;
coinex

پس از ذرت، موبایل بیشترین سهم را در واردات دارد!

بنابر آمار ارائه شده از سوی گمرک ایران،‌ پس از ذرت،‌ موبایل بیشترین سهم را در واردات دارد. طی سال جاری،‌ واردات این محصول به کشور 37 درصد رشد نشان داده است.

بازار موبایل همواره بازار داغ و جذابی برای فروشندگانش بوده است. با هربار افزایش قیمت ارز یا به بهانه های دیگر، قیمت این محصول در بازار جهش پیدا میکند. سال جاری به حق یکی از سال های پرنوسان قیمت محصولات هوشمند خصوصا موبایل در ایران بود.

اگرچه دیروز خبری مبنی بر کاهش 15 درصدی قیمت گوشی موبایل منتشر شد، اما خرید موبایل توسط تامین کنندگان با ارز 30 هزارتومانی، در کنار افزایش تقاضا طی دوران آموزش آنلاین برای محصولات هوشمند سبب شده است تا قیمت این محصول همچنان بالا بماند.

حال گمرک جمهوری اسلامی ایران، آماری از میزان واردات این محصول به کشور طی هشت ماهه نخست سال جاری ارائه داده است که در ادامه به نقل آن میپردازیم.

پس از ذرت، موبایل بیشترین سهم را در واردات دارد!

سید روح الله لطیفی سخنگوی گمرک گفت: در هشت ماهه امسال، حدود هفت میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش یک میلیارد و ۱۹۸میلیون دلار به صورت تجاری وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از لحاظ تعداد بیش از ۳۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

لطیفی افزود: میزان واردات گوشی تلفن همراه در هشت ماهه سال گذشته بالغ بر پنج میلیون و ۶۶۲ هزار دستگاه و به ارزش ۶۴۷ میلیون دلار بوده است.

موبایل بیشترین سهم را در واردات دارد

وی گفت: ماخذ ورودی پایین پنج درصدی به لحاظ عدم وجود تولید گوشی‌های هوشمند در داخل کشور روند ورود این کالا را تسهیل کرده است و این کالا پس از ذرت، دومین کالای وارداتی به کشور بوده است.

لطیفی در خصوص واردات تلفن همراه در سال گذشته گفت: واردات گوشی تلفن همراه در ۱۲ ماهه پارسال، بالغ بر ۱۱ میلیون و ۱۸۴ هزار دستگاه و به ارزش یک میلیارد و ۴۴۲ میلیون دلار بوده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اینکه پس از ذرت موبایل بیشترین سهم را در واردات دارد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر