;
coinex

حکم 10 سال زندان برای بنیان‌گذار آپارات ؛ اتهام شکوری چیست؟

دیروز خبری منتشر شد که حکایت از حکم زندان 10 ساله برای بنیان‌گذار آپارات از سوی قوه قضاییه داشت. با ما در ادامه این خبر در تکراتو همراه باشید.

روز گذشته اخباری منتشر شد که حاکی از صدور حکم ۱۰ سال زندان از سوی قوه قضاییه برای مدیرعامل آپارات به دلیل بارگزاری یک فیلم توسط کاربری روی این نرم‌افزار داشت.

محمد جواد شکوری مقدم مدیرعامل آپارات به خاطر آپلود یک ویدیو توسط کاربری روی بستر این پلتفرم، به ۱۰ سال حبس در دادگاه بدوی محکوم شده است.

حکم زندان 10 ساله برای بنیان‌گذار آپارات!

روابط عمومی آپارات با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «رای صادر شده از شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه  رای بدوی (نخستین) بوده  تجدید نظر خواهی از این دادنامه صورت پذیرفته و در لایحه اعتراضیه با اشاره به ماده ۲۳ قانون جرایم رایانه‌ای و مصوبات حمایتی  شورای عالی فضای مجازی از پلتفرم‌ها که بصورت رویه ثابت درآمده،   استناد شده و امیدواریم بر این مبادی محکمه تخصصی رای مناسب را صادر نمایند.»

چندی پیش کلیپی از برنامه اینترنتی ژلوفن در بستر آپارات منتشر می‌شود که در آن مجری از کودکان سوالاتی درباره اینکه چگونه به دنیا آمده‌اند، می‌پرسد و به نوعی آن‌ها را در موقعیتی نامناسب قرار می‌دهد.

حکم زندان 10 ساله برای بنیان‌گذار آپارات

پس از انتشار این ویدیو و اعتراض کاربران، مدیرعامل آپارات در توییتر خود اعلام کرد که این برنامه تا تعیین تکلیف‌ نهایی معلق شده است. همچنین او با اشاره به اینکه روزانه بیش از 20 هزار ویدیو در آپارات آپلود می‌شود، از کاربران خواست تا با استفاده از سرویس گزارش تخلفات به آن‌ها در این راه کمک کنند.

خبر حکم ده سال زندانی مدیرعامل آپارات که به علت آپلود یک ویدیو توسط کاربری صادر شده است، باعث واکنش‌های مختلف فعالان اکوسیستم استارتاپی شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص حکم زندان 10 ساله برای بنیان‌گذار آپارات چیست؟  نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر