;
coinex

وزارت بهداشت 20 میلیون دوز واکسن کرونا از هند پیش خرید کرد!

وزارت بهداشت 20 میلیون دوز واکسن کرونا از هند پیش خرید کرد. این خبری است که سعید نمکی وزیر بهداشت اعلام کرده است. با ما همراه باشید.

سعید نمکی امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: یک شرکت هندی 100 میلیون دُوز واکسن کرونا به آمریکا پیش‌فروش کرده است که مدیرعامل این شرکت هندی، فردی ایرانی‌الاصل است و به ما قول داده است 20 میلیون دُوز واکسن را با قیمت و با پیش‌پرداخت مناسب‌تر به ما بفروشد.

وی تصریح کرد: همچنین تیم داخل کشورمان هم شبانه‌روز در 5 تا 6 نقطه کار می‌کند و ما خیلی به نتایج آن امیدواریم.

وزارت بهداشت 20 میلیون دوز واکسن کرونا از هند پیش خرید کرد!

سعید نمکی طی جلسه ستاد ملی کرونا که به ریاست رییس جمهور برگزار شد اعلام کرد که قرار است از یک شرکت هندی که مالکیت آن با یک ایرانی الاصل زرتشتی است، 20 میلیون دوز واکسن کرونا پیش خرید شود.

وزارت بهداشت 20 میلیون دوز واکسن کرونا از هند پیش خرید کرد!

این شرکت هندی پیشتر 100 میلیون دوز از واکسن کرونا را به آمریکا پیش فروش کرده بود. آنها اما در فروش 20 درصد از تولیدات خود به سایر کشورها آزاد است و به ظاهر به برکت ایرانی بودن مالک آن، قرار است خرید بخشی از تولیدات این شرکت برای ایران نیز ممکن باشد. به علاوه که پیش پیش قول تخفیف را هم گرفته ایم!

وزیر بهداشت همچنین از تلاش مراکز تحقیقاتی و مطالعاتی کشور برای تولید واکسن کرونا خبر داد. پیش از این نیز وزیر بهداشت اعلام کرده بود که ایران گام‌های مؤثری در تولید واکسن بیماری کووید ۱۹ برداشته است و قصد دارد به‌زودی فاز تست انسانی واکسن کرونا را آغاز کند.

سعید نمکی اعلام کرده بود که طی چهار ماه گذشته، دانشمندان ایرانی فعالیت‌هایی در حوزه‌ی تولید واکسن کووید ۱۹ را آغاز کرده و به نتایج امیدوارکننده‌ای رسیده‌اند. نمکی همچنین تست حیوانی واکسن ایرانی را موفق دانسته و اعلام کرده بود که به‌زودی فاز کلینیکال ترایال تست انسانی این واکسن آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پیش خرید 20 میلیون دوز واکسن کرونا توسط وزارت بهداشت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر