;
coinex

دانشگاه‌ها ملزم به گرفتن تست کرونا از دانشجویان شدند

با شیوع گسترده ویروس کرونا و افزایش نگرانی ها در پایتخت، به نظر میرسد دانشگاه‌ها ملزم به گرفتن تست کرونا از دانشجویان شدند. با ما باشید.

شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران، علی الخصوص پایتخت، تلفات انسانی و مالی زیادی را در پی داشته است. تا به حال تلاش برای کنترل این ویروس در پایتخت ناموفق بوده است.

در همین راستا مسئولین برای کنترل هرچه بیشتر ویروس اقداماتی را ترتیب داده اند که یکی از آنها برقراری محدودیت های دو هفته ای رفت و آمد در کشور بوده است.

در آخرین مورد اطلاعاتی درباره الزام دانشگاه ها به گرفتن تست کرونا از دانشجویان خوابگاهی منتشر شده است. در ادامه به بررسی این موضوع میپردازیم.

دانشگاه‌ها ملزم به گرفتن تست کرونا از دانشجویان شدند

بنابر اطلاعات منتشر شده دانشگاههای علوم پزشکی در ایران ملزم به گرفتن تست کرونا (پی سی آر) از دانشجویان خوابگاهی شدند.

دکتر سیما سادات لاری طی نامه‌ای به روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی تاکید کرد: در راستای اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید ۱۹ در شهرهای کشور مصوب چهل و چهارمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا، به منظور پیشگیری از میزان فراگیری و شیوع این ویروس با اعمال کاهش تردد شهری و بین شهری شهروندان باید اقداماتی را برای دانشجویان ساکن خوابگاه‌ها انجام دهند.

گرفتن تست کرونا از دانشجویان

براساس ابلاغیه وزارت بهداشت به دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی این تست از کلیه دانشجویان ساکن در خوابگاههای دانشجویی که دوره آموزش آن ها به اتمام رسیده و یا در حال گذراندن دوره آموزشی هستند و قصد عزیمت به محل زندگی خود را دارند، گرفته می شود.

چنانچه تست دانشجویی مثبت شود باید از سوی دانشگاه در مکانی که برای قرنطینه درنظر گرفته شده، اسکان داده شود. تنها به دانشجویانی که تست کرونا آن ها منفی باشد اجازه سفرداده می شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص گرفتن تست کرونا از دانشجویان خوابگاهی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر