;
coinex

الزام همراه داشتن کارت ملی برای ارائه خدمات اداری!

با تایید سخنگوی ستاد مقابله با کرونا، در ذوره محدودیت های کرونایی، همراه داشتن کارت ملی برای استفاده از خدمات ادارات مختلف دولتی اجباری است.

به نظر میرسد مسئولین در زمانی که محدودیت های دو هفته ای را اعلام کردند چندان به جزئیات امر فکر نکرده اند. چراکه به تدریج و طی گذشت یک هفته از محدودیت های دو هفته ای، به تدریج خبرهایی مبنی بر جزئیات تردد در ساعات ممنوعیت تردد،‌ وضعیت تاکسی های اینترنتی و حالا بهره مندی از خدمات دولتی منتشر شده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا امروز، هشتم آذر، از الزامی بودن همراه داشتن کارت ملی از سوی شهروندان برای مراجع به ادارات خبر داد.

الزام همراه داشتن کارت ملی برای ارائه خدمات اداری!

علیرضا رئیسی در حالی‌ که این الزام را جزء مصوبات اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان کرد، هدف آن را جلوگیری از حضور افراد مبتلا به کرونا در وسایل حمل‌ و نقل عمومی و ادارات دانست.

به گفته آقای رئیسی، همراه داشتن کارت ملی کمک می‌کند تا شهروندانی که تست کرونای آن‌ها مثبت است، قابل شناسایی باشند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه به راه‌اندازی سامانه‌ای اشاره کرد که تمام آزمایش‌های مثبت در بانک اطلاعاتی آن جمع‌آوری می‌شود و گویا از طریق آن پیگیری وضعیت افراد مبتلا به کرونا در ادارات دولتی امکان‌پذیر است.

همراه داشتن کارت ملی

به گفته این مقام وزارت بهداشت، از طریق این سامانه طی چهار روز گذشته از حضور ۱۷۴۸ نفر از افراد تست مثبت که قصد خرید بلیط و سفر با هواپیما و اتوبوس را داشتند، جلوگیری شده است.

رئیس جمهور ایران روز ۱۹ مهر امسال از جریمه ۲۰۰ هزار تومانی شهروندانی خبر داده بود که با وجود ابتلا به کرونا قرنطینه را ترک می‌کنند.

به دنبال بحرانی شدن وضعیت کرونا در ایران سرانجام دولت ایران تصمیم گرفت از اول آذر محدودیت‌های بیشتری از جمله ممنوعیت تردد شهر به شهر، تعطیلی مشاغل غیر ضروری در شهرهای قرمز و نارنجی را حداقل برای دو هفته اعمال کند.

در همین حال رئیس سازمان اداری و استخدامی ایران از تعطیلی ادارات سراسر کشور در هفته جاری خبر داد. جمشید انصاری از شهروندان خواست «کارهای اداری خود را دو هفته به تعویق بیندازند تا زنجیره شیوع قطع شود.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص محدودیت های کرونایی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر