;
coinex

آیا واکسن کرونای فایزر به ایران می‌رسد ؟

طی مدت اخیر خبر موفقیت در ساخت چندین واکسن همه را امیدوار کرده است. اما آیا واکسن کرونای فایزر به ایران می‌رسد ؟ چقدر طول می‌کشد تا این اتفاق بیفتد؟

با وجود خوشحالی و امیدواری نسبت به ساخت واکسن کرونا، یک سوال مهم برای همه ما در ایران و سایر کشورهای در حال توسعه این است که خب واکسن کرونا ساخته شد! اما کی و چگونه به ما میرسد؟

وقتی تمام کشورهای دنیا درگیر ویروس کرونا هستند بالطبع کشورهای سازنده واکسن در درجه اول واکسن را به خود اختصاص میدهند. در درجه دوم هم واکسن به کشورهایی میرسد که پول کافی برای تهیه تعداد لازم از آنرا دارند.

اما در ایران هنوز نه خبری از موفقیت در ساخت واکسن هست و نه خبری از میل و تلاش برای خرید واکسن های کرونای تایید شده. پس واقعا واکسن کرونا کی به ایران میرسد؟

آیا واکسن کرونای فایزر به ایران می‌رسد ؟

امروز اما خبری تا حدی امیدوار کننده اعلام شد. صندوق بین‌المللی کودکان سازمان ملل متحد، «یونیسف»، دوشنبه سوم آذر اعلام کرد در نظر دارد سال آینده میلادی، با راه‌اندازی عملیاتی عظیم، ۲ میلیارد واکسن ضد کرونا و یک میلیارد سُرنگ را در ۹۲ کشور درحال توسعه پخش و توزیع کند.

این اقدام بی‌سابقه، هماهنگی هزاران محموله یخچال و سردکن عظیم برای انتقال و نگهداری واکسن‌ها در دمای بسیار پایین را دربر می‌گیرد و یونیسف را به نیروی متخصص در مدیریت زنجیره تأمین واکسن تبدیل می‌کند.

آیا واکسن کرونای فایزر به ایران می‌رسد

یونیسف می‌گوید برای موفق شدن در توزیع واکسن در چنین مقیاس وسیعی، با صدها شرکت هواپیمایی، دریایی و راه‌آهن و شرکای تدارکاتی همکاری می‌کند «تا بزرگ‌ترین و سریع‌ترین عملیات تحویل دارو را به انجام برساند.»

در روزهای شنبه و یکشنبه در جریان نشست مجازی اعضای گروه ۲۰، سران بزرگترین اقتصادهای جهان قول دادند «از هیچ تلاشی» در توزیع عادلانه واکسن کووید-۱۹ برای همه مردم در کشورهای آسیب‌پذیر دریغ نکنند.

به هر حال باید منتظر بمانیم. شاید واقعا واکسن کرونا عادلانه توزیع شود.

بیشتر بخوانید:

آیا واکسن کرونای فایزر به ایران می‌رسد ؟ نظر شما در این خصوص چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر