40000 هرتز/ اندازه هر درایور: 40 میلیمتر/ میزان حساسیت: 106 dB SPL / 1mW @ 1kHz / میزان مقاوم: 35 اهم/ مدت عملکرد باتری با یک بار شارژ: نامشخص/ رنج وایرلس: نامشخص/ قابلیت NFC: ندارد/ قیمت: 2699 دلار

نقاط قوت:

  • صدای دقیق و منحصر بفرد
  • قابلیت تفکیک صدای باز
  • طراحی زیبا و راحت

نقاط ضعف:

  • قیمت بسیار گران
  • اندازه نسبتا بزرگ

فوکال استلیا به عنوان یکی از بهترین هدفون های 2019 از نظر کیفیت صدا واقعا منحصر بفرد است. این هدفون با قابلیت‌های پردازش صدای دقیق و تفکیک صدای باز و وسیعش هر آهنگی را با بهترین کیفیت ممکن برای کاربرش پخش می‌کند. اگر آهنگی را کاملا می‌شناسید، توصیه می‌کنیم که آن را با فوکال استلیا گوش دهید زیرا این هدفون به کمک توانایی منحصر بفردش در جداسازی فرکانس‌ها جزئیاتی از آن آهنگ را برای شما پخش می‌کند که تا به حال آن‌ها را نشنیده‌اید.

در صورتی که به دنبال یک هدفون با طراحی کمینه گرایانه و کوچک هستید، این محصول احتمالا نمی‌تواند نظر شما را به خودش جلب کند؛ ولی اگر به تجهیزات لوکس و شیک علاقمند هستید، گوشی‌های چرمی، کابل‌های بافته شده و سایر ویژگی‌های فوکال استلیا توجه شده را به راحتی به خودش جلب می‌کنند.


بهترین ایرباد بلوتوث: اوپتوما نوفورس بی ای اسپورت 4

یک ایرباد وایرلس عملا بی عیب و نقص

بهترین ایرباد بلوتوث: اوپتوما نوفورس بی ای اسپورت 4

طراحی صوتی: بسته/ وزن: 15 گرم/ واکنش بسامدی: 20 تا 20000 هرتز/ اندازه هر درایور: 6 میلیمتر/ نوع درایور: دینامیکی/ میزان حساسیت: 92 dB +/-3 dB / میزان مقاوم: 32 اهم/ مدت عملکرد باتری با یک بار شارژ: 10 ساعت/ رنج وایرلس: 10.05 متر/ قابلیت NFC: ندارد/ قیمت: 39.20 دلار

نقاط قوت:

  • صدای بسیار خوب
  • بالشتک‌های قابل تنظیم
  • طراحی کاربردی

نقاط ضعف:

  • نامناسب برای گوش دادن موسیقی با یک گوش
  • گرانتر از سونی دبلیو اچ – 1000 ایکس ام 3 اس

ایرباد بی سیم نوفورس بی ای اسپورت 4 در هر شرایطی، از دویدن گرفته تا پیاده روی ساده در اطراف شهر، موسیقی محبوبتان را با کیفیت بسیار خوبی پخش می‌کند. این هدفون واقعا برای گوش دادن به موسیقی در هنگام ورزش کردن مناسب است، با این حال با کارایی منحصر بفرد، وزن کم، و توانایی بالایش در ایزوله سازی صدا توجه هر کاربر دیگری را هم به خودش جلب می‌کند. اگر به دنبال اثباتی هستید که به شما نشان دهد هدفون های وایرلس به خوبی بهترین هدفون های سیم دار هستند، بی ای اسپورت 4 گواه مورد نظرتان را ارائه می‌کند.


بهترین ایرباد وایرلس واقعی: سونی دبلیو اف – 1000 ایکس ام 3 ترو وایرلس ایربادز

یک هدفون کاهنده نویز بدون سیم

بهترین ایرباد وایرلس واقعی: سونی دبلیو اف – 1000 ایکس ام 3 ترو وایرلس ایربادز

طراحی صوتی: وزن: 70 گرم/ واکنش بسامدی: 20 تا 20000 هرتز/ اندازه هر درایور: 6 میلیمتر/ نوع درایور: گنبدی/ میزان حساسیت: نامشخص/ میزان مقاوم: نامشخص/ مدت عملکرد باتری با یک بار شارژ: 18 ساعت/ رنج وایرلس: 9.14 متر/ قابلیت NFC: دارد/ قیمت: 228 دلار

نقاط قوت:

  • راندمان بسیار بالا در کاهش نویز
  • کارایی بالا در پخش موسیقی
  • طراحی زیبا و کاربردی

نقاط ضعف:

  • نداشتن ابزار کنترل میزان صدا روی ایرباد
  • نامناسب برای استفاده در هنگام ورزش

در عصر کنونی به ندرت می‌توانیم یک ایرباد سیمی را پیدا کنیم که به قابلیت کاهش نویز مجهز باشد، ولی سونی توانسته این ویژگی را به همراه یک هدفون بدون سیم واقعی در اختیار کاربرانش بگذارد و این پیشرفت حقیقتا چشمگیر است. سونی WF-1000X می‌تواند در قالب یک ایرباد کارایی بسیار خوبی را در زمینه کاهش نویز ارائه کند. این محصول از نظر توانایی ایزوله سازی صدا به خوبی یک هدفون رو گوشی نیست، ولی اگر به دنبال محصولی با ضریب شکل زیبا هستید انتخاب خوبی برای شما محسوب می‌شود.

سونی WF-1000XM3 مشکلات کوچکی دارد، با این حال نه تنها زیباترین هدفون وایرلس واقعی موجود در بازار است، بلکه یک فناوری کاهنده نویز واقعی را هم در کنار توانایی بسیار خوبش در پخش صدای باکیفیت در اختیار شما می گذارد. اگر با حمل یک هدفون تمام سایز مشکلی ندارید، این محصول گزینه بسیار خوبی برای شما است.

راهنمای خرید هدفون ؛ چگونه بهترین هدفون بازار را انتخاب کنیم؟

ظاهر زیبا تنها پارامتر تاثیر گذار در خرید یک هدفون نیست. در این قسمت به شما توضیح می‌دهیم که از یک هدفون باید چه انتظاراتی داشته باشید. داشتن اطلاعات کافی درباره هدفون ها نه تنها به شما کمک می‌کند که خرید خوبی داشته باشید، بلکه به شما نشان می‌دهد با خرید چه محصولی بهترین ارزش را در ازای پول خود دریافت کرده‌اید.

هدفون های درون گوشی

این نوع از هدفون ها که با نام‌های ایرفون و ایرباد هم عرضه می‌شوند، ارزانترین و ساده‌ترین راه انتقال مستقیم صدا به گوش‌های شما هستند. اگر یک دستگاه MP3 پلیر یا آیپاد تاچ خریده‌اید، احتمالا با آن یک هدفون درون گوشی را هم دریافت کرده‌اید. ایرفون‌ها درون یا بیرون کانال گوش قرار می‌گیرند و به این طریق مانع ورود هوا به گوش می‌شوند تا بتوانند صدا را به خوبی در گوش شما پخش کنند. هدفون های درون گوشی خصوصیترین هدفون های موجود در بازار هستند و به لطف ضریب شکلشان برترین انتخاب‌های موجود در بازار از نظر حمل پذیری برای ورزشکاران محسوب می‌شوند.

بهترین هدفون های 2019 جهان
بهترین هدفون های 2019 جهان

هدفون های درون گوشی ارزان قیمت کارایی بسیار خوبی ندارند و عموما صدایی گیج کننده و فاقد باس را پخش می‌کنند، با این حال شما می‌توانید با پرداخت مبلغ مناسبی یک مدل خوب آن را که به ابزارهای کنترلی دارای آرایش خطی و میکروفون مجهز است بخرید. ایرفون‌ها و ایربادهای ارزان قیمت نقص خود را در پخش صدای گیج کننده و فاقد باس با پخش صداهای رنج متوسط و بلند تند جبران می‌کنند.

هدفون های خارجی

این هدفون ها از نظر ظاهری شبیه به هدفون های رو گوشی هستند، ولی به گونه متفاوتی روی سر قرار می‌گیرند. هدفون های خارجی به جای این که با یک بالشتک نرم دور گوش را بگیرند، یک عایق سبک را دور گوش ایجاد می‌کنند و به همین دلیل کارایی آن‌ها در زمینه ایزوله سازی نویز نسبت به هدفون های رو گوشی و درون گوشی کمتر است.

علی رغم این نقطه ضعف باید در نظر داشت که هدفون های خارجی نسبت به هدفون های رو گوشی حمل پذیری بالاتری دارند و به همین دلیل برای ورزشکاران و مسافران گزینه‌های مناسبتری هستند. این هدفون ها برای استفاده در محیط‌های شهری هم بهتر هستند زیرا اجازه می‌دهند که صداهای موجود در محیط را بشنوید و از خطرات احتمالی آگاه باشید.

هدفون های رو گوشی

این هدفون ها صدا را با عمق و جزئیات بیشتری پخش می‌کنند و باعث می‌شوند که شنونده راحتتر بتواند صداها و آلات موسیقی مختلف را از یکدیگر تشخیص دهد. قیمت پایه هدفون های رو گوشی در حدود 100 دلار است و محدودیتی برای این محصولات از این نظر وجود ندارد. برای مثال اوپو PM-1 یک هدفون رو گوشی خارق العاده است ولی 1099 دلار قیمت دارد. برای خرید یک هدفون رو گوشی خوب نیازی نیست که حتما چنین مبلغی را بپردازید، ولی شکی در این نیست که اوپو PM-1 و سایر محصولات مشابهش در ازای قیمت خاصشان ویژگی‌های خاصی را نیز ارائه می‌کنند.

اگر بین 200 تا 300 دلار بودجه دارید به راحتی می‌توانید یک هدفون رو گوشی باکیفیت و مجهز را خریداری کنید.

هدفون های وایرلس

هدفون های وایرلس در سه نوع متفاوت ایرفون وایرلس، هدفون های رو گوشی وایرلس و هدفون های خارجی وایرلس ارائه می‌شوند. همه این هدفون ها به باتری مجهز هستند و با قابلیت بلوتوث به گوشی، لپ تاپ، موزیک پلیر و سایر تجهیزات مربوطه وصل می‌شوند.

هدفون های رو گوشی و خارجی بی سیم از نظر ظاهری شبیه به مدل‌های سیمی هستند و کارایی هدفون های رو گوشی سیمی را در کاهش نویز بدون نیاز به کابل ارائه می‌کنند. هدفون های درون گوشی وایرلس به وسیله یک دستگاه نیم دایره‌ای شکل دو خروجی صدایشان را به یکدیگر متصل می‌کنند و از این طریق آزادی اتصال وایرلس را در کنار پایداری خوب روی گوش در اختیار ورزشکاران می‌گذارند.

هدفون های وایرلس از نظر قیمتی 50 تا 100 دلار گرانتر از همتایان سیمی خود هستند. نکته‌ای که در خرید این محصولات باید مد نظر بگیرید این است که دستگاه پخش کننده شما باید پروتکل بلوتوث وایرلس را پشتیبانی کند تا بتواند با این هدفون ها برای شما موسیقی پخش کند. بد نیست بدانید که قابلیت بلوتوث ثانیه به ثانیه در حال پیشرفت است، ولی همیشه در معرض اختلال قرار دارد.

ایربادهای وایرلس واقعی

این ایربادها هیچ نوع سیمی ندارند (نه سیمی برای اتصال به دستگاه پخش کننده و نه سیمی برای اتصال خروجی‌های صدا به یکدیگر)؛ برای بعضی از افراد این ماهیت به معنی آزادی کامل است، در حالی که بعضی دیگر از کاربران اعتماد چندان زیادی به اطمینان این گجت‌های آینده نگرانه در زمینه اتصال پیوسته و راحت ندارند. البته پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه قابلیت اتصالی بلوتوث مانند aptX HD باعث شده است که چنین مشکلاتی به ندرت برای این ایربادها پیش بیایند.

این پیشرفت‌ها همچنین باعث شده‌اند که ایربادهای وایرلس واقعی بازار را قبضه کنند؛ اپل ایرپاد 2019، بیتس پاور بیتس پرو و سامسونگ گلکسی بادز میزان موفقیت ایربادهای وایرلس واقعی را در طول چند سال اخیر به شما نشان می‌دهند.

هدفون های کاهنده نویز

این هدفون ها هم از نظر ضریب شکل محدودیتی ندارند و انواعی از فناوری‌ها را در قالب هدفون های رو گوشی و درون گوشی ارائه می‌کنند. بسیاری از سازندگان با مجهز کردن خروجی هدفون های خود به پد ادعا می‌کنند که محصولاتشان دارای قابلیت کاهش نویز حقیقی هستند ولی این ادعا صحت ندارد. این هدفون ها از نوع هدفون های PNC (دارای قابلیت کاهنده نویز غیرمستقیم) هستند و کارایی خوبی در کاهش نویز ندارند. برای درک کارایی این گجت‌ها تنها کافیست که کف دستان خود را مانند فنجان کرده و روی گوش‌های خود بگذارید.

از طرفی هدفون های کاهنده نویز ANC (دارای قابلیت کاهنده نویز فعال) هم در بازار وجود دارند. این هدفون ها به کمک مجموعه‌ای از میکروفون های خارجی میزان دسیبل محیط خارجی را شناسایی می‌کنند و زمانی که یک میزان نویز ورودی را شناسایی کردند با اسپیکرهای درونی خود نویزی را برای خفه کردن نویزهای خارجی تولید می‌کنند. در نتیجه این فرآیند نویز خارجی منفعل می‌شود و کاربر می‌تواند روی موسیقی محبوبش بیشتر تمرکز کند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر