;
coinex

چرا طرح غربالگری کرونا در تهران متوقف شد؟

رضا کرمی محمدی از توقف طرح غربالگری کرونا در تهران به علت کمبود لوازم آزمایشگاهی و عدم همکاری شهرداری تهران خبر داد. با ما در ادامه این خبر همراه باشید.

رضا کرمی محمدی در نشست هم اندیشی و اتاق فکر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران که با حضور اساتید و متخصصان مدیریت بحران و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: در خصوص بحران کرونا دیگر هرکاری که بناست انجام دهیم برای همین الان است و مجموعه ظرفیت ما به صورت بالفعل مشخص شده است. یکی از اتفاقات مثبتی که در بحث بحران کرونا رخ داد و ما معمولا در دیگر بحران‌ها به شکل سنتی شاهد آن نیستیم این بود که هدایت موضوع به دستگاه تخصصی خودش واگذار شد.

چرا طرح غربالگری کرونا در تهران متوقف شد

رضا کرمی محمدی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در تشریح آخرین وضعیت شهر تهران در مقابله با بیماران کرونایی، به توقف طرح غربالگری اشاره کرد. به‌گفته‌ی کرمی محمدی، باتوجه‌به افزایش مبتلایان به کویید ۱۹، طرح غربالگری بیماران کرونایی در پایتخت متوقف شده و علت اصلی آن هم کمبود لوازم آزمایشگاهی است.

بیشتر بخوانید:

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، اجرا نشدن طرح غربالگری و همچنین بی توجهی به رعایت فاصله‌‌‌ی اجتماعی در اماکن پرازدحام را محرکی برای وقوع موج بزرگ کووید ۱۹ در کلان‌شهر تهران می‌داند. رضا کرمی محمدی، همچنین اضافه کرد که طرح غربالگری، با همکاری شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی اجرایی و عملیاتی شد و هدف آن، شناسایی افراد کرونایی بود.

غربالگری کرونا در تهران

طبق آخرین آمار رسمی که فروردین‌ماه، از سوی وزیر بهداشت اعلام شده بود، با غربالگری بیش از ۷۰ میلیون ایرانی، افراد دارای علائم کووید ۱۹ در کشور شناسایی و ایزوله شده بودند. غربالگری کرونا، تا چند ماه گذشته به‌صورت مرتب انجام می‌شد؛ بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد انجام آن مدتی است که متوقف شده؛ به‌اعتقاد برخی کارشناسان، غربالگری کرونا به‌علت تغییر مداوم وضعیت افراد چندان نمی‌تواند مؤثر واقع شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره طرح غربالگری کرونا در تهران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر