;
coinex

قیمت و مشخصات فنی وان پلاس 8 ؛ با پرچمدار 2020 وان پلاس آشنا شوید!

وان پلاس با عرضه گوشی های جدیدش دوباره می‌خواهد روز گوشی سازان بزرگ را شب کند. در این مطلب قیمت و مشخصات فنی وان پلاس 8 را ارائه کرده‌ایم.

شرکت وان پلاس از گوشی ‌های جدید خود رونمایی کرد و می‌توان گفت که این اسمارت فون های پرچمدار حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. گوشی‌ های وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو را می‌توان به دلیل قابلیت‌هایی که دارند، سرآمد بسیاری از گوشی‌ های پرچمداری دانست که در حال حاضر در بازار خرید و فروش می شوند.

صفحه نمایش زیبا و واضح، پردازنده قدرتمند و امکانات بسیار عالی در زمینه دوربین از ویژگی‌هایی هستند که این محصول را بسیار محبوب کرده‌اند. در این مقاله قیمت و مشخصات فنی وان پلاس 8 را ارائه کرده‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

قیمت و مشخصات فنی وان پلاس 8

گوشی‌های سری ۸ وان پلاس که شامل دو عضو به نام‌های وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو است، رسماً معرفی شده‌اند. آنچه ما انتظار داشتیم، اختلاف اندکی بین مبلغ پرداختی این گوشی‌ها با نسل گذشته آن‌ها بود؛ اما ظاهراً آن‌ها اختلاف چند صد پوندی با یکدیگر خواهند داشت.

وان پلاس 8 ؛ طراحی

طراحی
قیمت و مشخصات فنی وان پلاس 8

گوشی جدید وان پلاس در زمینه طراحی، وضعیت بسیار خوبی دارد. هنگامی که به این گوشی نگاه می‌کنیم، نمایشگر بزرگ و حاشیه‌های بسیار اندک دستگاه، خودنمایی می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های موجود در گوشی OnePlus 8 را می‌توان حفره روی نمایشگر دانست که باعث شده است خبری از طراحی ناچ نباشد؛ این خبر خوبی است و به نظر می‌رسد که به کارگیری حفره در نمایشگر، کم کم جایگزین ناچ خواهد شد.

اشاره‌ای به حاشیه بسیار کم دستگاه کردیم، اما باید بدانید که این حاشیه‌ها در طرفین گوشی بسیار کمتر هستند و در قسمت بالا و پایین دستگاه ضخامت بیشتری دارند. نگه داشتن این گوشی برای طولانی ‌مدت در دست به دلیل فرم آلومینیومی آن، می‌تواند جذابیت خاص خود را داشته باشد و احساس خستگی را از کاربران، دور کند.

بیشتر بخوانید:

گوشی جدید OnePlus 8 در بخش عقب خود مجهز به ماژول دوربین است؛ این ماژول در مرکز پنل پشتی قرار گرفته و یک فلاش ال ای دی هم در پایین آن وجود دارد.

طراحی
قیمت و مشخصات فنی وان پلاس 8

نام برند وان پلاس در پایین پنل پشتی گوشی، خودنمایی می‌کند. دکمه پاور گوشی در سمت راست قرار دارد و کلیدهای تنظیم صدای آن نیز در سمت چپ قرار گرفته‌اند.

در مجموع می‌توان طراحی گوشی وان پلاس 8 را عالی و کاربرپسند توصیف کرد. بد نیست بدانید که این گوشی جدید وان پلاس توانسته استانداردهای مربوط به IP68 را هم به دست آورد و این فوق‌العاده است، زیرا از نفوذ ناپذیری این محصول در برابر آب (به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری) و ذرات گرد و خاک حکایت می‌کند.

وان پلاس 8 ؛ صفحه نمایش

نمایشگر
قیمت و مشخصات فنی وان پلاس 8

وان پلاس 8 از یک نمایشگر 6.55 اینچی Fluid AMOLED با وضوح تصویر 2340 در 1080 پیکسلی، نسبت تصویر 20 به 9 و نسبت نمایشگر به بدنه 88.7 درصدی بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید:

این نمایشگر به محافظ Corning Gorilla Glass هم مجهز است و قابلیت HDR10+ و نرخ تازه ‌سازی 90 هرتز را هم پشتیبانی می‌کند. قطعا بالا بودن نرخ تازه ‌سازی این پنل باعث از دست رفتن سریع شارژ گوشی می‌شود، اما باتری دستگاه قدرت کافی را برای پشتیبانی این ویژگی دارد. نمایشگر گوشی وان پلاس 8 به دلیل کیفیت بالایی که دارد، می‌تواند عملکرد بسیار خوبی از خود برای تماشای فیلم و اجرای بازی نشان دهد.

وان پلاس 8 ؛ نرم افزار و سخت افزار

نرم افزار و سخت افزار
قیمت و مشخصات فنی وان پلاس 8

نباید نگران مشکلات نرم افزاری گوشی وان پلاس باشید. این دستگاه با داشتن رابط کاربری OxygenOS 10.0 که مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۱۰ است، می‌تواند قابلیت‌های نرم افزاری خوبی را در اختیار کاربران قرار دهد.

سخت افزار را می‌توان نقطه اوج گوشی OnePlus 8 معرفی کرد. این پرچمدار قدرتمند با داشتن پردازنده 8 هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون 865 (چیپست 7 نانومتر پلاس)، می‌تواند قدرت بسیار زیادی را از خود نشان دهد. همچنین این تراشه در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 650، می‌تواند نوید دهنده یک قدرت بسیار بالا در زمینه اجرای جدیدترین و سنگینترین بازی‌ها، آن هم با نهایت جزئیات گرافیکی باشد.

بعید است که هنگام کار کردن با نرم افزارهای مختلف، دچار کوچکترین مشکلی شوید و نباید در این رابطه کوچکترین نگرانی داشته باشید. شما می‌توانید از تماشای فیلم و اجرای بازی‌های جدید، آن هم با نهایت جزئیات گرافیکی در کنار OnePlus 8 لذت ببرید.

گوشی OnePlus 8 در دو مدل متفاوت دارای رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی و رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی عرضه شده است. حافظه گوشی وان پلاس 8 از نوع UFS 3.0 است، به همین دلیل قدرت و سرعت بالایی را در زمینه انتقال اطلاعا در اختیار شما می‌گذارد.

یکی از معایب وان پلاس 8 را می‌توان فقدان پورت کارت حافظه جانبی دانست، اما به نظر می‌رسد 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی بتواند نیاز کاربران را با سلیقه‌های متفاوت برآورده کند.

وان پلاس 8 ؛ دوربین

دوربین
قیمت و مشخصات فنی وان پلاس 8

امروزه حتی در بسیاری از گوشی‌ های میان رده شاهد قرارگیری چهار سنسور دوربین هستیم، اما گوشی پرچمدار جدید وان پلاس تنها یک دوربین اصلی سه گانه را با یک سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی دارای دیافراگم f/1.8، سنسور 16 مگاپیکسلی اولترا واید دارای دیافراگم f/2.2 و سنسور 2 مگاپیکسلی مایکرو در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید:

سنسور اصلی این دوربین می‌تواند تاثیر زیادی در ثبت تصاویر باکیفیت در محیط‌های کم نور داشته باشد. همچنین قرارگیری سنسور اولترا واید در کنار سنسور مایکرو هم می‌تواند تصاویر را از فاصله نزدیک آن هم با جزئیات بیشتری ثبت کند.

با این که در وان پلاس 8 شاهد سنسور چهارمی نیستیم، به نظر می‌رسد که این سه سنسور می‌توانند نیاز شما را با خوبی رفع کنند. شما می‌توانید برای بهرمندی از تمام امکانات دوربین وارد برنامه آن شوید. برنامه دوربین OnePlus 8 قابلیت‌هایی نظیر پانوراما، HDR، لایو فوکوس (Live Focus) و حالت شب را در کنار چند ویژگی کاربردی دیگر در اختیارتان می‌گذارد.

در بخش جلو وان پلاس 8 هم شاهد قرارگیری یک سنسور 16 مگاپیکسلی در حفره نمایشگر هستیم که کارایی خوبی در ثبت تصاویر دقیق دارد و قابلیتAuto-HDR  را نیز پشتیبانی می‌کند.

نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین گوشی OnePlus 8:

وان پلاس 8 ؛ باتری

گوشی جدید وان پلاس مجهز به یک باتری قدرتمند 4300 میلی ‌آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی فناوری شارژ سریع 30 واتی است. این باتری به خوبی می‌تواند انرژی دستگاه را با توجه به نرخ تازه‌ سازی 90 هرتزی صفحه نمایشش تامین کند و در صورت خالی بودن پس از نیم ساعت اتصال به برق تا 22 درصد شارژ می‌شود.

وان پلاس 8 ؛ قیمت و سایر ویژگی‌ها

گوشی جدید وان پلاس 8 با قیمت 604.85 دلاریش ویژگی‌های جانبی قابل توجهی را نیز مانند وای فای، نسخه 5.1 بلوتوث،NFC  و USB 3.1  در اختیارتان می‌گذارد و کابل OTG را هم پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

یکی از مهمترین ویژگی‌های امنیتی این گوشی پرچمدار را هم می‌توان حسگر اثر انگشت اپتیکال آن عنوان کرد؛ این حسگر می‌تواند در سریعترین زمان ممکن الگوی اثر انگشت کاربر را شناسایی کند. وان پلاس 8 در چهار رنگ مشکی، سبز، نقره‌ای و Glow عرضه شده است. این محصول پرچمدار فاقد جک هدفون 3.5 میلی‌ متری هدفون است و به همین دلیل بعضی از کاربران را کمی دلسرد می‌کند.

وان پلاس 8 پرو ؛ برادر بزرگتر وان پلاس 8

وان پلاس 8 پرو
قیمت و مشخصات فنی وان پلاس 8

وان پلاس 8 پرو 829.99 دلار قیمت دارد و از یک نمایشگر بزرگتر 6.78 اینچی با وضوح 3168 در 1440 پیکسلی و نسبت نمایشگر به بدنه 90.8 درصدی بهره می‌برد، از این رو در مقایسه با وان پلاس 8 حاشیه‌های باریکتری دارد.

یکی دیگر از تفاوت‌های وان پلاس 8 پرو را با وان پلاس 8 می‌توان به دوربین این محصول ربط داد. این گوشی به جای سه سنسور چهار سنسور دارد و یک سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، یک سنسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو با دیافراگم f/2.4، یک سنسور 48 مگاپیکسلی اولترا واید با دیافراگم f/2.2 و یک سنسور 5 مگاپیکسلی عمق سنج را در اختیارتان می‌گذارد.

وان پلاس 8 پرو به یک باتری قدرتمند 4510 میلی ‌آمپر ساعتی نیز مجهز شده است و به واسطه فناوری شارژ سریع 30 واتی خود در هنگام خالی بودن پس از 23 دقیقه اتصال به برق تا 50 درصد شارژ می‌شود. فناوری شارژ سریع وایرلس 30 واتی با قابلیت شارژ 50 درصد از باتری به مدت 30 دقیقه پس از اتصال به برق و فناوری شارژ معکوس ۳ واتی دو برتری دیگری وان پلاس 8 پرو نسبت به وان پلاس 8 استاندارد هستند. این دو گوشی احتمالا از اوایل خرداد ماه وارد بازار می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر