;
coinex

پایان فعالیت چیلیوری ؛ کاهش 70 درصدی سفارش آنلاین غذا در نتیجه شیوع کرونا

پایان فعالیت چیلیوری به طور رسمی در بیانیه منتشر شده توسط مدیرعامل این شرکت اعلام شده است. با بررسی بیشتر این خبر در ادامه با ما همراه باشید.

ساعاتی پیش (26 اسفند) علی‌رضا صادقیان مدیرعامل چیلیوری با انتشار بیانیه‌ای رسما پایان فعالیت چیلیوری را اعلام کرد. سال ۹۸ سال بسیار دشواری برای استارتاپ‌های ایرانی به ویژه در حوزه خدمات بوده است. سالی که با سیل شروع شد و حالا با پاندمی ویروس کرونای جدید (کووید ۱۹) دارد تمام می‌شود.

شش ماهه دوم سال جاری که قطعی یک هفته‌ای اینترنت، آمد و شدهای سیاسی در خاورمیانه و شیوع گسترده ویروس کرونا بزرگترین دستاورد{!}‌های آن برای اکوسیستم استارتاپی ایران بود، فروش و ارائه خدمات بسیاری از کسب و کارها را به حداقل رساند.

گزارش لحظه به لحظه تکراتو از آمار کشته شدگان و مبتلایان ویروس کرونا در ایران

تصاویر سی تی اسکن ریه مبتلا به ویروس کرونا ؛ کووید 19 چه بر سر ریه‌ها می‌آورد؟

پایان فعالیت چیلیوری

شیوع ویروس کرونا چیلیوری را رسما تعطیل کرد!

علیرضا صادقیان، مدیرعامل چیلیوری با انتشار بیانیه مربوط به پایان کار رسمی فعالیت چیلیوری در توئیت خود نوشت: «چیلیوری با همه خوبیها و بدیهایش، با همه خاطراتش، با همه زحماتی که صدها نفر طی 4.5 سال برایش کشیده بودند به پایان رسید. از همه همکارانی که طی این سالها، خصوصا در سال 98 و در اوج سختیها برای چیلیوری زحمت کشیدند سپاسگزارم.» وی در ادامه نوشت:‌

قطعا شخص من بدون اشتباه نبودم و مسئولیت این شکست را به عنوان مدیرعامل می پذیرم. چیلیوری برای من درسهای بسیار بزرگی داشت که قطعا در آینده چراغ راه موفقیت خواهد بود.

پایان فعالیت چیلیوری
پایان کار چیلیوری

در متن بیانیه منتشر شده در خصوص پایان فعالیت چیلیوری آمده است: «شروع بحران کرونا باعث افت 70 درصدی میزان سفارش آنلاین غذا شده است و مجبور شدیم مذاکره برای جذب سرمایه جدید را به پایان این شرایط موکول کنیم.» در بخش دیگری از این بیانیه آمده است:

در دو سال گذشته بخش بزرگی از انرژی و هزینه ما به جای تمرکز روی کسب و کار صرف خنثی‌سازی اقدامات انحصارگرایانه رقیبانمان شد که با رقابت ناسالم خود جلوی همکاری رستوران‌ها با چیلیوری را می‌گرفت.

این انحصارطلبی با شکایت چیلیوری در شورای رقابت محکوم شد، اما متاسفانه به دلیل نبود رگولاتور و شرایط رقابتی سالم، این روش انحصارگرایانه حتی در شرایط بحرانی هفته‌های اخیر نیز ادامه داشته است.

پایان فعالیت چیلیوری
پایان فعالیت چیلیوری

به نظر می‌رسد این بخش از بیانیه چیلیوری به شکایت چندماه پیش این استارتاپ از اسنپ‌فود به شورای رقابت مربوط باشد. شکایتی که منجر به محکوم شدن اسنپ‌فود شد، اما به نظر می‌رسد این موضوع کافی نبوده، انحصارطلبی اسنپ‌فود اصطلاحا جواب داده و پایان کار چیلیوری رسمی شده است.

آیا شیوع کرونا منجر به تعدیل نیرو در اسنپ فود شده است؟

لازم به توضیح است که این اتفاق در حالی رخ داده که چندی پیش شاهد ابراز تمایل دیجی‌کالا برای سرمایه‌گذاری در چیلیوری و حتی انجام مذاکراتی در این خصوص بودیم. به نظر می‌رسد مطابق بیانیه آقای صادقیان این مذاکرات به بعد از رفع بحران شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده است. بنابراین این گمان می‌رود که این پایان کار چیلیوری موقتی باشد.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    واقعا حیف شد چقدر غذاهای پر تخفیف ارائه می کرد، به امید برگشت

    پاسخ