;
coinex

چرا این کشور 100 میلیون نفری بدون قربانی کرونا است؟

یک کشور 100 میلیون نفری بدون قربانی کرونا و هم مرز با چین است. چگونه شده است که شیوع کرونا جان هیچ کس را در این کشور نگرفته است؟

ویروس کرونای جدید (SARA-Cov-2) تاکنون بیش از 2.8 میلیون نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و حدود 200 هزار نفر را به کام مرگ کشانده است. بیماری کووید ۱۹ بزرگترین بحران اجتماعی و اقتصادی را در چنددهه گذشته سبب شده است. اما در این میان کشوری هست که تا کنون هیچ مرگی در نتیجه کرونا در آن ثبت نشده است.

کشوری که از 21 آوریل، حدود 268 مورد مثبت کرونا، و 140 مورد بهودی کامل را گزارش داده است. دلیل این که این کشور مورد مرگ و میر نداشته به استراتژی سه‎جانبه دولت بازمی‎گردد. این انتخاب‎های سیاسی ممکن است با آزادی‎های مدنی جامعه سازگار نباشند؛ اما به آنها در کنترل بحران کمک کرده‎ است.

کشور 100 میلیون نفری بدون قربانی کرونا کجاست؟

از ماه فوریه، هر مسافری که وارد یک شهر بزرگ ویتنام شود، دمای بدن او کنترل می‎شود. افراد باید با پر کردن یک فرم اطلاعات شخصی، اطلاعات مربوط به سفر و سلامتی خود را اعلام می‎کنند. انجام این اقدامات برای تمام افرادی که وارد شهرهای بزرگ، ساختمان‎های دولتی و بیمارستان‎ها می‎شوند، الزامی می‎باشد.

سیاست‌های سختگیرانه دولت، ویتنام را به کشور 100 میلیون نفری بدون قربانی کرونا تبدیل کرده است.

افرادی با دمای بدن بیش از 38 درجه به نزدیک‎ترین مرکز درمانی منتقل می‎شوند. همچنین افرادی که در مورد سلامتی خود دروغ گفته باشند، مجرم شناخته می‎شوند. مشاغلی از جمله بانک‎ها، رستوران‎ها و مجتمع‎های آپارتمانی نیز غربالگری خاص خود را اعمال می‎کنند.

همچنین آزمایش‎های فشرده‎ای در کل کشور انجام می‎شوند و ایستگاه‎های تست بیماری در شهرها مستقر شده‎اند که تمام شهروندان می‎توانند استفاده کنند. افرادی که در نزدیکی موارد کرونای مثبت زندگی می‎کنند، گاهی کل یک خیابان یا یک روستا، به سرعت مورد آزمایش قرار گرفته و قرنطینه می‎شوند.

بیشتر بخوانید:

تحقیقات در مورد تولید کیت‎های تشخیص مقرون به صرفه نشان می‎دهد که ویتنام تا 5 مارس، سه نوع مختلف کیت تشخیص را تأیید کرده که هر کدام بیش از 25 دلار هزینه نداشته و نتیجه آزمایش را در عرض 90 دقیقه نشان می‎دادند. تمام این کیت‎ها در ویتنام تولید می‌شوند و در حقیقت تولید این کیتهای کم‎هزینه، از اهمیت ویژه‎ای برای ویتنام، کشوری با اقتصاد نوظهور، برخوردارند.

قرنطینه هدف‎مند در ویتنام

دومین استراتژی ویتنام، قرنطینه می‎باشد. این سیاست‌های سخت گیرانه ویتنام را به کشور 100 میلیون نفری بدون قربانی کرونا تبدیل کرده است. از اواسط فوریه، هر فرد ویتنامی که از خارج، وارد کشور شده است، به مدت 14 روز قرنطینه شده و تست کرونا داده‎اند. این استراتژی برای افراد خارجی ساکن ویتنام نیز اعمال می‎شود. اگر مشخص شود که فردی با موارد کرونای مثبت تماس داشته است، او را در قرنطینه اجباری قرار می‎دهند.

در ماه مارس، ویتنام شروع به قرنطینه کل شهرها یا مناطق خاص کرد. سفرهای بین شهری نیز بسیار محدود شده‎اند. در شهر داننگ، واقع در ویتنام مرکزی، هر شهروندی که مایل به ورود به شهر باشد، باید به مدت 14 روز در یک مرکز تصویب‎شده توسط دولت قرنطینه شود.

دور روستاهای با جمعیت 10000 نفر حصار کشیده شده است. حتی یک مرکز درمانی مخصوص کووید-19، به دلیل مثبت بودن تست کرونای یکی از کارمندان، در اواخر ماه مارس قرنطینه شده است. مشاغل نیز، اعم از دولتی و غیردولتی، تعطیل شده و صنعت گردشگری و هواپیمایی نیز کاملا راکد شده‎اند.

بیشتر بخوانید:

سیاست‌های سخت‌گیرانه و حمایتی دولت ویتنام

از اوایل ژانویه، دولت ویتنام به مردم در مورد جدی بودن ویروس کرونا هشدار می‎دهد. دولت می‎گوید این فقط یک سرماخوردگی شدید نیست؛ بلکه باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد. همچنین به مردم توصیه می‎کند که خود و دیگران را در معرض خطر قرار ندهند.

دولت در روش‎های ارتباطی خود خلاقیت به خرج می‎دهد. مواردی که تاثیر گذار بوده‌اند و ویتنام را به کشور 100 میلیون نفری بدون قربانی کرونا تبدیل کرده است. هر روز بخش‎های مختلف دولت ویتنام، از نخست وزیر گرفته تا وزارت بهداشت، وزارت اطلاعات و ارتباطات و دولت‎های استانی، به شهروندان پیام‎هایی حاوی اطلاعات می‎دهند. جرئیات مربوط به علائم بیماری و اقدامات لازم جهت پیشگیری، به تلفن‎های همراه در سراسر کشور مخابره می‎شود.

همچنین دولت از هنر برای اطلاع‎رسانی به مردم کمک می‎گیرد. مانند تمبرهایی که پیام‎های بهداشتی در مورد ویروس را منتشر می‎کنند؛ و پوسترهایی که شهروندان را نسبت به نقش خود در جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس، آگاه می‎کنند.

علاوه بر تمام این‎ها، دولت اطلاعات شخصی مربوط به افراد مبتلا و یا افرادی که، در موارد نادر، از قرنطینه فرار کرده‎اند را فاش می‎کند. شکی نیست که ویتنام در کاهش شیوع ویروس موفق بوده است. این اقدامات به این معنی است که ویتنام هنوز همه‎گیری گسترده‎ای را در کشور تجربه نکرده است.

شیوعی که می‎تواند شهری مانند هوشی‎مین، با جمعیت 11 میلیون نفری را ویران کند و سیستم بهداشت عمومی را تحت‎الشعاع قرار دهد. اگرچه ممکن است این اقدامات مطابق با آرمان‎های لیبرالی نباشند، اما ویتنام را از قرارگیری در شرایط بسیار بحرانی نجات داده‎اند. در حالی که کووید-19 در سایر کشورهای در حال توسعه به شدت در حال پبشروی است، اما ویتنام درس بزرگی به دولت‎ها داده است.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: medicalxpress

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر