;
coinex

بیش از یک میلیارد جانور در آتش سوزی جنگل های استرالیا نابود شده‌اند

تازه‌ترین اخبار از آتش سوزی جنگل های استرالیا اصلا خوش‌آیند نیست. آمارها می‌گویند بیش از یک میلیارد جانور در آتش‌سوزی‌ها نابوده شده‌اند.

کارشناسان می‌گویند تعداد حیواناتی که در فاجعه آتش سوزی استرالیا کشته شده‌اند، اکنون به بیش از 1 میلیارد رسیده است. آمارها پیش از این از نابودی بیش از ۵۰۰ میلیون جانور خبر می‌داد و حالی تحقیقاتی متعاقب بیشتر عمق این فاجعه را نشانی می‌دهند. گفته شده است که در این آتش‌سوزی‌ها بیش از یک سوم کوآلاها به سوی نابودی رفته‌اند و جانوران بسیار دیگری نظیر کانگوروها نیز تلفات بسیاری دیده‌اند.

در آتش‌سوزی‌های استرالیا بیش از یک میلیارد جانور نابود شد‌ه‌اند

تخمین زده‌شده است  که حدود 1.25 میلیارد حیوان ممکن است به طور مستقیم یا غیر مستقیم در اثر آتش سوزی‌های کنونی کشته شده باشند. بسیاری از جنگل‌ها برای احیا شدن ده ها سال زمان نیاز دارند و برخی از گونه‌ها ممکن است در آستانه انقراض قرار داشته باشند. تا زمان پایان آتش سوزی، تمام خسارات ناشناخته باقی خواهد ماند. البته تا همین‌جا نیز ارقام اعلام شده بسیار شوکه‌کننده هستند.

پروفسور «کریس دیکمن»، اکولوژیست دانشکده علوم دانشگاه سیدنی نیز برآورد قبلی خود را از تعداد حیوانات کشته شده در آتش سوزی‌ها به بیش از 800 میلیون حیوان در نیو ساوت ولز، به روز کرده و بالغ بر 1 میلیارد حیوان در سراسر کشور کرده است.

 تصاویر برهنه یک مدل آمریکایی 700 هزار دلار به مقابله با آتش‌سوزی‌ استرالیا کمک کرد

در اواخر ماه دسامبر ، دیکنمن گمان کرد که حدود 480 میلیون حیوان ممکن است در اثر آتش سوزی که همچنان در سراسر استرالیا ادامه دارد ، از بین بروند. با این حال، همچنان که این بحران در حال افزایش است او اکنون معتقد است که احتمالاً رقم آن دو برابر شده است. آمار و ارقام دیکمن براساس گزارش سال 2007 در مورد تأثیرات پاکسازی زمین در نیو ساوت ولز، که  جمعیت پستانداران، پرندگان و خزندگان را در این ایالت را کاهش داده است، منتشر شده است.

در همین حال، آتش سوزی همچنان با خشم ادامه می‌دهد. آخرین آمار همچنین حاکی از آن است که دست کم 27 نفر جان باخته‌اند. به گزارش رویترز، از زمان شروع فصل آتش سوزی در ماه سپتامبر ، حدود 10.3 میلیون هکتار (25.5 میلیون هکتار) از جنگل‌ها تخریب شده است.

بیشتر بخوانید:

منبع‌: iflscience

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر