coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

آشنایی با قابلیت ها و امکانات Foldable UX یا رابط کاربری گلکسی Z Flip سامسونگ

شرکت سامسونگ چندی پیش از جدیدترین و دومین گوشی تاشوی خود رونمایی کرد. در این نوشته ضمن آشنایی، به مرور مشخصات و قابلیت های رابط کاربری گلکسی Z Flip سامسونگ یا Foldable UX خواهیم پرداخت.

شرکت سامسونگ یکی از برترین و ارزشمندترین برندهای جهان بوده که مدل های مختلفی از تلفن های همراه هوشمند آن در رده بهترین گوشی های هوشمند سال 2020 قرار دارند. این شرکت ماه گذشته با رونمایی از دومین گوشی تاشوی خود دنیای موبایل را متحول کرد. گلکسی Z Flip سامسونگ در کنار گلکسی S10+ که موفق به کسب بهترین گوشی سال 2020 آمریکا شده و گلکسی S20 که یکی از بهترین گوشی های سامسونگ در سال 2020 نیز به حساب می آید، با هدف ارائه بهترین و راحت‌ترین تجربه کاربری از یک گوشی تاشو طراحی شده است. پیشرفته‌ترین گوشی سامسونگ با داشتن نمایشگری از جنس شیشه که تا شده و به شکلی بسیار زیبا کوچک می‌شود، می‌تواند تجربه کاربری کاملا متمایزی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد. تجربه‌ای که نیازمند یک رابط کاربری نوآورانه است.

روند بهینه سازی رابط کاربری گلکسی Z Flip سامسونگ

گلکسی Z Flip پس از مدل گلکسی فولد، دومین گوشی شرکت سامسونگ بوده که قابلیتی جدید به نام “تا شدن” را وارد فرهنگ تلفن های همراه هوشمند نموده است. علاوه بر طراحی متفاوت و منحصر بفرد که در نوشته نگاهی به روند طراحی گلکسی Z Flip ؛ گوشی تاشوی جدید سامسونگ به آن اشاره شد، رابط کاربری گلکسی Z Flip سامسونگ نیز یکی دیگر از نکات قابل توجه تعبیه شده در این گوشی است که امکانات و قابلیت های متنوع و جدیدی را در اختیار کاربران قرار می دهد. در ادامه نگاهی داریم به روند بهینه سازی رابط کاربری گلکسی Z Flip :

آشنایی با قابیلت ها و امکانات Foldable UX یا رابط کاربری گلکسی Z Flip سامسونگ

عکاسی بدون نیاز به سه پایه

یکی از جذاب ترین قابلیت های رابط کاربری گلکسی Z Flip سامسونگ مربوط به دوربین این گوشی است. تصور کنید در تعطیلات برای گرفتن یک عکس، گوشی را روی سه پایه سوار کرده و با دقت صحنه را انتخاب کرده‌اید. اما نهایتا متوجه می‌شوید زاویه دوربین برای گرفتن تصویر مناسب نیست. باید نقطه دیگری را پیدا کنید، دوباره همه چیز را از اول سرهم کرده و امیدوار باشید که این بار زاویه مناسب را پیدا کرده باشید.

اما با استفاده از حالت Flex در گلکسی Z Flip دیگر نیازی به سه پایه نخواهید داشت. فقط کافیست گوشی‌تان را دقیقا تا زاویه عالی برای گرفتن عکس موردنظر تا کرده و سپس آن را در جای مناسب بگذارید. این گوشی تا زاویه دلخواه شما باز شده و بدون نیاز به سه پایه به راحتی می‌ایستد. پس هیچ چیز نمی‌تواند مانع گرفتن یک عکس عالی از بهترین لحظات شما شود. وقتی می‌خواهید در یک افق زیبا عکس بگیرید، گوشی را تا زاویه‌های بالا باز کنید و اگر می‎خواهید عکس پرتره بگیرید، گوشی را تنها تا حدی باز کنید که سوژه موردنظرتان دقیقا در مرکز تصویر قرار بگیرد.

آشنایی با قابلیت ها و امکانات Foldable UX یا رابط کاربری گلکسی Z Flip سامسونگ

سیستم تاشدن تا زاویه دلخواه در کنار حالت عکاسی در شب در گوشی گلکسی Z Flip باعث شده است تا این گوشی کیفیت عکاسی در فضای کم نور را تا حد زیادی ارتقا دهد. وقتی دوربینی داشته باشید که کاملا بدون حرکت بایستد و بتواند با حذف اختلالات، دقیق‌ترین جزییات را هم ثبت کند، دیگر گرفتن عکس با کیفیت در شب هم کار ساده‎ای می‌شود. با استفاده از قابلیت تصویربرداری هایپرلپس در حالت شب هم می‎توانید در فضاهای کم‌نور، ویدیوهای هایپرلپس زیبایی را ثبت کنید.

بیشتر بخوانید:
بهترین گوشی های سامسونگ در سال 2019
بهترین گوشی های میان رده سال 2020

حالت Flex در گوشی

حالت Flex یک قابلیت منحصربه‌فرد است که بصورت اختصاصی در رابط کاربری گلکسی Z Flip سامسونگ قرار گرفته شده و می‌تواند تجربه کاربری از موبایل را متحول کرده و امکان کار از هر زاویه و بدون استفاده از دست را می‌دهد. به محض اینکه کاربر گوشی را باز یا بسته کند و یا وقتی که گوشی را در جایی قرار دهید، این حالت بصورت خودکار فعال شده و نمایشگر را به دو صفحه نمایش چهار اینچی تقسیم می‌کند. محتواهای نمایشی در نیمه بالایی و کنترل‌ها در نیمه پایینی قرار می‌گیرند.

آشنایی با قابیلت ها و امکانات Foldable UX یا رابط کاربری گلکسی Z Flip سامسونگ

در همان ابتدا چندین اپلیکیشن بهینه شده برای حالت Flex در گلکسی Z Flip قرار داده شده و اپلیکیشن‌های بیشتری هم به زودی عرضه خواهد شد. مثلا در مورد دوربین، وقتی شما اپلیکیشن مربوطه را باز می‌کنید، پیش نمایش عکس در نیمه بالایی صفحه نشان داده شده و کنترل‌ها برای تغییر حالت دوربین و غیره در پایین صفحه قرار می‌گیرد. وقتی از گالری‌تان عکس و ویدیو تماشا می‌کنید هم محتوا در قسمت بالایی قرار گرفته و کنترل‌هایی مثل زوم کردن یا جابجا کردن تصاویر، در قسمت پایین ظاهر می‎شود.

قابلیت های رابط کاربری گلکسی Z Flip سامسونگ در تولید محتوا

کسانی که در کار تولید محتوا هستند هم می‎توانند با استفاده از حالت Flex مطمئن شوند که تصاویر گرفته شده کاملا با نسبت تصویر محتوای موردنظرشان همخوانی داشته باشد. نیمه بالایی صفحه نمایش به کاربران امکان می‎دهد تا تصویر در حال ضبط را در نسبت‌های مختلفی از جمله 1:1، 9:16، 3:4، 9:22 یا 16:9 مشاهده کنند. گلکسی Z Flip همچنین امکان تصویربرداری با نسبت 16:9 را دارد و با توجه به اینکه این گوشی می‌تواند بصورت مستقل ایستاده و در هر زاویه‌ای تصویربرداری کند، می‌توانید تصاویری فوق العاده را با نسبت 16:9 گرفته و آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید.

آشنایی با قابیلت ها و امکانات Foldable UX یا رابط کاربری گلکسی Z Flip سامسونگ

مزیت ایستادن گوشی گلکسی Z Flip فقط به تصویربرداری محدود نمی‌شود، مثلا می‎توانید آن را جلوی خود قرار داده و با دوستانتان بدون دخالت دست تماس تصویری برقرار کنید. سامسونگ در همکاری نزدیک با شرکت گوگل، توانست Google Duo را به رابط کاربری گلکسی Z Flip سامسونگ خود اضافه نموده و به این ترتیب تماس ویدیویی با این اپلیکیشن حتی بسیار راحت‌تر شده است. شما براحتی و تنها با ضربه روی دکمه Google Duo در قسمت شماره‌گیر گوشی می‌توانید تماس ویدیویی برقرار کنید. در حین تماس هم می‌توانید کارهایی مثل ارسال ایموجی‌های AR یا تغییر به حالت زاویه باز دوربین را انجام دهید.

البته این تازه آغاز ماجراست. سامسونگ در ادامه راه با تولیدکنندگان و شرکای خود بیشتر همکاری خواهد کرد تا روش‌های جدیدی برای بهینه‌سازی اپلیکیشن‌ها متناسب با حالت Flex پیدا کرده و به این ترتیب گوشی‌های تاشو را راحت‌تر و خلاقانه‌تر از گذشته کند.

بیشتر بخوانید:
بهترین گوشی های ارزان قیمت سامسونگ ؛ با جیب خالی گوشی اندروید ارزان چی بخریم؟
بهترین گوشی های دست دوم سامسونگ در بازار ایران

آشنایی با قابیلت ها و امکانات Foldable UX یا رابط کاربری گلکسی Z Flip سامسونگ

دستگاهی برای مولتی تسکینگ

شکل منحصربه‌فرد و نوع متفاوت و خاص طراحی رابط کاربری گلکسی Z Flip سامسونگ موجب شده که مولتی تسکینگ بسیار ساده‌تر از همیشه شود. توانایی تا کردن یک نمایشگر بزرگ 6.7 اینچی می‌تواند قابلیتی کاملا جدید در استفاده همزمان از دو اپلیکیشن در قابلیت Multi-Active Window به دست دهد. در زمان حرکت هم برای دسترسی به اپلیکیشن‌های معمول خودتان می‎توانید کناره سمت راست تصویر را به سمت داخل بکشید تا نوار Multi-Window به شکل آماده و قابل تغییر در دسترس‌تان قرار گیرد.

آشنایی با قابیلت ها و امکانات Foldable UX یا رابط کاربری گلکسی Z Flip سامسونگ

فرصت‎هایی که پیش رویتان قرار می‌گیرد بی نهایت است. مثلا اگر به دنبال دستور غذای جدیدی هستید، می‌توانید ویدیوی آموزش آن را در نیمه بالایی تماشا کرده و در نیمه پایین برای خودتان نکته برداری کنید. حتی وقتی دستگاه یا لباس جدیدی را پیدا کرده‌اید، همزمان با دیدن تصاویر در قسمت بالایی، می‌توانید قیمت‌ فروشنده‌های مختلف را در قسمت پایین با هم مقایسه کنید. مثلا همزمان با تماشای برنامه‌‎ای جدید در قسمت بالایی، می‌توانید اطلاعات مربوط به آن را در قسمت پایینی یادداشت کرده و یا بخش‌های جذاب کتاب الکترونیکی را که در قسمت بالایی مطالعه می‌کنید، در قسمت پایینی یادداشت کنید.

بیشتر بخوانید:
بهترین گوشی های گیمینگ جهان در سال 2020
مقایسه گلکسی اس 20 سامسونگ و آیفون 11 اپل ؛ مشخصات، اندازه و قیمت

 

آشنایی با قابیلت ها و امکانات Foldable UX یا رابط کاربری گلکسی Z Flip سامسونگ

یک کاور جذاب

یکی از متمایزترین قابلیت‌های رابط کاربری گلکسی Z Flip سامسونگ ، نمایشگر روی سطح بیرونی آن است که به شما امکان می‎دهد تا بدون باز کردن گوشی، نوتیفیکیشن‌ها را مدیریت کرده و سلفی بگیرید. با دوبار ضربه روی صفحه یا فشار دادن دکمه کناری می‌توانید بر روی این نمایشگر کوچک، تاریخ و ساعت را مشاهده کنید. با کشیدن صفحه به سمت چپ، کنترل موسیقی نمایش داده می‌شود و با کشیدن به سمت راست پنل نوتیفیکیشن‌ها ظاهر می‌شود. وقتی روی یکی از نوتیفیکیشن‌ها ضربه زده و بعد گوشی را باز می‌کنید دقیقا به همان اپلیکیشن و ادامه کار برده می‎شوید.

دو بار فشار دادن دکمه پاور هم دوربین را باز می‌کند تا شما بتوانید ژست و زاویه عکس‌ و منظره را تنظیم کنید و بعد با فشار دادن دکمه افزایش صدا، یا گرفتن کف دست‌تان به سمت دوربین، عکس دلخواه را بگیرید. در این حین باز کردن گوشی مستقیما شما را به گالری می برد تا بتوانید عکس‌تان را دقیق‌تر روی صفحه اصلی ببینید.

بیشتر بخوانید:
بهترین گوشی های گیمینگ 2020
بهترین گوشی های اپل در سال 2020

مشخصات فنی گلکسی Z Flip ، گوشی تاشوی جدید سامسونگ در یک نگاه

شبکه GSM/HSPA/LTE
بدنه ابعاد در حالت بسته: 87.4×73.6×17.3

در حالت باز: 167.3×73.6×7.2

وزن 183 گرم
جنس فریم آلومینیومی

Gorilla Glass 6

سیم کارت نانو سیم، eSim
صفحه نمایش نوع AMOLED تاشوی 16 میلیون رنگ
ابعاد 6.7 اینچ، 101.6 میلیمتر
رزولوشن صفحه نمایش 1080×2636 پیکسل
چگالی صفحه نمایش 425 ppi
صفحه نمایش جلویی 1.1 اینچ
دقت صفحه نمایش جلویی 112×300 پیکسل
سخت افزار سیستم عامل Android 10, One UI 2.0
چیپست Qualcomm SM8150 Snapdragon 855+ (7 nm)
پردازنده اصلی هشت هسته ای (1×2.95 GHz Kryo 485 & 3×2.41 GHz Kryo 485 & 4×1.78 GHz Kryo 485)
پردازنده گرافیکی Adreno 640 (700 MHz)
کارت حافظه ندارد
حافظه داخلی 256 گیگابایت
حافظه اصلی (رم) 8 گیگابایت
دوربین اصلی سه گانه 12 MP, f/1.8, 27mm (واید), 1/2.55″, 1.4µm, Dual Pixel PDAF, OIS

12 MP, f/2.2, 12mm (اولتراواید), 1.12µm

فلاش LED

کیفیت ویدیو 2160 با فریم ریت 30 و 60

1080 با فریم ریت 60 و 240

720 با فریم ریت 960

دوربین سلفی 10 MP, f/2.4, 26mm (wide), 1.22µm, PDAF
کیفیت ویدیو 2160 با فریم ریت 2160
ورودی هدفون 3.5 میلیمتری ندارد
باتری لیتیوم پلیمر 3300 mAh
  شارژ بدون سیم

شارژ سریع 15W

رنگ بندی مشکی براق، بنفش براق، طلایی براق
زمان عرضه 14 فوریه 2020/25 بهمن 98
قیمت در حدود 1400 دلار/19 میلیون تومان

بیشتر بخوانید:

منبع: Samsung

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر