;
coinex

سیم کارت شاد چیست و چگونه آن را به رایگان دریافت کنیم؟‌

سیم کارت شاد طرح جدیدی است که در آستانه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید رونمایی شده است. سیمکارت شاد را چگونه دریافت کنیم؟ با ادامه این مطلب با تکراتو همراه باشید.

این بار شاهد یک ارایه جدید به نام «سیم کارت شاد» هستیم. اما سیم کارت شاد چیست؟ به صورت خیلی خلاصه این سیم کارت‌ها آن دسته از مخاطراتی که شامل استفاده کنترل نشده از فضای مجازی است را نخواهند داشت و به زودی در مراکز اپراتورها قابل دریافت است. به نوعی این همان ویژگی کنترل والدین روی سیم کارت کودکان است که حالا با آغاز سال تحصیلی قرار است به دانش آموزان ارایه شود.

مدیرعامل اپراتور همراه اول از توزیع سیم کارت رایگان شاد از هفته آینده در دفاتر همراه اول خبر داد و گفت: نیاز نیست خانواده ها برای بهره مندی از اینترنت رایگان شبکه شاد سیم کارت جدید تحت عنوان سیم کارت شاد تهیه کنند. با بررسی بیشتر با تکراتو همراه باشید.

سیمکارت شاد

چگونه آن را به رایگان دریافت کنیم؟‌

وزیر آموزش و پرورش پیشتر گفتف بود سیم‌کارت شاد برای داشتن اینترنت ایمن به زودی در میان دانش آموزان عرضه می‌شود. محسن حاجی میرزایی در سی و چهارمین اجلاس مدیران کل و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور که از طریق شبکه شاد مجازی برگزار شد، اظهار داشت:

در شرایط شیوع ویروس کرونا باید استفاده مناسبی از ظرفیت‌ها شود تا مخاطرات برای دانش‌آموزان به حداقل برسد. برای به حداقل رساندن مخاطرات در جامعه برای دانش‌آموزان با کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درصدد هستیم با عرضه سیم‌کارت شاد یک محیط امن در شبکه مجازی برای دانش‌آموزان ایجاد کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه از مدیرکل استان‌های آموزش و پرورش خواست تا فعال سازی شبکه اینترنت و گسترش ارتباطات را مورد توجه قرار دهند، چراکه باید از این ظرفیت در خصوص افزایش سرعت اطلاع رسانی و دریافت و ارسال پیام‌ها استفاده کرد.

سیم کارت شاد چیست؟

مهدی اخوان مدیرعامل اپراتورهمراه اول روز پنجشنبه در آیین رونمایی از نسخه جدید شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) در اردوگاه شهید باهنر تهران که با حضور حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد گفت: «با شیوع کرونا در کشور بر اساس مسوولیت اجتماعی اقداماتی را سازماندهی کردیم که یکی از آنها مشارکت با آموزش و پرورش در حوزه آموزش کشور بود.»

اینترنت رایگان شبکه شاد

وی افزود:

در ابتدای شیوع بیماری درکشور در بهمن ماه سال گذشته، زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری برای شبکه شاد توسط همراه اول تهیه شد و دراختیار آموزش و پرورش قرار گرفت و بر اساس توافق صورت گرفته با وزارت آموزش و پرورش، همراه اول حمایت از این اپلیکیشن را متعهد شده است.

با شروع فعالیت این اپلیکیشن نزدیک به ۱۰ میلیون دانش آموز در این اپلیکیشن فعال شدند، این حجم عضویت کاربر روزانه را تا کنون درهیچ اپلیکیشن ایرانی نداشتیم، حجم پهنای باند شاد، با یکی از نرم‌افزارهای خارجی که در کشور فعالیت می‌کند، برابری می‌کند، زیرساخت های بزرگی را به این دیتا اختصاص داده ایم.

بیشتر بخوانید:

اخوان با اشاره به اینکه قابلیت های جدیدی از جمله قابلیت پیام رسان به نسخه جدید شاد افزوده شده ادامه داد: «ترافیک اینترنت شاد برای همه مشترکان آن رایگان است و سیم کارت شاد نیز از هفته آینده به صورت رایگان عرضه خواهد شد.» وی یادآورشد:

برخی از کاربران فکر می کنند نیاز به سیمکارت جدید برای بهره مندی از اینترنت رایگان شاد هست در صورتی که چنین نیست وخانواده ها می توانند با سیم کارت های موجود از این امکانات بهره مند شوند، تنها خانواده هایی که نمی خواهند و نگران هستند که دانش آموزانشان به دیگر اپلیکیشن ها و خدمات اینترنت دسترسی داشته باشند، می توانند سیم کارت شاد را  تهیه کنند، چرا که این سیم کارت فقط برای شبکه شاد طراحی شده است. این سیم کارت از هفته آینده قابل دسترس و در دفاتر همراه اول  عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

مدیرعامل اپراتورهمراه اول در خصوص انتقادها به کیفیت سرویس برای مشترکین شاد نیز گفت: «برای ارایه یک سرویس با کیفیت باید به دو لایه زیر ساخت توجه کرد، یکی زیر ساخت اپلیکیشن و دیگری زیرساخت سرویس در انتقال به کاربر.» وی ادامه داد:

همراه اول در میزبانی زیر ساخت اپلیکیشن آمادگی لازم را دارد و در زمینه زیر ساخت انتقال از طریق اپرتورهای مختلف ارتباطی به کاربران نیز با سایر اپراتورها جلساتی را برگزار کرده تا بتوانیم با همکاری هم سرویس خوبی ارایه دهیم و این اطمینان وجود دارد که در همراه اول مشکلی نخواهیم داشت.

همراهی ۹۰۰ راهبر شاد در آموزش معلمانبرای  استفاده از شبکه شاد

محمود حبیبی مدیرکل فناوری اطلاعات آموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت: «در گذشته پروژه‌هایی نظیر هوشمندسازی مدارس آغاز شد اما سرعت آن آرام بود که کرونا، سرعت کار را بیشتر کرد.وی با اشاره به اینکه استفاده از فناوری های جدید یکی از دغدغه های معلمان ما است، افزود: «از نظر فناورانه، بزرگترین تیم اجرایی را در کشور داریم، در حال حاضر تیمی ۹۰۰ نفره از کارشناسان فنی داریم که همگی از کارشناسان ادارات هستندو به عنوان راهبران شاد در مناطق آموزش و پرورش  کار خواهند کرد.»

اینترنت رایگان شبکه شاد

وی ادامه داد:

همچنین یک تیم ۲ هزار نفره از معلمان نیز با کمک راهبران استفاده از شبکه شاد را آموزش خواهند دید. همچنین ۱۳ هزار و ۵۰۰ نیروی متخصص رشته فنی آموزش و پرورش می‌توانند به پیشبرد اهداف شاد کمک کنند.

جزئیاتی از سیم کارت شاد

وی با اشاره به اینکه هیچ محدودیت سنی برای دریافت سیم کارت‌های دانش آموزی وجود ندارد، گفت: دانش‌آموزان می‌توانند با نام و مشخصات خودشان سیم کارت را خریداری کنند. ظاهرا آنطور که اعلام شده، وزارت ارتباطات محدودیت زیر 18 سال برای دریافت سیم کارت را برداشته‌ تا همه دانش آموزان از آن استفاده کنند.

حبیبی در خصوص اینکه سیم‌کارت دانش‌آموزی چگونه توزیع خواهد شد، گفت:

مراکز اپراتورها سیم کارت‌ها را توزیع خواهند کرد که البته این سیم کارت‌ها با عنوان شاد است،  اپراتورهای همراه اول و ایرانسل توزیع کننده این سیم کارت هستند.

مدیرکل دفتر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرروش درباره زمان عرضه این سیم‌ کارت‌ها گفت:

اپراتور همراه اول و ایرانسل کارشان را با جدیت شروع کرده‌اند، ولی هنوز زمان دقیقی برای توزیع سیم کارت‌ها مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: irna

نظر شما در خصوص سیم کارت شاد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر