;
coinex

اچ پی برترین فروشنده لپ تاپ دنیا شد

براساس جدیدترین بررسی های انجام شده، در سه ماهه سوم سال 2020، کمپانی اچ پی برترین فروشنده لپ تاپ دنیا است. اپل نیز توانسته جایگاه چهارم خود را حفظ کند.

بر اساس گزارش تازه ای از Strategy Analytics، اچ پی با حفظ میزان فروش لپ تاپ، توانسته بر رقیب قدیمی خود در دنیای لپ تاپ یعنی لنوو غلبه پیدا کند و بهترین فونده لپ تاپ در سه ماهه سوم سال 2020 باشد.

در این میان اپل با فروش بیش از 6 میلیون دستگاه، علاوه بر حفظ جایگاه سابق خود، سبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل، رشد 39 درصدی در فروش را تجربه کرده است.

با وجود ویروس کرونا و افزایش دورکاری انتظار میرفت که شرکت های بزرگ فناوری نیز در این متضرر شوند،‌ اما آمارها از چیزهای دیگری حکایت دارند.

اچ پی برترین فروشنده لپ تاپ دنیا شد

براساس داده‌های جدید این شرکت تحقیقاتی، بخش لپ‌تاپ‌های اپل در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری با ۳۹ درصد رشد، جایگاه خود را به‌عنوان چهارمین تولیدکننده‌ی برتر لپ‌تاپ‌های جهان حفظ کرده و از ماه جولای (تیر) تا سپتامبر (شهریور) درمجموع شش میلیون دستگاه رایانه‌ی مک فروخته است.

این رشد و عملکرد موفق مطابق با روند جهانی فروش لپ‌تاپ‌ها رخ داده است. به‌گفته‌ی Strategy Analytics، پنج تولیدکننده‌ی برتر لپ‌تاپ در سطح جهان رشد کلی و سالانه‌ی ۳۴ درصدی را تجربه کرده‌اند.

اچ پی برترین فروشنده لپ تاپ دنیا

شرکت HP در سه‌ماهه‌ی سوم با ۴۳ درصد افزایش رشد فروش درمقایسه‌با سال گذشته، بیشترین نرخ رشد را بین پنج تولید‌کننده برتر ازآنِ خود کرده و به‌واسطه‌ی آن توانسته است رقیب دیرینه‌ی خود، یعنی لنوو را کنار بزند و به پرفروش‌ترین برند لپ‌تاپ‌های جهان تبدیل شود. ناگفته نماند لنوو، دل، اپل و ایسر نیز به‌ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

کوپرتینویی‌ها در سه‌ماهه‌ی منتهی به سپتامبر توانسته‌اند ۹٫۷ درصد از کل سهم بازار لپ‌تاپ‌ها را به‌دست آورند؛ درحالی‌که این میزان در سال گذشته ۹٫۳ تخمین زده شده بود. اچ‌پی و لنوو نیز هر دو با دراختیارداشتن ۲۳٫۶ درصد از سهم بازار جهانی به‌صورت مشترک در جایگاه نخست قرار گرفته‌اند؛ درحالی‌که شرکت دل با سهم ۱۳٫۷ درصدی، خود را بالاتر از اپل در جایگاه دوم می‌بیند. درنهایت، اچ‌پی حدود ۱۴٫۷ میلیون، لنوو ۱۴٫۶ میلیون، دل ۸٫۵ میلیون و ایسر ۴٫۹ میلیون دستگاه لپ‌تاپ را راهی بازارهای جهانی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

اچ پی برترین فروشنده لپ تاپ دنیا است!  نظر شما در این باره چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر