;
coinex

چرا دولت آمریکا خواهان جدا شدن اینستاگرام و واتساپ از فیس بوک است؟

دولت آمریکا خواهان جدا شدن اینستاگرام و واتساپ از فیس بوک است. اما فیس بوک و به بیان درست تر، زارکربرگ نیز ساکت نمانده اند. با ما همراه باشید.

پس از متهم شدن فیسبوک به انحصارطلبی و دستور نهادهای دولتی مبنی بر جداسازی واتساپ و اینستاگرام از زیرمجموعه‌های این کمپانی، اکنون فیسبوک متنی برای دفاع از خود منتشر کرده است.

در حال حاضر کمپانی فیسبوک تحت فشارهای نظارتی شدیدی از سوی دولت آمریکا برای مبارزه با انحصارطلبی قرار دارد و به نظر می‌رسد باید خود را برای بدترین شرایط آماده کند.

وال استریت ژورنال ادعا می‌کند که سندی از دفاع فیسبوک در شرایط تایید دستور دولت آمریکا مبنی بر جداسازی بخش‌های اینستاگرام و واتس اپ از این کمپانی، به دست آورده است. بر اساس این گزارش، این غول رسانه های اجتماعی در دفاع از خود در برابر این حکم استدلال می‌کند که این اتفاق به دلیل اقدامات سابق مسئولین اکنون قابل انجام نخواهد بود.

دولت آمریکا خواهان جدا شدن اینستاگرام و واتساپ از فیس بوک

از ابتدای خرید این دو پلتفرم، نهادهای دولتی آمریکا همواره از این اقدام فیسبوک انتقاد می‌کردند و نمایندگان کمیسیون فدرال متمرکز بر قوانین ضدانحصار و اعضای کنگره همچنان بررسی‌هایشان را درباره‌ی قدرت انحصاری و رفتار رقابتی فیسبوک ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

حال به‌نظر می‌رسد فیسبوک قصد دارد دربرابر این اتهام‌ها از خود دفاع کند. اخیرا وال‌استریت ژورنال سندی دریافت کرده که اطلاعاتی درباره‌ی نحوه‌ی دفاع فیسبوک دربرابر اجرایی‌شدن تصمیم قانون‌گذاران این کشور و پیشگیری از جدایی پلتفرم‌های واتساپ و اینستاگرام فاش می‌کند. این سند با بیان استدلال‌هایی ادعا می‌کند که جدایی اینستاگرام و واتساپ از فیسبوک اتفاق نمی‌افتد.

دولت آمریکا خواهان جدا شدن اینستاگرام و واتساپ از فیس بوک

به‌گزارش وال‌استریت ژورنال، با افزایش اتهام‌ها علیه فیسبوک مبنی‌بر نقض قوانین ضدانحصاری، اعضای فیسبوک به‌کمک وکلای شرکت حقوقی Sidley Austin LLP سند دفاعیه‌ای ۱۴ صفحه‌ای تنظیم کرده‌اند که ادعا می‌کند اجرایی‌شدن تصمیم دولت و تجزیه‌ی فیسبوک قوانین را نقض می‌کند و به این پلتفرم صدمه می‌زند.

کمیسیون فدرال تجارت در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ به‌ترتیب خرید اینستاگرام و واتساپ را بررسی کرد. فیسبوک در این سند استدلال می‌کند در خرید اینستاگرام و واتساپ، کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) اعتراضی نکرده و پس‌ازآن، این شرکت سرمایه‌ی زیادی برای ادغام این دو شبکه در پلتفرمش صرف کرده است. طبق گفته‌ی فیسبوک، جدایی واتساپ و اینستاگرام از این پلتفرم میلیارد‌ها دلار هزینه دارد و مستلزم سیستم‌های عملیاتی جداگانه‌ است که باعث کاهش امنیت و آسیب به تجربه‌ی کاربری می‌شود.

فیسبوک درباره‌ی اطلاعات فاش‌شده‌ی اخیر واکنش نشان نداد. پیش‌ازاین نیز فیسبوک به انحصارطلبی متهم شده بود و به‌جای جدایی اینستاگرام و واتساپ از پلتفرمش، درخواست تنظیم مقررات بیشتر داده بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره جدا شدن اینستاگرام و واتساپ از فیس بوک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر