;
coinex

فروش اسنپ ؛ سهام‌دار آفریقایی اسنپ سهام خود را می‌فروشد

فروش اسنپ در کنار فروش سهام ایرانسل بخشی از فرآیند خروج یکی از سهام‌داران خارجی این دو شرکت داخلی است. در ادامه با بررسی بیشتر این خبر با ما همراه باشید.

با تصمیم گروه MTN آفریقای جنوبی برای خروج از خاورمیانه، این شرکت بزرگ مخابراتی علاوه بر ترک کنسرسیوم ایران سل، می‌خواهد سهام خود در تاکسی اینترنتی اسنپ را هم واگذار کند. رالف موپیتا، مدیر ارشد مالی این گروه گفته با اینکه اسنپ در حمل و نقل مسافر در ایران بالاترین جایگاه را دارد ولی “ام‌تی‌ان” سهمی عمده در این کسب و کار ندارد.

فروش اسنپ و ایرانسل در دستور کار گروه MTN

سهام‌دار آفریقایی اسنپ و ایرانسل سهام خود را می‌فروشد

این گروه پیشتر اعلام کرده بود که با “افزایش پیچیدگی” از خاورمیانه، ایران و افغانستان خارج می‌شود و فعالیت‌های خود را به آفریقا معطوف می‌کند. به دلیل تحریم‌های آمریکا انتقال این پول‌ها از ایران برای ام‌تی‌ان سخت شده است. رالف ماپیتا می‌گوید:

اگرچه اسنپ جایگاه برتر را در بازار تاکسی اینترنتی ایران در اختیار دارد اما MTN سرمایه گذاری در این اپلیکیشن را یک کسب و کار غیراصلی می بیند. از سوی دیگر شرکت MTN ایرانسل همچنان برای این گروه کلیدی است.

بررسی تعداد کاربران و رانندگان اسنپ از آغاز کار؛ موفقیت استارتاپ ها
فروش اسنپ ؛ سهام‌دار آفریقایی اسنپ سهام خود را می‌فروشد

مطابق اعلام این شرکت، خروج از خاورمیانه تدریجی انجام خواهد شد و در ابتدا زیرمجموعه هایش در یمن، افغانستان و سوریه به فروش گذاشته خواهد شد. این بازارها تنها حدود چهار درصد در درآمد ناخالص MTN سهم داشته اند.

بیشتر بخوانید:

سامسونگ اخیرا از جدیدترین دستگاه‌های خود رونمایی کرده است. اطلاعات دقیق و بیشتر در این خصوص را در مطالب زیر دنبال کنید.

 

سهم ۴۹ درصدی این شرکت در MTN ایرانسل در مدت سه تا پنج سال آینده فروخته خواهد شد. همچنین حدود سه میلیارد رند آفریقای جنوبی (معادل ۱۷۰ میلیون دلار) متعلق به این شرکت در قالب وام و سود سهام در ایران مانده؛ این شرکت توانسته بود تا پیش از دور جدید تحریمهای آمریکا علیه ایران تا ماه مه ۲۰۱۸ حدود یک میلیارد دلار از ایران خارج کند.

مدیر عامل MTN اذعان داشت:

درآمد خدمات ایرانسل یک سوم رشد کرده و فروش دیتای این شرکت در سال گذشته در بحبوحه چالشهای ناشی از کاهش ارزش ارز و تورم بالا، تحریمهای اقتصادی و شیوع ویروس کرونا، دو برابر شد.

خارج کردن درآمد از ایران که دومین بازار بزرگ MTN از نظر شمار مشترکان است، به دلیل تحریمهای وضع شده از سوی رییس جمهور آمریکا دشوار بوده است. این شرکت پیش از وضع مجدد تحریمهای آمریکا در ماه مه سال ۲۰۱۸، موفق شد یک میلیارد دلار از درآمدش را از ایران خارج کند.

پاسخگویی به نیازهای حمل و نقلی سازمان‌ها با دو راهکار جدید اسنپ
فروش اسنپ ؛ سهام‌دار آفریقایی اسنپ سهام خود را می‌فروشد

شرکت اسنپ ترکیب متنوعی از سهام‌داران ایرانی و خارجی دارد. پیشتر ژوبین علاقه‌مند، مدیرعامل این شرکت در یک برنامه تلویزیونی رسما ترکیب سهامداران اسنپ را اعلام کرد. بر این اساس دو شرکت MTN و ایرانسل مجموعا 60 درصد سهام اسنپ را در اختیار دارند و در نتیجه تصمیم‌گیرنده اصلی سیاست‌ها به شمار می‌روند.

طبق گفته‌های آقای علاقه‌مند حدود 30 درصد دیگر از سهام این شرکت نیز به یک هلدینگ سرمایه‌گذاری آلمانی تعلق دارد. همچنین 10 درصد باقی‌مانده نیز از دارایی‌های فروشگاه زنجیره‌ای «هایپر استار» به شمار می‌رود.

ترکیب سهام‌داران اسنپ:

  1. ایرانسل و ام‌تی‌ان: 60 درصد
  2. یک هلدینگ سرمایه‌گذاری آلمانی: 30 درصد
  3. فروشگاه زنجیره‌ای هایپراستار: 10 درصد

بیشتر بخوانید:

.

منبع: tabnak

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر