;
coinex

سفر مجازی در نوروز 99 ؛ دور دنیا با چند کلیک در روزهای کرونایی!

در نوروز 99 سفر مجازی را تجربه کنید؛ با این دوربین‌های زنده در نقاط مختلف دنیا به‌صورت مجازی از خانه‌هایتان خارج شوید. با ادامه این گفتار همراه باشید.

در حالی که دنیا مطالعه بر روی ویروس کرونای جدید (SARS-COV2) که عامل بیماری «کووید-19» است، را ادامه می‌دهد، میلیون‌ها نفر در سراسر کره‌ی زمین با خودقرنطینگی و اقدامات دوری‌گزینی بی‌سابقه روبرو هستند که به‌منظور کاهش سرعت انتقال بیماری انجام گرفته است. اما در عصر دیجیتال، در خانه ماندن به‌معنی از دست دادن ارتباط شما با جهان بیرونی نیست.

پاندمی ویروس کرونای جدید بیش از ۳۸۰ هزار نفر در سراسر جهان را بیمار کرده و بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر را به کام مرگ فرستاده است. در چنین اوضاعی مقامات بهداشت و درمان هشدار می‌دهند که از خانه خارج نشویم و برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تماس خود با سایرین را به حداقل برسانیم. به همین دلیل بسیاری از ما سفر های نوروزی خود را لغو کرده‌ایم.

در ایران نیز مطابق آخرین آمارهای وزارت بهداشت بیش از ۲۳ هزار تست کرونای مثبت تایید شده و بیش از ۱۸۰۰ نفر نیز قربانی ویروس ووهان شده‌اند. در همین زمینه گزارش لحظه به لحظه تکراتو از آمار کشته شدگان و مبتلایان ویروس کرونا در ایران را از دست ندهید. در این نوشتار سعی کردیم بهترین‌های سفر مجازی را فهرست کنیم؛ از سافاری در آفریقای جنوبی تا آکواریوم «مونتری بی» در کالیفرنیا.

بیشتر بخوانید:

سفر مجازی در نوروز 99

در خانه بمانیم و به طور مجازی از خانه خارج شویم!

تعداد زیادی از موسسات، آکواریوم‌ها، باغ وحش‌ها، و مراکز تحقیقاتی اکنون دوربین‌های پخش زنده ارائه می‌دهند تا شما را به پشت صحنه، زیر سطح آب، و درون لانه‌های برخی از جانوران خارق‌العاده‌ی دنیا ببرند. در ادامه فهرستی از بهترین سفرهای مجازی که در نوروز 99 می‌توانند برای شما خاطره‌ساز شوند را مرور خواهیم کرد.

تصاویر سی تی اسکن ریه مبتلا به ویروس کرونا ؛ کووید 19 چه بر سر ریه‌ها می‌آورد؟

باغ وحش «سن‌دیگو» با ۱۰ دوربین پخش زنده

با بابون‌ها و سایر حیوانات بازی کنید

باغ وحش سن دیگو

باغ وحش سن‌دیگو که در کالیفرنیای جنوبی قرار دارد، میزبان 10 دوربین زنده است که زندگی روزمره‌ی حیوانات را به تصویر می‌کشند. این دوربین‌ها تصاویری از بابون‌ها، پنگوئن‌های آفریقایی، خرس‌های قطبی، شامپانزه‌ها، کوالاها، زرافه‌ها، جغدها، فیل‌ها، ببرها و کرکس‌ها ارائه می‌دهند.

لینک ارتباط زنده با ۱۰ دوربین در باغ وحش سن دیگو

آکواریوم «مونتری بی» (Monterey The Bay Aquarium)

به دنیای زیر آب بروید

موتری بی آکواریوم

آکواریوم مونتری بی  که با نام آکواریوم خلیج مونتری نیز معروف است، در مونته‌ری ایالت کالیفرنیا واقع است. مونتری بی یک سفر مجازی خارق‌العاده خواهد بود. از سکوهای تماشای اقیانوس آکواریوم می‌توان از موجودات حیات‌ وحش محلی که پس از ماه‌ها دوری از ساحل، برای غذاخوردن در خلیج جمع می‌شوند، بازدید کرد. اما این امکان به صورت مجازی نیز مهیاست.

گرچه درهای این آکواریوم به روی عموم بسته شده است، دوربین‌های پخش زنده تصاویر نقاط مختلفی از جمله صخره‌های مرجانی، جنگل جلبک، و زیستگاه پنگوئن‌ها را به نمایش می‌گذارند.

لینک ارتباط زنده با دوربین های آکواریوم مونتری بی

اورکالب (Orcalab)

 در ساحل کانادا به تماشای وال‌ها بروید.

اورکالب

«اورکالب» (Orcalab) نه‌تنها روزانه تصاویر تنگه‌ی «جانستون» در «بریتیش کلمبیا» را نشان می‌دهد، بلکه شما می‌توانید به صداهای زیر آب نیز گوش کنید.

ارتباط زنده با دوربین های Orcalab

پارک فیل‌های تمبه (Tembe)

خانواده‌ی خود را به یک «سافاری» مجازی ببرید.

پارک فیل های تمبه

پارک فیل‌های «تمبه» در آفریقای جنوبی یکی از معدود مناطقی است که تصاویر زنده از حیوانات ساکن خود را نشان می‌دهد. علاوه بر لینکی که در ادامه معرفی می‌کنیم می‌توانید با استفاده از Mpala شانس تماشای زنده هیپوها و آهو را نیز داشته باشید.

لینک پخش زنده پارک فیل های Tembe

تماشای عقاب‌ها در مینه سوتا

آنلاین در کنار عقاب‌ها پرواز کنید!

عقاب

به بالای درختان «مینسوتا» پرواز کنید و لانه عقاب‌ها را تماشا کنید. شما می‌توانید انتظار دو عقاب والد برای به‌دنیا آمدن جوجه‌شان را به‌صورت زنده تماشا کنید. این دروبین‌ها که EagleCam نام گرفته‌اند به دپارتمان منابع طبیعی تعلق دارند و امکا پخش زنده از بالای درختان و در لانه عقاب‌ها را فراهم آورده‌اند.

لینک پخش زنده ایگل‌کم‌های DNR

بیشتر بخوانید:

منبع: iflscience

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر