;
coinex

تشخیص کرونا توسط سگ ها ؛ آیا سگ ها با بو کشیدن کرونا را تشخیص می‌دهند؟

تشخیص کرونا توسط سگ ها مکن است؟ گروهی از محققان آزمایش‌هایی ترتیب داده‌اند تا این موضوع را بررسی کنید. با ادامه این خبر همراه باشید.

یک موسسه خیریه انگلیسی با دانشمندان همکاری کرده ‌است تا ببیند آیا سگ‌ها می‌توانند به‌واسطه حس بویایی قوی خود به شناسایی کووید 19 کمک کنند. سگ‌های تشخیص پزشکی با دانشکده بهداشت و مواد درمانی لندن و دانشگاه «دورام» در شمال‌شرقی انگلیس همکاری خواهند ‌کرد تا مشخص کنند که آیا سگ‌ها می‌توانند به تشخیص این ویروس کمک کنند.

ویروس کرونای جدید (SARS-Cov-2) تاکنون قریب به یک میلیون نفر را به بیماری کووید-۱۹ دچار کرده است. در ایران نیز نزدیک به ۵۰ هزار نفر مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیش از ۳ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. آخرین آمارها را گزارش لحظه به لحظه تکراتو از آمار مبتلایان و کشته شدگان ویروس کرونا در ایران پیگیری کنید.

محققان در آزمایشگاه‌های مختلف در سراسر جهان برای توسعه درمان‌ها، روش‌های تشخیص دقیق‌تر و همچنین ساخت واکسن شبانه‌روز تلاش می‌کنند. سامانه تست آنلاین کرونا یکی از راه‌هایی است که بدون خروج از خانه می‌توانید وضعیت علائم خود را ارزیابی کنید. در ادامه همراه باشید.

تشخیص کرونا توسط سگ ها

آیا سگ ها با بو کشیدن کرونا را تشخیص می‌دهند؟

این کار مبنی بر تحقیقات قبلی پیرامون توانایی سگ‌ها در تشخیص مالاریا است و بر اساس این عقیده ‌است که هر بیماری باعث ایجاد بوی مشخص می‌شود. این موسسه خیریه قبلاً سگ‌ها را برای تشخیص بیماری‌هایی از جمله سرطان، پارکینسون و عفونت‌های باکتریایی با بوییدن نمونه‌های گرفته‌شده از بیماران آموزش داده بود. آن‌ها هم‌چنین می‌توانند تغییرات ظریف در دمای پوست را تشخیص دهند، که برای تشخیص تب فرد مفید ‌است.

«کلر گست»، بنیان‌گذار و رئیس اجرایی سگ‌های تشخیص پزشکی، در خصوص تشخیص کرونا توسط سگ ها می‌گوید:

در اصل، ما یقین داریم که سگ‌ها می‌توانند کووید 19 را تشخیص دهند .ما اکنون در حال بررسی این مسئله هستیم که چگونه می‌توان با خیال راحت بوی ویروس را از بیماران گرفت و آن را به سگ‌ها ارائه داد. این روش می‌تواند سریع، مؤثر و غیر‌تهاجمی باشد و اطمینان حاصل شود که منابع آزمایش محدود «خدمات ملی بهداشت» فقط در مواردی که واقعاً مورد نیاز هستند، استفاده می‌شوند.

لطفا در خانه بمانید: سفر مجازی در نوروز 99 ؛ دور دنیا با چند کلیک در روزهای کرونایی!

رئیس کنترل بیماری در دانشکده بهداشت و مواد درمانی لندن توضیح می‌دهد: «سگ‌ها می‌‌توانستند مالاریا و سایر بیماری‌های تنفسی که باعث تغییر بوی بدن می‌شوند، را با دقت بسیار بالایی تشخیص دهند. به احتمال قوی آن‌ها قادر به تشخیص کووید 19 نیز خواهند ‌بود.»

بیشتر بخوانید:

.

منبع: bangkokpost

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر