;
coinex

بر اساس آمار موج سوم کرونا حالا به تهران رسیده است!

بنا به اعلام فرمانده عملیات مقابله با کرونا در پایتخت، علیرضا زالی؛ و بر اساس آمار موجود، موج سوم کرونا حالا به تهران رسیده است. با ما باشید.

به گفته وی، اگرچه این افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در تهران «شیب ملایمی دارد»، اما می‌توان پیش‌بینی کرد که «تهران به سمت موج سوم کرونا در حال حرکت باشد».

علیرضا زالی در ادامه اظهارات خود پیش‌بینی کرد که ورود موج سوم کرونا در استان تهران «بسیار زودتر از سایر استان‌ها شکل بگیرد».

بر اساس آمار موج سوم کرونا حالا به تهران رسیده است

تهران از نظر شیوع ویروس کرونا جزو استان‌هایی است که در وضعیت قرمز قرار دارد. به جز آن دوازده استان دیگر نیز در وضعیت قرمز هستند از جمله قم، مازندران و سمنان که هر سه در مجاورت تهران قرار دارند.

بر اساس آمار موج سوم کرونا حالا به تهران رسیده است!
موج سوم کرونا حالا به تهران رسیده است

وی بخشی از دلایل شکل‌گیری موج سوم را کم شدن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دانست. به گفته‌ی فرمانده عملیات مقابله با کرونا در پایتخت، در طول دو هفته‌ی گذشته میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در محیط‌های عمومی و خدماتی، بالای ۸۵ درصد بود؛ این آمار هم‌اکنون با افت ۱۵ درصدی همراه شده است. زالی در تهران، افت این آمار در موج دوم را تا زیر ۱۰ درصد اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

به گفته‌ی زالی، حجم مسافرت‌های اخیر نیز در نقل و انتقال و چرخش ویروس بی‌تأثیر نبوده است. فرمانده عملیات مقابله با کرونا در پایتخت همچنین افزود که درحال‌حاضر در رابطه با تفاوت ماهیت ویروس تهران با سایر استان‌ها مستندات کافی وجود ندارد؛ با‌این‌حال به‌طور بالقوه احتمال دارد که چرخش‌های بین شهری ویروس‌ها، زمینه را برای جهش ویروس آماده کند و همین مسئله به نگرانی متخصصان حوزه‌ی پزشکی و سلامت افزوده است.

زالی تغییر شرایط مشاغل آموزشی و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را از دلایل بعدی ورود به موج سوم کرونا عنوان می‌کند. در راستای تغییر شرایط، تعداد زیادی از افرادی که تا امروز در منزل بودند وارد عرصه‌ی کار و تحصیل شدند و این مسئله در افزایش انتقال و ابتلا تأثیرگذار بوده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص آغاز موج سوم کرونا در تهران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر