;
coinex

آموزش فعال کردن حالت روح اینستاگرام ؛ چگونه فعالیت‌های اینستاگرامی را مخفی کنیم؟

اینستاگرام هیچ ویژگی رسمی را به عنوان حالت روح معرفی نکرده است. اما از قابلیت‌هایی پشتیبانی می‌کند که در واقع همان حالت روح هستند. در مقاله‌ی آموزش فعال کردن حالت روح اینستاگرام این روش‌‌ها را بررسی می‌کنیم. برای یادگیری این روش‌ها با تکراتو همراه شوید.

اینستاگرام بعد از گذشت این همه سال، هنوز هم یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌هاست و میلیون‌ها کاربر فعال روزانه دارد. یکی از دلایل محبوبیت این اینستاگرام، قابلیت اشتراک گذاری لحظه‌های زندگی با دوستان است که استفاده از این اپلیکیشن را بسیار لذت‌بخش می‌کند.

اما هرچقدر هم که توسعه‌دهنده‌های اپلیکیشن به‌دنبال روش‌های جدید برای برقراری ارتباط افراد با یکدیگر باشند، باز هم افرادی هستند که مجبوریم فعالیت خودمان را از آنها مخفی کنیم. فرقی نمی‌کند که به چه دلیلی می‌خواهید فعالیت‌های اینستاگرامی خودتان را پنهان کنید، ما در مقاله‌ی آموزش فعال کردن حالت روح اینستاگرام به شما می‌گوییم که چطور این کار را انجام دهید.

آموزش فعال کردن حالت روح اینستاگرام

همانطور که می‌دانید، اپلیکیشن اینستاگرام، آنلاین بودن یا نبودن،‌ مدت زمان آفلاین بودن و بسیاری از فعالیت‌های روزانه را نمایش می‌دهد که البته مورد پسند بسیاری از کاربران نیست. اما در حالت روح می‌توان آنلاین بودن و مدت آفلاین بودن را از دیگران پنهان کرد. علاوه بر این،‌ شما می‌توانید روش‌هایی وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توانید پیام‌های فالورهای خود را بخوانید، بدون اینکه آنها متوجه بشوند پیام‌شان خوانده شده است. روش‌هایی هم برای محدود کردن فالورها به فعالیت‌های شما وجود دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

بسیاری از اپلیکیشن‌ها به حالت روح مجهز هستند؛ اما ویژگی‌های پنهان کردن فعالیت‌های کاربر در اینستاگرام، رسما با نام حالت روح معرفی نشده است. اپلیکیشن‌های غیر رسمی دیگری هم وجود دارند که این ویژگی حالت روح را در اختیار کاربران قرار می‌دهند؛ البته ما استفاده از آنها را پیشنهاد نمی‌کنیم و توصیه می‌کنیم فقط از اپلیکیشن‌های رسمی و اصلی استفاده کنید.

خوشبختانه روش‌هایی برای عدم نمایش آنلاین یا آفلاین بودن شما وجود دارد که از داخل همان اپلیکیشن اینستاگرام امکان پذیر است. خواندن پیام‌ها در دایرکت، بدون اینکه فرد ارسال کننده بفهمد که پیامش خوانده شده،‌ محدود کردن دسترسی برخی فالورها به کامنت‌های شما و غیره، از ویژگی‌هایی دیگری است که اینستاگرام در اختیار شما قرار می‌دهد و ما در مقاله‌ی آموزش فعال کردن حالت روح اینستاگرام به آنها می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

مخفی کردن آنلاین یا آفلاین بودن

این روش آموزش فعال کردن حالت روح اینستاگرام بسیار ساده است و از داخل همان اپلیکیشن اصلی اینستاگرام امکان‌پذیر است. همانطور که می‌دانید، افرادی که با آنها در قسمت پیام‌ها ارتباط داشتید، می‌توانند آخرین زمان ‌آنلاین بودن شما را ببینند. با این تنظیمات می‌توانید وضعیت فعالیت خود را تغییر دهید و این حالت را خاموش کنید.

مخفی کردن آنلاین یا آفلاین بودن

برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. به صفحه‌ی پروفایل بروید و روی علامت آموزش فعال کردن حالت روح اینستاگرام ضربه بزنید.
  2. در قسمت پایین منو، گزینه‌ی تنظیمات آموزش فعال کردن حالت روح اینستاگرام را انتخاب کنید.
  3. گزینه‌ی Privacy را بزنید.
  4. Activity Status را انتخاب کنید.
  5. در صفحه‌ی جدید، روی دکمه‌ی آموزش فعال کردن حالت روح اینستاگرام در کنار Show Activity Status بزنید تا وضعیت فعالیت شما از دید دیگران پنهان شود.

فراموش نکنید که در این حالت، فقط می‌توانید آنلاین یا مدت زمان آفلاین بودن خود را از افرادی که در قسمت پیام‌ها با آنها در ارتباط بودید، مخفی کنید.

عدم نمایش سین شدن پیام در دایرکت اینستاگرام

روش دیگری هم برای آموزش فعال کردن حالت روح اینستاگرام وجود دارد. در این روش شما می‌‌توانید پیامی که در دایرکت برای‌تان ارسال شده را بخوانید، بدون اینکه علامت سین در کنار پیام ظاهر شود و فرستنده‌ی پیام، بفهمد که شما آن پیام را خوانده‌اید.

نکته: در این روش باید لاگ اوت کنید. بنابراین اگر نام کاربری و رمز عبور خود را نمی‌دانید؛ این روش را توصیه نمی‌کنیم. البته در صورت لاگ اوت شدن، روش‌هایی برای بازیابی رمز عبور وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. زمانی که پیام جدیدی دریافت کردید، آن را باز نکنید. بلکه باید قبل از هر چیز اینترنت گوشی خود را قطع کنید.
  2. حالا اینستاگرام را باز کنید و به قسمت دایرکت‌ها بروید.
  3. در این مرحله می‌توانید پیام فرستاده شده را باز کنید و آن را بخوانید. در این حالت، علامت سین (seen) کنار پیام نمایش داده نمی‌شود.
  4. حالا باید از حساب کاربری اینستاگرام خود خارج شوید. برای این کار به قسمت تنظیمات بروید  گزینه‌ی Log out  (که در کنار آن، نام کاربری شما هم دیده می‌شود) را انتخاب کنید.
  5. در این مرحله باید اینترنت را مجددا وصل کنید و وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید.

آموزش فعال کردن حالت روح اینستاگرام با قابلیت restrict

بیشتر بخوانید:

آموزش فعال کردن حالت روح اینستاگرام با قابلیت restrict

قابلیت رستریکت کردن (به معنی محدود کردن) مثل حالت قبلی نیست؛ یعنی شما نمی‌توانید فعالیت‌های‌تان را از همه پنهان کنید. در این حالت می‌توانید هر تعداد افرادی که می‌خواهید را انتخاب کنید و فقط آنها را در حالت رستریکت قرار دهید. فعال کردن حالت رستریکت برای هر تعداد از کاربران، ویژگی‌های زیر را به همراه دارد:

  • وضعیت آنلاین بودن شما از این افراد پنهان می‌شود.
  • اگر افرادی که در حالت رستریکت هستند، برای شما کامنتی بگذارند،‌ دیگران آن کامنت را نمی‌بینند و فقط خود این فرد و شما قادر به دیدن کامنت هستید.
  • فرد رستریکت شده متوجه سین شدن پیامی که برای شما ارسال کرده، نمی‌شود.
  • زمانی که حالت رستریکت را برای یکی از فالورها فعال می‌کنید، او از این حالت باخبر نخواهد شد.

آموزش فعال کردن حالت روح اینستاگرام با قابلیت restrict، به چند روش امکان‌پذیر است:

  • رستریک کردن دایرکت
  • رستریکت کردن کامنت
  • رستریک کردن از طریق تنظیمات
  • رستریکت کردن از طریق پروفایل آنها

رستریکت کردن دایرکت

محدود کردن فالورهای مورد نظر شما از دایرکت به ترتیب زیر انجام می‌شود:

  1. به قسمت پیام‌ها آموزش فعال کردن حالت روح اینستاگرام بروید و چتی که فرد مورد نظر برای شما ارسال کرده را انتخاب کنید.
  2. روی علامت آموزش فعال کردن حالت روح اینستاگرام در گوشه‌ی سمت راست و بالای نمایشگر بزنید.
  3. گزینه‌ی Restrict و سپس Restrict Account را انتخاب کنید.

نکته: بعد از فعال شدن این حالت، پیام‌هایی که توسط افراد رستریک شده برای شما ارسال می‌شود، به قسمت درخواست پیام‌ها (Message Requests) می‌رود.

شما می‌توانید پیام فرد رستریک شده را ببینید، بدون اینکه این فرد متوجه‌ی خوانده شدن پیامش بشود.

شما می‌توانید پیام را حذف کنید، اجازه‌ی نمایش را بدهید یا اینکه فرد را بلاک کنید.

اگر در گروهی هستید که فرد رستریکت شده در آن حضور دارد، پیامی از طرف اینستاگرام ارسال می‌شود و به شما می‌گوید که پیامی از طرف این فرد وجود دارد. شما می‌توانید انتخاب کنید که در گروه بمانید یا از آن خارج شوید.

آموزش فعال کردن حالت روح اینستاگرام با قابلیت restrict

رستریکت کردن کامنت

  1. پست مورد نظر خود را باز کنید و View all comments را انتخاب کنید.
  2. اگر گوشی آیفون دارید، انگشت خود را روی کامنت مورد نظر بگذارید و به سمت چپ بکشید. کاربران اندرویدی باید انگشت خود را روی کامنت مورد نظر نگه دارند.
  3. روی علامت آموزش فعال کردن حالت روح اینستاگرام در آیفون و علامت آموزش فعال کردن حالت روح اینستاگرام در اندروید بزنید و گزینه‌ی Restrict [username] را بزنید. برای خارج کردن فرد از حالت رستریک باید همین مراحل را انجام دهید و گزینه‌ی Unrestrict [username] را بزنید.

زمانی که فرد کامنتی برای شما بگذارد، می‌توانید گزینه‌ی See Comment را باز کنید تا کامنت را ببینید. یا اینکه آن را حذف کنید. دقت کنید که بعد از انتخاب گزینه‌ی See Comment می‌توانید گزینه‌ی Approve را بزنید تا بقیه‌ی افراد هم بتوانند کامنت را ببینند.

فراموش نکنید در صورتی که فرد رستریک شده کامنتی برای شما بگذارد، اینستاگرام نوتیفیکیشن یا اعلان آن را نمایش نمی‌دهد.

رستریک کردن از طریق تنظیمات

  1. به صفحه پروفایل خودتان بروید و روی علامت آموزش فعال کردن حالت روح اینستاگرام ضربه بزنید.
  2. تنظیمات را انتخاب کنید و به قسمت Privacy بروید.
  3. زیر قسمت Connections، گزینه‌ی Restricted Accounts را انتخاب کنید.
  4. Continue را انتخاب کنید.
  5. افرادی که می‌خواهید رستریکت کنید را پیدا کرده و گزینه‌ی Restrict را که در کنار نام کاربری آنها قرار دارد، انتخاب کنید.
  6. برای خارج کردن از حالت رستریکت هم باید گزینه‌ی Unrestrict را بزنید.

رستریکت کردن از پروفایل آنها

  1. به صفحه پروفایل فرد مورد نظر بروید.
  2. علامت آموزش فعال کردن حالت روح اینستاگرام برای کاربران آیفون و علامت آموزش فعال کردن حالت روح اینستاگرام برای کاربران اندروید را انتخاب کنید.
  3. گزینه‌ی Restrict را انتخاب کنید.
  4. اگر می‌خواهید فردی را از این حالت خارج کنید، گزینه‌ی Unrestrict را بزنید.

 

در این مقاله‌ی آموزش فعال کردن حالت روح اینستاگرام به شما گفتیم چطور می‌توانید حالت روح اینستاگرام را فعال کنید. نکته‌ی مهم اینجاست که از طریق همان اپلیکیشن رسمی می‌توانید این کارها را انجام دهید و امنیت دستگاه خود را به خطر نیندازید. اگر شما هم روشی برای آموزش فعال کردن حالت روح اینستاگرام می‌دانید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:

help.instagram

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر