;
coinex

کدام کشورهای دنیا واکسن کرونا را پیش خرید کرده اند؟

سخن از توزیع عادلانه واکسن های کرونای فایزر، مدرنا و آکسفورد همه جا هست، اما در این میان کدام کشورهای دنیا واکسن کرونا را پیش خرید کرده اند ؟

در مجامع جهانی و بین المللی تمام کشورهای توسعه یافته سعی میکنند به اهمیت توزیع عادلانه واکسن کرونا تاکید کنند. سه واکسن کرونا توسط سه بنیاد فایزر، مدرنا و آکسفورد به مرحله تایید نهایی رسیده اند و اگر دو واکسن چینی و روسی کرونا را نیز به این جمع اضافه کنیم میتوان گفت حداقل 5 واکسن کرونا در حال حاضر موجود است.

اما چقدر میتوان به توزیه عادلانه واکسن کرونا امید داشت؟ روند تهیه واکسن توسط کشورهای ثروتمند و پیش پرداخت های انجام شده ما را به چه نتایجی می‌رساند؟

کدام کشورهای دنیا واکسن کرونا را پیش خرید کرده اند ؟

به گزارش یک سازمان امدادی، گروه کوچکی از کشورهای ثروتمند که ۱۳ درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، نیمی از واکسن‌های وعده داده شده کووید۱۹ را پیش‌خرید کرده اند. این امر امیدواری به توزیع منصفانه واکسن را کمرنگ می‌سازد.

سازمان غیردولتی آکسفام در این گزارش توافقاتی را که کشورهای ثروتمند با شرکت‌های داروسازی برای خریداری پنج واکسن احتمالی کرونا بسته اند، مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. داده‌های این تحقیق در مورد این واکسن‌های احتمالی که در مرحله نهایی آزمایش بالینی قرار دارند، از سوی شرکت تحلیلی آیرفینیتی (Airfinity) فراهم شده است.

کدام کشورهای دنیا واکسن کرونا را پیش خرید کرده اند

رابرت سیلورمن از دفتر آکسفام در ایالات متحده امریکا گفت: «دسترسی به واکسن نجات‌دهنده زندگی نباید وابسته به این باشد که شما در کجا زندگی می‌کند و چه مبلغی پول دارید.»

آکسفام ظرفیت تولید مجموعی همه این پنج واکسن احتمالی را ۵.۹ میلیارد دوز برآورد کرده است. به گفته این سازمان، با توجه به این که احتمالاً در اکثر این واکسن‌ها تطبیق دو دوز برای مصونیت نیاز خواهد بود، ۵.۹ میلیارد دوز آن برای حدود سه میلیارد نفر کفایت می‌کند.

تا حالا برای خریداری ۵.۳ میلیارد دوز از این واکسن‌های احتمالی قرارداد بسته شده است که ۲.۷ میلیارد (۵۱ درصد) آن توسط کشورها و مناطق ثروتمند به شمول ایالات متحده امریکا، بریتانیا، اتحادیه اروپا، آسترالیا، هانگ‌کانگ، ماکائو، جاپان، سویس و اسرائیل خریداری شده است.

بیشتر بخوانید:

کدام کشورهای دنیا واکسن کرونا را پیش خرید کرده اند ؟ نظر شما در خصوص توزیع عادلانه واکسن کرونا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر