;
coinex

چالش ال جی برای تامین باتری مورد نیاز تسلا

ال جی کمیکال به عنوان یکی از همکاران تسلا در حوزه تامین باتری اعلام کرده است برای تامین باتری مورد نیاز تسلا ، میزان تولید باتری را دوبرابر میکند.

ال‌جی کمیکال (LG Chem) قصد دارد ظرفیت تولید باتری خود را دوبرابر کند؛ دلیل این امر تأمین نیاز خودرو‌هایی است که تسلا سال ۲۰۲۱ در چین تولید خواهد کرد.

تسلا قصد دارد تولید خودرو‌ را در کشورهای مختلف انجام دهد و به همین دلیل نیاز به باتری بیشتری دارد. بر اساس گزارش رویترز، شرکت ال‌جی کمیکال قصد دارد تولید باتری در کره و چین را افزایش دهد تا بتواند باتری مورد نیاز برای خودرو‌هایی که تسلا در آلمان و آمریکا تولید می‌کند، تأمین کند.

این امر پس از آن رخ می‌دهد که شرکت ال‌جی کمیکال خط تولید جدیدی برای تولید باتری راه‌اندازی کرد تا بتواند به نیاز کارخانه تسلا در کالیفرنیا، پاسخ دهد.

چالش ال جی برای تامین باتری مورد نیاز تسلا

تصمیم LG Chem با افزایش تیراژ تولید محصولات مختلف تسلا ارتباط مستقیمی دارد. به گزارش رویترز این شرکت باتری‌های ساخته شده در چین و کره جنوبی را به کارخانه‌های تسلا واقع در آلمان و ایالات متحده آمریکا ارسال خواهد کرد.

یک منبع مطلع به رویترز اعلام کرده «تسلا به اندازه کافی سلول باتری در اختیار ندارد، به همین خاطر LG Chem می‌خواهد خروجی کارخانه چین را دو برابر کند.» یکی از سخنگوهای LG Chem نیز بدون نام بردن از تسلا گفته:

«ما در پاسخ به رشد تقاضا از سوی خودروسازان، در حال افزایش ظرفیت تولید سلول باتری هستیم، اما نمی‎توانیم به مشتری خاصی اشاره کنیم.»

باتری مورد نیاز تسلا

هفته قبل مشخص شد که LG Chem سال آینده 500 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خواهد کرد تا میزان تولید سالانه سلول باتری سیلندری 21700 در کارخانه نانجینگ افزایش پیدا کند. این امر تعداد خطوط تولید را از 8 به 17 واحد خواهد رساند.

در حال حاضر LG Chem سلول باتری به کار رفته در تسلا مدل 3 ساخت گیگافکتوری شانگهای را تامین می‌کند. هر دستگاه از این سدان برقی به 4,416 سلول باتری نیاز دارد و هر خط تولید می‌تواند ماهانه 7 میلیون سلول تولید کند.

با فعالیت 17 خط تولید، LG Chem قادر خواهد بود سالانه سلول مورد نیاز 323 هزار خودرو را در اختیار تسلا بگذارد. این شرکت کره‎ای تنها تامین‌کننده باتری مدل Y تولیدی گیگافکتوری شانگهای خواهد بود، همچنین وظیفه تامین باتری سری اول از محصولات تولیدی گیگافکتوری برلین به این شرکت سپرده شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص تامین باتری مورد نیاز تسلا توسط الجی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر