;
coinex

نحوه تغییر زنگ تماس و اس ام اس در گوشی اندروید چگونه است؟

برای تغییر زنگ تماس و اس ام اس در گوشی اندروید ، شخصی سازی آهنگ زنگ برای مخاطبین خاص و تغییر صدای اعلان ها در این گفتار با ما باشید.

بسیاری از افراد علاقه دارند که آهنگ مورد علاقه خود را برای صدای زنگ یا اعلان های گوشی خود تنظیم کنند. برای تغییر صدای زنگ گوشی خود می توانید با نحوه تغییر زنگ تماس و اس ام اس در گوشی اندروید همراه ما باشید.

توجه کنید که مواردی که در ادامه اشاره می‌کنیم، ممکن است بسته به مدل گوشی و رام نصب شده روی آن، دقیقاً به همین صورت انجام نشود. حتی ممکن است در برخی گوشی‌ها، اپلیکیشن خاص سازنده‌ی گوشی برای تغییر صدای پیامک و زنگ گوشی و همین‌طور صدای دریافت نوتیفیکیشن، طراحی شده باشد. بنابراین ابتدا از روش‌های زیر برای تغییر صداها اقدام کنید و اگر در گوشی شما قابل‌استفاده نبود، سراغ اپ‌ها و تنظیماتی که سازنده‌ی گوشی اضافه کرده، بروید.

اندروید از نظر شخصی سازی بهترین و غنی ترین سیستم عامل موبایلی موجود محسوب می‌شود. تغییر رینگتون (Ringtone) یا صدای زنگ گوشی یکی از ویژگی هایی است که در اندروید صورت می‌پذیرد. اما آیا می‌دانستید که اندروید این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید برای مخاطب یا مخاطبین خاص مورد نظرتان صدای زنگ گوشی خاص انتخاب کنید؟

برای مثال می‌توانید صدای زنگ گوشی در شرایطی که مادرتان با شما تماس می‌گیرد را از صداهای زنگ دیگر و عادی دستگاه متمایز کنید. بدین صورت هر زمان که مادرتان با شما تماس می‌گیرد، بدون نیاز به دیدن نمایشگر گوشی و فقط با شنیدن صدای زنگ گوشی یا همان رینگتون، می‌توانید متوجه شوید که مادرتان در پشت خط قرار دارد. اما چگونه می‌توانیم صدای زنگ گوشی (Ringtone) را برای مخاطب یا مخاطبین خاص شخصی سازی کنیم؟

در این مقاله ما قصد داریم به آموزش نحوه تغییر صدای زنگ تماس و اس ام اس در گوشی اندروید به طور کلی و همچنین برای مخاطب خاص در بپردازیم.

نحوه تغییر زنگ تماس و اس ام اس در گوشی اندروید

در صفحه‌ی خانه نوار وضعیت بالای صفحه را با حرکت جاروبی به پایین بکشید و روی آیکون چرخدنده‌ای‌شکل تنظیمات، تپ کنید. در تبلت‌ها نیز کافی است به گوشه‌ی راست و پایین صفحه نگاهی بیاندازید. معمولاً در کشوی اپ‌ها که تمام اپ‌های نصب شده رویت می‌شود هم آیکون اپ Settings موجود است.

در تنظیمات و در بخش Device، گزینه‌ای به اسم Sounds موجود است. روی این گزینه تپ کنید. توجه کنید که در برخی گوشی‌ها، تنظیمات صدا در مسیر دیگری است.

در منوی تنظیمات صدا، می‌توان Ringtone یا زنگ تلفن گوشی را تغییر داد. اگر گوشی شما دارای چند اسلات سیم‌کارت باشد، برای هر یک می‌توان زنگ متفاوتی در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید:

صدای نوتیفیکیشن‌ها و همین‌طور صدای Alarm یا همان ساعت کوکی نیز به صورت مستقل قابل‌تغییر است. روی هر یک از موارد موردنظر تپ کنید و حالت پیش‌فرض را انتخاب کرده و و یکی از صداهای پیش‌فرض را انتخاب کنید

تغییر آهنگ زنگ
تغییر زنگ تماس و اس ام اس در گوشی اندروید

می‌توان از فایل‌های صوتی نیز به عنوان زنگ یا صدای اعلان استفاده کرد. به این منظور پس از تپ کردن روی یکی از تنظیمات صدا، ابتدا فایل منیجر گوشی خود را انتخاب کنید و سپس مسیر فایل صوتی موردنظر خود را انتخاب کنید.

نحوه تغییر زنگ اس ام اس در گوشی اندرویدی

برای تغییر صدای تمام پیامک‌ها، ابتدا اپ پیامک‌رسانی گوشی خود را اجرا کنید و سپس روی منوی تنظیمات که معمولاً در گوشه‌ی بالا و سمت راست واقع است، تپ کنید. در منو گزینه‌ای به اسم Settings وجود دارد. روی آن تپ کنید. در صفحه‌ی تنظیمات، روی Notification sound تپ کنید و صدای نوتیفیکشنی که به اپ پیامک مربوط می‌شود را به دلخواه انتخاب کنید.

تغییر زنگ اس ام اس
تغییر زنگ تماس و اس ام اس در گوشی اندروید

تغییر صدای پیامک‌های یک مخاطب و شماره‌ی خاص

برای انتخاب صدای متفاوت برای پیامک‌هایی که از یک شماره یا مخاطب خاص دریافت می‌کنید، ابتدا اپلیکیشن Contacts یا مخاطبین یا دفتر تلفن را اجرا کنید. مخاطبی که موردنظرتان است را پیدا کرده و روی آن تپ کنید. در گوشه‌ی راست و بالای اپ، روی آیکون منو که به شکل سه خط یا سه نقطه است، تپ کنید و گزینه‌ی Select Ringtone‌ را انتخاب نمایید. اگر می‌خواهید صدایی حین دریافت پیامک‌های این مخاطب خاص پخش نشود، حالت None را انتخاب کنید.

توجه: در برخی گوشی‌ها و اپلیکیشن‌های پیامک و همین‌طور مخاطبین، این قابلیت وجود ندارد و می‌بایست از اپ دیگری برای این مهم استفاده کرد. تغییر صدای زنگ تلفن برای شماره‌های خاص نیز قابلیتی است که در برخی اپ‌ها و گوشی‌ها پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید:

نحوه تغییر صدای زنگ تماس و اس ام اس با استفاده از اپلیکیشن های جانبی

چگونه هر آهنگی را که دوست دارید به عنوان زنگ اندروید انتخاب کنیم؟ شما برای تغییر صدای زنگ اندروید معمولا از یک نرم افزار جانبی مثل Zedge استفاده می کنید؟ یا وقتی سعی می کنید صدای زنگ را تغییر دهید به نرم افزار پیش فرض اندروید یعنی Sound Picker منتقل می شوید؟ در این نرم افزار فقط آهنگ های پیش فرض اندروید وجود دارد.

بعضی از افراد در استفاده از نرم افزار های جانبی برای تغییر آهنگ زنگ اندروید مشکل دارند به این دلیل که نرم افزار پیش فرض اندروید یعنی Sound Picker به عنوان انتخاب کننده آهنگ زنگ شناسایی شده است. برای حل این مشکل با ما همراه باشید.

تغییر صدای زنگ در گوشی با پاک کردن پیش فرض های اندروید

این روش زمانی به کار می آید که شما نرم افزار Sound Picker را برای همیشه به عنوان تنظیم کننده صدای زنگ مشخص کرده باشید. در غیر این صورت از این روش استفاده نکنید.

نحوه تغییر زنگ اس ام اس
تغییر زنگ تماس و اس ام اس در گوشی اندروید

ابتدا به تنظیمات گوشی خود بروید و بر روی گزینه Apps کلیک کنید. سپس بر روی سه نقطه بالای صفحه کلیک کنید تا یک منو کشویی باز شود.

نحوه تغییر زنگ تماس
تغییر زنگ تماس و اس ام اس در گوشی اندروید

در منو باز شده گزینه Show System را انتخاب کنید. سپس در لیست نرم افزارها Media Storage را پیدا و سپس آن را انتخاب کنید.

تغییر زنگ تماس

بر روی گزینه Open By Default کلیک کنید. اگر این دکمه را نمی بینید ابتدا بر روی گزینه Advanced کلیک کنید. در نهایت هم بر روی گزینه Clear Defaults کلیک کنید تا نرم افزار از حالت پیش فرض خارج شود.

تغییر زنگ تماس

اگر نرم افزار دیگری را برای پیش فرض انتخاب زنگ موبایل قرار داده اید. مراحل بالا را دوباره انجام دهید و فقط در لیست نرم افزارها به جای Media Storage نرم افزار مورد نظر را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

نحوه تغییر زنگ تماس و اس ام اس در گوشی اندروید

برای تغییر زنگ تماس و اس ام اس در گوشی اندروید خود ابتدا وارد تنظیمات گوشی خود شوید و سپس مانند مرحله پیش گفته بر روی گزینه Apps کلیک کنید تا لیست نرم های شما باز شود. در این بخش با انتخاب سه نقطه بالای صفحه منوی کشویی را باز کنید. در اینجا بر خلاف مرحله قبل، گزینه دیگر یعنی Reset app preferences را انتخاب کنید.

تغییر زنگ تماس
تغییر زنگ تماس و اس ام اس در گوشی اندروید

تغییر زنگ تماس و اس ام اس در گوشی اندروید با Better Open With

با استفاده از این نرم افزار می توانید پیش فرض های گوشی خود را تغییر دهید. برای مثال اگر نرم افزار Sound Picker پیش فرض تغییر زنگ اندروید است می توانید آن را تغییر دهید و یک نرم افزار دیگر را جایگزین کنید.

Better Open With
تغییر زنگ تماس و اس ام اس در گوشی اندروید

نرم افزار Better Open With رایگان است و برای استفاده از نیازی به پرداخت پول ندارید. شما می توانید به راحتی این نرم افزار را از گوگل پلی نصب و استفاده کنید. محیط کاربری نرم افزار ساده است و نیازی به آموزش خاصی ندارد. از این نرم افزار می توانید برای تغییر صدای زنگ در گوشی هواوی، سامسونگ و … استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

تغییر زنگ تماس و اس ام اس در گوشی اندروید با نرم افزار Zedge

نرم افزار Zedge دارای رابطه کاربری ساده ای هست و شما می توانید از طریق آن آهنگ زنگ و تصویر پس زمینه گوشی خود را تغییر دهید. برای دانلود نرم افزار تغییر زنگ اندروید می توانید کلمه Zedge را در گوگل پلی سرچ و دانلود کنید.

پس از دانلود و نصب نرم افزار بر روی اطلاعات صدای زنگ کلیک کنید تا یک منو باز شود. سپس گزینه Set Ringtone را انتخاب کنید.

-zedge
تغییر زنگ تماس و اس ام اس در گوشی اندروید با نرم افزار Zedge

در این مرحله نرم افزار از شما اجازه دسترسی به بخش هایی از تلفن همراه و اطلاعات آن که متناسب با وظیفه اش میباشد را میخواهد. اگر قصد استفاده از امکانات برنامه را دارید بر روی گزینه Allow کلیک کنید تا به نرم افزار اجازه دهید که به محل ذخیره سازی گوشی شما دسترسی داشته باشد.

سپس و در ادامه این فرایند بر روی Settings کلیک کنید تا به صفحه ای بروید که می توانید تنظیمات نرم افزار را ویرایش کنید. مثل تنظیمات زنگ، تنظیمات سیستم و …

در اینجا دکمه Allow modify system settings را فعال کنید تا سبز شود. با این کار نرم افزار می تواند به تنظیمات سیستم دسترسی پیدا کند و آهنگ زنگ شما را تغییر دهید.

zedge

کار شما تمام شد! الان آهنگ انتخابی شما به عنوان صدای تماس قرار داده شده. برای تغییر زنگ شیائومی و دیگر گوشی ها نیز می توانید از همین روش استفاده کنید.

 

تغییر زنگ تماس و اس ام اس در سامسونگ به صورت دستی

اگر آهنگ خاصی را برای صدای زنگ سراغ دارید و می خواهید از آن استفاده کنید باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد نرم افزار مدیریت فایل خود شوید و به محل ذخیره آهنگ مورد نظر بروید
  • آهنگ مورد نظر را انتخاب و کپی کنید
  • به حافظه داخلی گوشی خود بروید
  • برای تنظیم آهنگ برای صدای زنگ به پوشه Ringtones بروید. اگر می خواهید به عنوان آلارم یا نوتفیکیشن استفاده کنید وارد پوشه Notifications یا Alarms شوید
  • پس از ورود به پوشه موردنظر آهنگ را جای گذاری کنید
  • پس از جای گذاری فایل صوتی اگر وارد لیست صدا های زنگ نشد گوشی خود را ری استارت کنید
  • سپس و برای تنظیم آهنگ اضافه شده به عنوان آهنگ تماس یا اس ام اس، ابتدا به تنظیمات گوشی خود بروید.
  • سپس گزینه Sound را انتخاب کنید. اگر گزینه Sound را نمی بینید آن را در قسمت سرچ جستجو کنید
  • سپس به گزینه قسمت Phone Ringtone بروید تا بتوانید تنظیمات آهنگ زنگ را ویرایش کنید. اگر این قسمت را پیدا نمی کنید می توانید از قسمت سرچ تنظیمات استفاده کنید
  • آهنگ سفارشی که از قبل به لیست اضافه کرده بودید را انتخاب کنید
  • بر روی Save کلیک کنید. آهنگ انتخابی به عنوان صدای زنگ گوشی شما مشخص می شود و از این به بعد این آهنگ پخش می شود
  • برای بازگشت به منو اصلی از دکمه برگشت پایین گوشی خود استفاده کنید. اگر آهنگ زنگ شما تغییر نکرده بود گوشی خود را ری استارت کنید.

بیشتر بخوانید:

نحوه تغییر زنگ تماس و اس ام اس در گوشی اندروید برای مخاطب خاص

آیا می‌دانستید که سیستم عامل اندروید این قابلیت را در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید برای مخاطب خاص مورد نظرتان صدای زنگ گوشی منحصر به فرد و خاص هم انتخاب کنید؟

برای اینکه رینگتون یا صدای رنگ اختصاصی را برای برخی از مخاطبین مورد نظرتان در گوشی اندرویدی انتخاب کنید، در قدم نخست باید رینگتون را مشخص نمایید. رینگتون مورد نظرتان می‌تواند کوتاه یا بخشی از یک موزیک باشد. پس ابتدا فایل رینگتون را دانلود یا به حافظه گوشی منتقل کنید. دقت داشته باشید که فایل مورد نظر به مسیری منتقل شود که به یادتان باقی می‌ماند.

تغییر زنگ تماس
تغییر زنگ تماس و اس ام اس در گوشی اندروید

حال وارد بخش Settings یا تنظیمات گوشی خود شوید و سپس گزینه App Permissions و بعد از آن Storage را انتخاب کنید (اگر گزینه App Permissions را در منوی تنظیمات گوشی خود نیافتید، از این مرحله صرف نظر کنید). با ورود به بخش نام برده شده لیستی مشابه با عکس فوق نمایان می‌شود.

در این لیست به دنبال گزینه Contacts باشید و اسلایدر موجود در کنار آن را به حالت فعال (ON) منتقل کنید. به این صورت به برنامه Contacts اجازه داده می‌شود تا به محتوای حافظه گوشی دسترسی پیدا کند. پس این امکان فراهم می‌شود تا بتوانید رینگتون یا صدای زنگ مد نظرتان را از حافظه گوشی انتخاب کنید. باز هم اشاره می‌کنیم که اگر گزینه App Permissions را در منوی Settings گوشی خود پیدا نکردید، از این مراحل صرف نظر کنید.

حالا از بخش Settings خارج شوید و مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  • وارد بخش Contacts گوشی شوید.
  • از بین لیست مخاطبین دستگاه، مخاطب خاص مورد نظرتان را انتخاب کنید.
  • آیکون سه نقطه موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه را لمس کنید.
  • گزینه Set Ringtone را انتخاب نمایید.
  • می‌توانید با استفاده از برنامه فایل منیجر به محتوای حافظه گوشی دسترسی پیدا کنید. بنابراین در این مرحله باید موزیک یا رینگتون مورد نظرتان را انتخاب کنید تا به عنوان صدای زنگ گوشی خاص برای آن مخاطب انتخاب شود. همچنین می‌توانید از برنامه هایی مثل Zedge یا Ringtone Maker هم در این مرحله استفاده کنید.

به همین سادگی پروسه تغییر صدای زنگ گوشی برای مخاطب خاص در اندروید انجام می‌شود. در نظر داشته باشید که برای انتخاب رینگتون خاص هیچ محدودیتی در اندروید وجود ندارد و شما می‌توانید برای تمام مخاطبین خود یا هر تعدادی که نیاز دارید، صدای زنگ گوشی اختصاصی انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: businessinsider

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    نحوه ی ثبت صدای پیامک (اس ام اس) برای مخاطب خاص در گوشی های شیائومی
    با سلام میخواستم بگم برای ثبت یک اهنک اس ام اس خاص برای هر مخاطب میتونین از مسیر زیر انجام دهید
    ابتدا پیام رسان رو باز کنید – بعد پیام های مربوط به مخاطبتان را باز کنید- سپس روی سه نقطه بالا سمت چپ کلید کنید- به گزینه جزئیات را انتخاب کنید – سپس اعلان ها رو انتخاب کنید- اینجا برای هر مخاطب میتونین اهنگ پیامک خاص خودش رو بزارین
    موفق باشین

    پاسخ