;
coinex

فایزر مشکل نگه داری واکسن در دمای فوق سرد را حل می‌کند

این روزها خبر تولید واکسن کرونای یک شرکت آمریکایی، امید را به همه بازگردانده است. البته مشکل نگه داری واکسن در دمای فوق سرد چالش بزرگی است!

پس از انتشار خبرهایی در مورد کارایی ۹۰ درصد واکسن فایزر در جلوگیری از ابتلای به کووید-۱۹ بسیاری به پایان بحران کرونا امیدوار شدند اما پس از آن انتشار خبرهای دیگری در مورد محدودیت‌های شدید این واکسن امید برخی را به یاس تبدیل کرد.

واکسن مبتنی بر mRNA شرکت فایزر باید در دمای منفی ۷۵ درجه سلسیوس نگهداری شود چرا که اگر تنها به مدت ۵ دقیقه در معرض هوای آزاد قرار بگیرد، ذوب می‌شود.

نگهداری واکسن در دمای منفی ۷۵ درجه شرایطی است که اکثر قریب به اتفاق بیمارستان‌ها، مطب‌ها، داروخانه و آزمایشگاه‌های سراسر دنیا از آن بی‌بهره‌اند و همین عامل باعث شده در کشورهای پیشرفته نیز به روش‌های دشوار و چالش ‌برانگیزی مثل  استفاده از یخ خشک برای نگهداری واکسن اندیشیده شود.

فایزر مشکل نگه داری واکسن در دمای فوق سرد را حل می‌کند

این یخ‌ها درون جعبه‌هایی قرار می‌گیرد که توسط فایزر توسعه پیدا کرده و نام «حمل کننده حرارتی» برای آن انتخاب شده است. پیاده‌سازی این زنجیره هم از توان بسیاری از کشورها خارج است و این مساله نگرانی متخصصان حوزه بهداشت را در پی داشته است.

۴ واکسن کرونا هم اکنون در مقیاس بزرگ فاز سوم آزمایش‌های بالینی خود را پشت سر می‌گذارند، با این حال تنها محصول فایزر باید در دمای منفی ۷۵ درجه سلسیوس نگهداری شود. این واکسن‌ها اگر برای مدت ۵ دقیقه در معرض هوای آزاد قرار بگیرند، ذوب می‌شوند.

نگه داری واکسن در دمای فوق سرد

در بازار چندین فریزر با دمای فوق پایین برای نگهداری واکسن در دمای منفی ۷۵ درجه سلسیوس وجود دارد که خرید آن‌ها در سراسر کشور یک راه‌حل محسوب می‌شود، با این حال CDC به ایالت‌ها اعلام کرده آن‌ها را خریداری نکنند چرا که این سازمان در حال کار روی راه‌حلی برای برنامه توزیع واکسن است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص معضل نگه داری واکسن در دمای فوق سرد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر