;
coinex

قیمت و مشخصات فنی هواوی P40 پرو ؛ برترین گوشی بزرگترین گوشی ساز چین!

پی 30 پرو سال گذشته گرد و خاک زیادی به پا کرد و حال جانشین این محصول عرضه شده است. در این مطلب قیمت و مشخصات فنی هواوی P40 پرو را ارائه کرده‌ایم.

هواوی P40 پرو از نظر سخت افزاری قدرتمندترین و بهترین اسمارت فونی است که تاکنون توسط هواوی ساخته شده اما لازم به ذکر است که از نظر نرم افزاری چندان مطلوب و فوق العاده نیست.

فقدان خدمات گوگل در این محصول و بعضی دیگر از گوشی های هواوی برای بسیاری از کاربران به یک مشکل اساسی تبدیل شده و به طور کلی استفاده از این تلفن های هوشمند را بسیار دشوار کرده است. در این مطلب اطلاعاتی را درباره قیمت و مشخصات فنی هواوی P40 پرو ارائه کرده‌ایم. با تکراتو همراه باشید.

قیمت و مشخصات فنی هواوی P40 پرو

هواوی P40 پرو از یک طراحی لوکس، باتری قدرتمند و همچنین یکی از بهترین دوربین‌های به کار رفته در صنعت گوشی سازی بهره می‌برد. این محصول به دلیل قابلیت‌های فراوانش مناسب کاربران رده متوسط نیست و بیشتر به درد افرادی می‌خورد که همه توانایی یک گوشی هوشمند را به کار می‌گیرند.

مشخصات کلی گوشی P40 پرو

پی 40 پرو به دلیل ممنوعیت هواوی در ایالات متحده فاقد سرویس‌های گوگل است، به همین دلیل ممکن است محبوبیت زیادی کسب نکند زیرا نمی‌توانید با آن به برنامه‌های محبوب اندرویدی مانند  گوگل پلی استور، یوتیوب، جیمیل و … بسیاری از برنامه‌های دیگر دسترسی داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

هواوی P40 Pro طراحی برتری را نسبت به هر آنچه که سازنده‌اش در گذشته نشان داده بود، ارائه کرده است. این محصول از یک صفحه نمایش با وضوح بالا، دوربین کارآمد با کارایی بالا در شرایط دارای نور کم و یک حالت فوکوس نقطه‌ای قوی و باتری بسیار قدرتمند با توانایی انجام فرامین شما به مدت 2 روز با یک ار شارژ کامل بهره می‌برد.

مشخصات کلی
قیمت و مشخصات فنی هواوی P40 پرو

علی رغم همه این قابلیت‌ها وجود گوشی های پیشرفته دیگری با رنج قیمتی و قابلیت‌های مشابه و همچنین توانایی ارائه خدمات گوگل، توصیه کردن هواوی پی 40 پرو را کمی سخت کرده است. شرکت هواوی در اواخر ماه مارس 2020 از هواوی p40 pro رونمایی و این تلفن هوشمند را در تاریخ 7 آوریل در بازار عرضه کرد.

این اسمارت فون پرچمدار به ۸ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی مجهز شده، در پنج رنگ نقره‌ای، سفید، آبی، طلایی و مشکی عرضه شده است و حدود 1100 دلار هم قیمت دارد. در جدول زیر سایر مشخصات این گوشی پرچمدار را مشاهده می‌کنید.

قیمت و مشخصات فنی هواوی P40 پرو
وزن: 209 گرم
ابعاد: 158.2 در 72.6 در 9 میلی متر
صفحه نمایش: لمسی خازنی اولد 6.58 اینچی با رزولوشن 1200 در 2640 پیکسلی، 16 میلیون رنگ و تراکم تصویر 441ppi
پردازنده: های سیلیکون کایرین 990 5 جی با دو هسته 2.86GHz کورتکس A76، دو هسته 3.6GHz کورتکس A76 و چهار هسته 1.95GHz کورتکس A76
پردازنده گرافیکی: مالی جی 76 ام پی 16
ظرفیت حافظه داخلی:  128، 256 و 512 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی کارت حافظه جانبی
حافظه رم:  ۸ گیگابایت
دوربین اصلی: چهار گانه با سنسورهای 50 مگاپیکسلی، 12 مگاپیکسلی، 40 مگاپیکسلی و TOF سه بعدی
دوربین سلفی:  دوگانه با سنسورهای 32 مگاپیکسلی و TOF مادون قرمز سه بعدی
سیستم عامل:  اندروید 10
تعداد سیمکارت قابل پشتیبانی:  دو نانو سیمکارت
قابلیت‌های ارتباطی:  GSM /  HSPA  / LTE / 5G  /Wi-Fi /هات اسپات/ بلوتوث
حسگرها:  تشخیص چهره، تشخیص اثر انگشت، شتاب سنج، مجاورتی، قطب نما، فشار سنج، ژیروسکوپ، طیف رنگ
ظرفیت باتری:  4200 میلی آمپر ساعتی

طراحی و صفحه نمایش

هواوی P40 Pro بهترین گوشی عرضه شده توسط هوآوی است. این گوشی هوشمند به پنلی با عنوان “صفحه نمایش چهار سر منحنی” مجهز است که در هر چهار لبه خود شیشه خمیده دارد. تاکنون چند محصول با این سبک طراحی وارد بازار شده‌اند و درواقع سامسونگ اولین سازنده‌ای بود که این طرح را برای اولین بار با عرضه گلکسی اس 7 اج وارد بازار کرد.

بیشتر بخوانید:

البته باید به این نکته هم اشاره کرد که صفحه نمایش هواوی P40 Pro فقط در دو طرف خود خمیده است و نه در بالا یا پایین تلفن و جایی که شیشه صفحه نمایش به پایان می‌رسد. این سبک طراحی باعث شده است که پی 40 پرو احساس بسیار منحصر به فردی را به شما منتقل کند و در عین حال به سایر گوشی های پیشرفته موجود در بازار هم شباهت دات باشد.

نمایشگر پی 40 پرو در بالا و پایین خود نسبت به سایر گوشی های موجود در بازار حاشیه‌های بسیار نازکتری دارد و از این نظر بیشتر به گلکسی اس 20 شبیه است.

طراحی و صفحه نمایش
قیمت و مشخصات فنی هواوی P40 پرو

این صفحه نمایش 6.58 اینچی 1200 در 2640 پیکسلی وضوح بسیار خوبی دارد، اما اگر بخواهید نزدیک بینانه نگاه کنید کیفیت نمایشگر گوشی های پرچمداری مانند گلکسی اس 20 پلاس (1440 در 3200 پیکسلی) را ندارد.

البته بعید است که در کاربردهای روزانه متوجه این تغییر شوید زیرا این صفحه نمایش نور بسیار خوبی دارد و محتویات رسانه‌ای را با کیفیت بسیار خوبی نمایش می‌دهد. شرکت هواوی همچنین نرخ تازه سازی این پنل را به 90 هرتز افزایش داده است تا از این طریق کیفیت بهتری را نسبت به پنل 60 هرتزی پی 30 پرو ارائه کند، اگرچه که باز هم این نمایشر کیفیت تصویر پنل 120 هرتزی گوشی هایی مانند گلکسی اس 20 و اوپو فایند ایکس 2 پرو را ندارد.

طراحی و صفحه نمایش
قیمت و مشخصات فنی هواوی P40 پرو

در هواوی p40 pro نرخ تازه سازی بالاتر تصاویر در اصل امکان پخش تصویری صافتر را هنگام اجرای بازی‌های مختلف یا جستجو در رسانه‌‌های اجتماعی برای شما فراهم می‌کند.

این ویژگی برای بسیاری از کاربردهای تلفن هوشمند ضروری نخواهد بود، اما اگر می‌خواهید یک تلفن با کیفیت عالی داشته باشید، ویژگی قابل قبولی است. تفاوت زیادی بین نرخ تازه سازی 90 و 120 هرتز وجود ندارد، اما این تفاوت را به راحتی می‌توانید در هنگام مشاهده یک نمایشگر 60 هرتزی احساس کنید.

طراحی و صفحه نمایش
قیمت و مشخصات فنی هواوی P40 پرو

پنل پی 40 پرو به طور عادی روی نرخ تازه سازی 90 هرتزی تنظیم شده است و این موضوع باعث کاهش سریع شارژ باتری می‌شود، از این رو می‌توانید آن را از طریق تنظیمات نمایشگر روی مقدار 60 هرتز قرار دهید.

این نمایشگر خیلی سریع به فرامین لمسی شما پاسخ می‌دهد و به راحتی در دستتان قرار میگیرد، اما برای دریافت حداکثر کارایی آن به هر دو دستتان نیاز خواهید داشت. دکمه پاور و کلیدهای ولوم (تغییر اندازه صدا) این محصول در سمت راست بدنه و اسپیکر، پورت یو اس بی نوع سی و پورت سیم کارت آن نیز در پایین گوشی قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

عملکرد سخت افزار

هواوی P40 Pro از همان چیپست Kirin 990 5G به کار رفته در گوشی های Mate 30 Pro 5G و Mate XS بهره‌ می‌برد، سرعت بالایی مشابه سرعت گلکسی اس 20 و آیفون 11 دارد و توانسته است در تست بنچمارک Geekbench 5 به طور متوسط ۲۹۹۷ امتیاز را ثبت شده است.

عملکرد سخت افزاری
قیمت و مشخصات فنی هواوی P40 پرو

این پردازنده توسط یک رم 8 گیگابایتی پشتیبانی می‌شود و در این رابطه بد نیست بدانید که پی 40 پرو برخلاف بعضی از گوشی های پرچمدار اندروید 2020 با رم بیشتری عرضه نمی‌شود.پی 40 پرو در سه مدل با حافظه‌های داخلی 128، 256 و 512 گیگابایتی عرضه شده است و توانایی پشتیبانی کارت حافظه میکر SD را هم دارد. این گوشی هوشمند قابلیت اتصالی 5 جی را نیز در اختیارتان می‌گذارد.

عملکرد دوربین هواوی P40 Pro

دوربین هواوی P40 پرو به واسطه فناوری خود گوشی های سری P هواوی را نسبت به سایر محصولات موجود در بازار متمایز می‌کند. دوربین اصلی این گوشی هوشمند یک پکیج چهار گانه از برند لایکا است و یک سنسور 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f / 1.9، یک سنسور 40 مگاپیکسلی با دیافراگم f / 1.8، یک سنسور تله فوتو 12 مگاپیکسلی با زوم نوری 5 ایکس و زوم دیجیتالی 50 ایکس و یک سنسور زمان پرواز (ToF) را در خود دارد.

عملکرد دوربین
قیمت و مشخصات فنی هواوی P40 پرو

هواوی همچنان از سنسور RYYB در دوربین اصلی P40 Pro استفاده کرده است تا این دوربین بتواند نور بیشتری را برای افزایش کیفیت عکس‌های شما دریافت کند.این دوربین در شرایط دارای نور کم بسیار فوق العاده و عالی عمل می کند و این توانایی را هم دارد که به کمک فناوری هوش مصنوعی عکس‌های شما را بهینه سازی کند.

هواوی یکی از اولین تولیدکنندگانی بود که دوربین گوشی‌ هایش را به فناوری هوش مصنوعی مجهز کرد و به واسطه پی 40 پرو می‌توانید ببینید که سازنده مشهور چینی تا چه حدی در به کارگیری این فناوری برای بهبود کیفیت عکاسی و فیلم برداری پیشرفت کرده است.

بیشتر بخوانید:

مجهز کردن پی 40 پرو به این فناوری باعث شده است که این گوشی پرچمدار به کمک پردازشگر قدرتمندش با سرعت بسیار بالایی عکس‌های گرفته شده از مناظر مختلف را پردازش و بهینه سازی کند. کارایی بالای حالت عکاسی خودکار و توانایی حذف انعکاس نور و رنگ در هنگام عکاسی از پشت شیشه از دیگر قابلیت‌های مثبت دوربین پی 40 پرو هستند.

همانطور که گفته شد، گوشی پرچمدار جدید هواوی توانایی اعمال زوم دیجیتالی 50 ایکس را دارد، با این حال توصیه می‌کنیم که از مناظر مورد نظرتان با زوم بیشتر از 10 ایکس عکس نگیرید زیرا کیفیت عکس‌ها به میزان زیادی کاهش می‌یابند. در این قسمت چند مورد از عکس‌های گرفته شده با دوربین پی 40 پرو را مشاهده می‌کنید.

هواوی P40 Pro از نظر قدرت زوم با سایر گوشی های پرچمداری مانند Galaxy S20 برابری می‌کند، اما به قدرتمند گلکسی اس 20 اولترا و زوم 100 ایکس این گوشی هشمند نیست، اگرچه که افراد بسیار کمی نیز به این حد از بزرگنمایی نیاز دارند. دوربین اصلی پی 40 پرو توانایی ضبط فیلم‌های 4 کی، فیلم های باکیفیت در شرایط کم نور و فیلم‌های تله فوتو را نیز دارد و توسط یک دوربین سلفی دوگانه با سنسورهای 32 مگاپیکسلی و TOF مادون قرمز سه بعدی پشتیبانی می‌شود.

عملکرد دوربین
قیمت و مشخصات فنی هواوی P40 پرو

هواوی گوشی پرچمدار پی 40 پرو خود را به یک اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در زیر نمایشگر هم مجهز کرده است، اگرچه که می‌توانید از دوربین سلفی این گوشی هوشمند و کارایی بی نظریش در تشخیص چهره نیز برای باز کردن قفل آن استفاده کنید.

نرم افزار هواوی P40 پرو

هواوی P40 Pro سیستم عامل اندروید 10 را بر روی خود دارد، اما بدون خدمات گوگل و برنامه‌هایی نظیر جیمیل و گوگل درایو عرضه می‌شود و به همین دلیل ممکن است که افراد زیادی از خریدش منصرف شوند؛ البته باید به این نکته اشاره کرد که هواوی گوشی پرچمدار جدیدش را با پکیج نرم افزاری خودش ارائه کرده است تا تاثیر این مشکل را تا جای ممکن کم کند.

این پکیج چند برنامه خوب را در خود دارد، اما فاقد اپلیکیشن‌های محبوبی مانند فیس بوک، اینستاگرام و واتساپ است. شما می‌توانید این نرم افزارها را به واسطه قابلیتی به نام تلفن کلون روی پی 40 پرو نصب کنید، اگرچه که باز هم با محدودیت‌هایی در عملکرد آن‌ها مواجه می‌شوید.

نرم افزار
قیمت و مشخصات فنی هواوی P40 پرو

در انجام این بررسی متوجه شدیم که نرم افزار اینستاگرام روی هواوی P40 Pro عملکرد خوبی ندارد و پس از اجرا سریع بسته می‌شود؛ در مقابل نرم افزار واتساپ کارایی خوبی دارد، اما به دلیل نداشتن دسترسی به سرویس گوگل درایو نمی‌تواند از مکالمات شما نسخه پشتیبانی تهیه کند یا آن‌ها را بازیابی کند.

بیشتر بخوانید:

استفاده از پی 40 پرو به خاطر این محدودیت‌ها کمی دلسرد کننده است. هواوی قول داده است که توسعه دهندگان سراسر جهان را تشویق کند تا برنامه‌های موجود در گالری نرم افزاریش را روی سیستم عامل خود نصب کنند، با این حال در فروشگاه Google Play چیزهای زیادی وجود دارد که شما در اینجا از دست خواهید داد. برخی از خدمات متعارف نرم افزاری هنوز هم از طریق مرورگر وب خود هواوی در دسترس هستند، اما استفاده از برنامه‌هایی مانند یوتیوب یا جیمیل در پی 40 پرو هنوز میسر نیست.

عملکرد باتری

هواوی P40 Pro دارای یک باتری 4200 میلی آمپری است و می‌تواند به راحتی با 70 درصد از شارژ خود همه کارهای شما را به مدت یک روز انجام دهد. بهینه سازی انجام شده در پردازشگر این گوشی هوشمند در زمینه کاهش مصرف انرژی باتری این امکان را نیز برای کاربران معمولی فراهم می‌کنند که با یک بار شارژ کردن کامل پی 40 پرو خیلی راحت به مدت 2 روز از آن استفاده کنند.

باتری
قیمت و مشخصات فنی هواوی P40 پرو
مزایا: معایب:
باتری قدرتمند

دوربین پیشرفته

طراحی زیبا و دوست داشتنی

محدودیت نرم افزاری

برجستگی لنز دوربین

بیشتر بخوانید:

.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر