;
coinex

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان آلمانی ؛ آلمانی را راحت یاد بگیرید!

برنامه های زیادی برای آموزش زبان های خارجی از جمله زبان آلمانی ارائه شده‌اند. در این مطلب به معرفی بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان آلمانی پرداخته‌ایم.

آیا شما  هم در زمره کسانی  هستید که فکر می‌کنند برای یادگیری زبان آلمانی  باید روند طولانی و خسته کننده‌ای را پشت سر بگذارند؟ چقدر به این جمله زیبا که خواستن توانستن است اعتقاد دارید؟ آیا شما هم نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید؟ نگران نباشید ما در این مقاله بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان آلمانی را به شما معرفی کرده‌ایم تا کار را برای شما آسانتر کنیم.

قطعا در صورتی که قصد دارید از اپلیکیشن های موجود استفاده کنید، این مطلب می‌تواند انتخاب آن‌ها را برای شما راحتتر کند. بنابراین به منظور آشنایی با بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان آلمانی به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید. قطعا یکی از این اپلیکیشن ها می‌تواند در زمره انتخاب‌های شما قرار گیرد و به سوالات بی شماری که در خصوص یادگیری این زبان منحصر به فرد دارید، از هر نظر جواب مناسبی بدهد. با تکراتو همراه باشید.

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان آلمانی

 چرا باید اپلیکیشن زبان آلمانی را نصب کنم؟

پاسخ، ساده است. روشنترین جوابی که می‌توان به این سوال داد این است که شما در کنار استفاده از انواع متدهای آموزش زبان آلمانی نیاز دارید تا از روش‌های مکمل و تقویتی در این زمینه نیز بهره بگیرید. افزونه‌ها و برنامه های نصبی از قبیل هر اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی می‌تواند شما را قادر سازد تا در کنار یادگیری این زبان از راه‌های متنوع و جدیدی به تمرین و تکرار و نیز سایر مراحل  یادگیری این زبان راه پیدا کنید. فراموش  نکنید زمانی که از زبان آلمانی صحبت می‌کنیم یعنی از یک زبان ریشه دار و قدیمی در اروپا سخن می‌گوییم که ریشه‌های مشترکی با زبان انگلوساکسون‌ها دارد و به عنوان یک زبان علمی، صنعتی، تجاری و ادبی از شهرت جهانی برخوردار است.

 چرا باید اپلیکیشن زبان آلمانی را انتخاب کنم؟

حدود ۲۰۰ میلیون نفر در جهان با این زبان تکلم می‌کنند و از این حیث زبان آلمانی در رتبه پنجم زبان‌های پرگویش در جهان قرار دارد. بخش اعظمی از اروپای مرکزی و نیز کشورهایی چون آمریکا با حدود ۵ میلیون نفر و کانادا با جمعیتی در حدود ۱ میلیون و دویست هزار نفر و آرژانتین با ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر با این زبان تکلم می‌کنند.

بنابراین این زبان چندان هم که تصور می‌کنید ناشناخته نیست. امروزه غیر از روش ‌ای سنتی به منظور آموزش زبان آلمانی فناوری و تکنولوژی‌های آموزشی هم به کمک این زبان آمده‌اند و علاقه مندان یادگیری این زبان محبوب توانسته‌اند به لطف اپلیکیشن های زبان آلمانی به موفقیت‌های شایان توجهی در این زمینه دست پیدا کنند. شما با استفاده از اتصال به اینترنت و یک گوشی هوشمند یا سیستم رایانه شخصی به راحتی می‌توانید این اپلیکیشن ها را دانلود کنید یا با هزینه‌ای ناچیز بخرید و نصب نمایید.

قطعا مزایای داشتن و نصب هر اپلیکیشن زبان آلمانی بر سایر موارد ارجحیت دارد. اگر می‌خواهید با ویژگی‌ها و مزایای استفاده از اپلیکیشن های زبان آلمانی بیشتر آشنا شوید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

مزایای استفاده از اپلیکیشن های زبان آلمانی

برخی از مهمترین ویژگی‌هایی که موجب می‌شوند تا از یک اپلیکیشن زبان آلمانی استفاده کنید، عبارتند از:

نصب آسان

شما برای نصب این برنامه ها لازم نیست تا روند پیچیده و دشواری را طی کنید، بلکه فقط کافی است تا برنامه را از منبع معتبر در اینترنت دانلود نمایید. راه دیگر هم خریداری مجموعه اپلیکیشن های معتبری است که به همین منظور در فروشگاه‌های معتبر یا وب سایت‌های قانونی قرار گرفته‌اند. طرز کار کردن با این اپلیکیشن ها  هم بسیار آسان است و شما فقط با یک بار استفاده از این برنامه ها می‌توانید روند یادگیری زبان آلمانی را شروع کنید. شما با کشیدن انگشتتان و جابجایی کلمات یا ورق زدن برخی صفحات و گذاشتن انگشتتان روی کلمات با معنا و تلفظ این کلمات آشنا می‌شوید.

بیشتر بخوانید:

دانلود و بررسی بازی ویوو (Wiwo) ؛ تجربه متفاوت آموزش زبان انگلیسی با بازی

محیط جذاب و منحصر بفرد

نرم افزارهایی که در ادامه به عنوان بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان آلمانی به شما معرفی می‌کنیم دارای محیطی بسیار زیبا و کاربر پسند هستند و شما می‌توانید در آن به راحتی با واژگان اصطلاحات زبان آلمانی ارتباط برقرار کنید. طیف رنگ‌های بدیع و در عین حال ساده توانسته است بر جذابیت بصری این محیط بیفزاید. به عبارت دیگر طراحان و برنامه نویسان از تمام عناصر جذاب موجود به منظور غنی کردن این اپلیکیشن ها بهره گرفته‌اند تا بتوانند محیطی کاربرپسند و به اصطلاح لوکس و جذاب را به منظور تفهیم بار معنایی از لحاظ ذهنی و روحی برای فرد فراهم نمایند.

عدم نیاز به پرداخت هزینه

اپلیکیشن های آموزش زبان آلمانی رایگان هستند و شما به منظور دریافت آن‌ها نیازی به پرداخت هزینه‌های اضافی ندارید. هر چند که شاید در نهایت مجبور شوید برای آپدیت کردن این برنامه ها مبلغ ناچیزی را صرف کنید. در واقع هزینه‌ای که برای نصب یا خریداری اپلیکیشن زبان آلمانی تقبل می‌کنید در مقایسه با هزینه‌هایی که باید برای به کارگیری سایر روش‌های یادگیری این زبان یا هر زبان دیگری بپردازید، بسیار ناچیز است.

تنوع زیاد

در کنار توجه به ویژگی‌های بصری این اپلیکیشن ها باید به این نکته نیز اشاره کنیم که این اپلیکیشن ها از روش‌های مختلفی برای آموزش زبان آلمانی استفاده می‌کنند. استفاده از فلش کارت، آهنگ، بازی و همچنین دسترسی به مطالب مختلف با زبان آلمانی توانسته است به کلیشه‌ای بودن روند آموزش یک طرفه یا استاد- شاگردی پایان بدهد. از همین رو استفاده از اپلیکیشن زبان آلمانی در کنار روش‌های اصلی آموزش این زبان به رشد سریع یادگیری و تقویت حافظه شما برای برقراری ارتباط بیشتر با واژگان و عبارات موجود در این زبان زیبا کمک می‌کند.

قبل از این که به معرفی این اپلیکیشن ها بپردازیم لازم است به این نکته نیز اشاره کنیم که در سالیان اخیر به تدریج آموزش هر یک از زبان های زنده و پویای جهان از فرم سنتی خود که در آن حضور در کلاس واجب بود، خارج و وارد مرحله جدیدی شده است. دوره‌های آنلاین آموزش برای زبان‌ های مختلف که در انتها صفر تا صد مطالب را به نحو بسیار مطلوبی به زبان آموز ارائه می‌کنند، فقط بخشی از این پیشرفت‌ها محسوب می‌شوند. در این بین نقش برنامه ها و افزونه‌های مختلف هم بسیار پر رنگ است.

 ۱-اپلیکیشن زبان آلمانی DuoLingo

 ۱-اپلیکیشن زبان آلمانی DuoLingo

اپلیکیشن زبان آلمانی DuoLingo در قالب یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان آلمانی به شما این امکان را می‌دهد تا به معانی واژگان جدیدی که در زبان آلمانی یاد می‌گیرید، دسترسی پیدا کنید. اپلیکیشن زبان آلمانی DuoLingo از طریق تفهیم معانی چندگانه یک واژه با زبان انگلیسی و تطبیق آن در همان زبان به یکی از بهترین اپلیکیشن های موجود در بین سایر برنامه های آموزش زبان آلمانی تبدیل شده است.

در این برنامه شما از طریق فهم تصاویر و درک مطالبی که به همین منظور در نظر گرفته شده‌اند، می‌توانید توانایی‌های خودتان را در زمینه زبان آموزی محک بزنید. دولینگو از طریق بازی‌هایی که در اختیار شما قرار میدهد و گرفتن امتیازاتی که طی این بازی‌ها کسب می‌کنید، به شما این امکان را می‌دهد تا به تدریج در مراحل بالاتر نیز حضور پیدا کنید و اگر خلاف این قضیه اتفاق بیفتد و از پاداش و جایزه بی نصیب بمانید، مجبورتان می‌کند تا دوباره از همان سطح مبتدی دوباره تلاش کنید.

 ۲-اپلیکیشن زبان آلمانی  Rosetta Stone

 ۲-اپلیکیشن زبان آلمانی  Rosetta Stone

اگر بخواهیم یکی از اپلیکیشن های کاربردی را به خصوص برای سطوح مقدماتی و کودکان در بین بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان آلمانی ذکر کنیم، بدون شک باید از اپلیکیشن زبان آلمانی Rosetta Stone نام ببریم. بهره مندی از خصوصیات جذاب و بسیار مفرح از قبیل امکان تشخیص و ربط دادن تصاویر مختلف، فیلم‌ها، صداها، متن‌های آلمانی و ترجمه به زبان اصلی از جمله ویژگی‌های منحصر بفرد اپلیکیشن زبان آلمانی Rosetta Stone هستند. این برنامه همچنین به شما کمک می‌کند تا با سایر زبان آموزان همسطح خودتان نیز ارتباط برقرار کنید .

اپلیکیشن زبان آلمانی   Rosetta Stone برای کودکان بسیار کاربردی و ارزشمند تلقی می‌شود. به طور کلی این برنامه در آموزش زبان های مختلفی از جمله زبان آلمانی و فرانسه یکی از پرطرفدارترین برنامه ها است.

 ۳-اپلیکیشن زبان آلمانی FluentU

 ۳-اپلیکیشن زبان آلمانی FluentU

به جرات می‌توان گفت که تنها اپلیکیشنی که به نحوی زبان آموزان را غیر از جنبه‌های آموزشی با فرهنگ و تعاملات اجتماعی مردم آلمان آشنا می‌سازد، اپلیکیشن زبان آلمانی FluentU است. این اپلیکیشن متنوع و پرکاربرد در طی سالیان اخیر به یکی از محبوبترین و بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان آلمانی تبدیل شده است و هر روز تعداد زیادی از علاقمندان زبان آلمانی آن را خریداری یا دانلود و نصب می‌کنند. ویژگی بارز اپلیکیشن زبان آلمانی FluentU استفاده از آهنگ‌های آلمانی، شعر، فیلم‌ها، مطالب، اخبار و رویدادهای مختلف این زبان است. اپلیکیشن زبان آلمانی FluentU زبان آموزان را در موقعیتی قرار می‌دهد که بتوانند با این زبان بیشتر درگیر شوند و در واقع با این زبان زندگی کنند.

بیشتر بخوانید:

۴-اپلیکیشن زبان آلمانی Wie geht’s German

۴-اپلیکیشن زبان آلمانی Wie geht’s German

یکی از جامعترین و بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان آلمانی نرم افزار Wie geht’s German است. شما پس از نصب این برنامه آموزشی باید سطح خودتان را تعیین کنید. یعنی باید بدانید که در چه سطحی از آموزش زبان آلمانی قرار دارید تا مطالب منطبق با همان سطح را دریافت نمایید. این اپلیکیشن مشتمل بر بخش‌های مختلفی است و شما می‌توانید با توجه به موضوعات و حوزه‌های در نظر گرفته شده (به عنوان مثال در زمینه سلامت، مشاغل، ورزش و سایر موارد) به جمع علاقمندان یادگیری زبان آلمانی بپیوندید. این اپلیکیشن تخصصی همچنین شما را قادر می‌سازد تا از طریق بخش گرامر با مطالب این حوزه نیز آشنایی پیدا کنید. نرم افزار Wie geht’s German سرشار از اصطلاحات، جملات و عبارتی است که شما در گفتگوهای روزمره باید مورد استفاده قرار دهید و درست به همین دلیل استفاده از آن را به دوستداران زبان آلمانی توصیه می‌کنیم.

 ۵-اپلیکیشن زبان آلمانی Slow German

 ۵-اپلیکیشن زبان آلمانی Slow German

این برنامه در قالب یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان آلمانی بیشتر بر جنبه‌های خواندنی و درک مطلب استوار است. به عبارت دیگر شما هم می‌توانید متن را با استفاده از اپلیکیشن زبان آلمانی Slow German مطالعه کنید و هم در ادامه آن را با صدای اساتید آلمانی و تلفظ واقعی آنان در زبان آلمانی بشنوید و اشتباهات خودتان را در این زمینه اصلاح کنید. بنابراین می‌توان اینطور پیش بینی کرد که با نصب اپلیکیشن زبان آلمانی Slow German در واقع به تدریج همانطور که از نام این اپلیکیشن هم مشخص است، روند آموزش این زبان را پیگیری می‌کنید. توصیه می‌کنیم کسانی این برنامه را نصب کنند که در سطوح پیشرفته قرار دارند.

۶-اپلیکیشن زبان آلمانی Der Die Das

۶-اپلیکیشن زبان آلمانی Der Die Das

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان آلمانی برنامه Der Die Das است. این برنامه جذاب و منحصر بفرد بیشتر در زمینه جستجوی واژگان آلمانی در بین ۱۷۰۰۰ واژه در نوع خود بی نظیر است. برای استفاده از اپلیکیشن زبان آلمانی Der Die Das فقط کافیست تا حرف تعریف نخستین کلمه‌ را وارد نوار جستجوگر این اپلیکیشن محبوب کنید تا بتوانید بقیه کلماتی را که با این حرف تعریف شروع می‌شوند، مشاهده نمایید. شما می‌توانید این کلمات را همچنین ضمن درک معانی آن‌ها به فهرست علاقه مندی‌های خودتان نیز اضافه کنید.

۷-اپلیکیشن زبان آلمانی  DeutschAkademie

۷-اپلیکیشن زبان آلمانی  DeutschAkademie

این برنامه به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان آلمانی روش جالبی را برای یادگیری گرامر زبان آلمانی ارائه می‌دهد. در واقع یکی از دغدغه‌های علاقمندان یادگیری زبان آلمانی یادگیری قواعد دستوری زبان آلمانی است و اپلیکیشن زبان آلمانی DeutschAkademie به تمام این دغدغه‌ها در این زمینه پایان می‌دهد. در این اپلیکیشن بیش از ۲۲ هزار تست و تمرین مختلف در نظر گرفته شده است که می‌توانند توانایی‌های شما را در این زمینه افزایش دهد. اپلیکیشن زبان آلمانی DeutschAkademie یکی از بهترین گزینه ها برای دانشجویان و زبان آموزانی به شمار می‌رود که با این زبان آشنایی دارند و در صدد پیشرفت و تقویت سطوح آموزشی خودشان هستند.

 ۸-اپلیکیشن زبان آلمانی German verb conjugations by Brainscape

 ۸-اپلیکیشن زبان آلمانی German verb conjugations by Brainscape

یکی از مواردی که اغلب طرفدارن یادگیری زبان آلمانی با آن درگیر هستند، قواعد دستوری و صرف افعال مختلف در این زبان بزرگ و معتبر بین المللی است. از همین رو اپلیکیشن زبان آلمانی German verb conjugations by Brainscape به یاری آن دسته از علاقمندان زبان آلمانی آمده است که با گرامر این زبان مشکل دارند و فکر می‌کنند با روند پیچیده و دشواری مواجه هستند. این اپلیکیشن می‌تواند به این ابهامات جواب دهد و همه چیز را به گونه‌ای برای شما ساده و مختصر سازد که به راحتی با گرامر زبان آلمانی  و قواعد دستوری در این زبان زیبا کنار بیایید.

۹-اپلیکیشن زبان آلمانی  Babbel

۹-اپلیکیشن زبان آلمانی  Babbel

این برنامه برای کسانی که از گرافیک‌های پیشرفته و محیط‌های پر زرق و برق در عذاب هستند، بسیار مناسب است. با استفاده از اپلیکیشن زبان آلمانی Babbel شما می‌توانید از آموزش زبان آلمانی برای سطوح مختلف مبتدی تا پیشرفته بهره مند شوید. همچنین در این اپلیکیشن امکاناتی تدارک دیده شده است تا از آموزش‌های کوتاه مدت نیز استفاده کنید، به طوری که از یکنواخت بودن و کسالت آور بودن روند آموزش گلایه‌ای نداشته باشید. استفاده از فناوری تشخیص کلمات در زمان گفتار، مرور و تمرین کلمات، تمرینات مختلف برای تقویت مهارت‌های خواندن، درک مطلب، دستور زبان و گفتگو از جمله مواردی هستند که در این اپلیکیشن برای شما در نظر گرفته شده است.

 ۱۰-اپلیکیشن زبان آلمانی Learn German by Bravolol

 ۱۰-اپلیکیشن زبان آلمانی Learn German by Bravolol

این برنامه به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان آلمانی مختص کسانی است که قصد دارند به آلمان سفر کنند. محتوای اپلیکیشن زبان آلمانی Learn German by Bravolol بیشتر مشتمل بر دیالوگ‌ها و گفتگوهایی است که در زبان آلمانی به کار می‌روند. در واقع شما با نصب این اپلیکیشن می‌توانید در سطوح مبتدی و در صورت عدم آشنایی با این زبان تا حدودی نیازهایتان را در زمان مسافرت به کشورهای آلمانی زبان برطرف نمایید.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر