;
coinex

آیا سیگار کشیدن در بالا رفتن خطر ابتلا به کووید 19 موثر است؟

آیا سیگار کشیدن،  هوای آلوده و تاثیرات آتش سوزی‌ها جنگل‌ها می‌تواند بر بالا رفتن خطر ابتلا به کووید 19 موثر است؟ با ما در ادامه این خبر همراه باشید.

از همان ابتدا بحث بر سر ارتباط سیگار کشیدن و ویروس کرونا مطرح بود. برخی به درست یا غلط معتقد بودند سیگار کشیدن میتواند مانع موثری در جلوگیری از ابتلا به کووید 19 باشد.

البته این موضوع هیچگاه از جانب محققان به طور رسمی تایید یا رد نشد. در حقیقت رابطه بین سیگار کشیدن و ویروس کرونا هنوز کاملا مشخص نیست، طبق آنچه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها کشور آمریکا اعلام کرده است افرادی که سیگار می‌کشند و یا سابقه سیگار کشیدن دارند در معرض خطر بیشتری نسبت به دیگران هستند.

دکتر «گالیاتساتوس» که یک متخصص ریه در مرکز پزشکی دانشگاه «جان هاپکینز» است، این اثرات را از نزدیک مشاهده کرده است. او و همکارانش در یک فراتحلیل که به تازگی به چاپ رسیده است، نشان می‌دهند، سیگار کشیدن خطر ابتلا به بیماری ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.

سیگار کشیدن و بالا رفتن خطر ابتلا به کووید 19

او دراینباره می‌گوید: « شواهد نشان می‌دهد، تعداد زیادی از افراد سیگاری حالت شدید بیماری را تجربه می‌کنند. هنگامی که افراد دود سیگار را استنشاق می‌کنند، میکروب‌ها و یا مواد آلرژی زا دیگری نیز به همراه آن داخل ریه می‌شوند، این مسئله ریه‌ها را تحریک کرده و این تحریک باعث واکنش سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با این تحریک می‌شود، اضافه شدن ویروس کووید-19 بر این موارد می‌تواند کار را برای سیستم ایمنی بدن بسیار سخت‌تر کند.»

خطر ابتلا به کووید 19

نتایج این پژوهش به ارائه برخی توصیه های ایمنی برای افراد منجر شد که به شرح زیر است:

  • اگر در محیط یا منطقه ای با آلودگی هوا زندگی یا کار میکنید،‌ از فیلتر هوا استفاده کنید. کولر و یا سیستم گرمایشی خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که به جای کشیدن هوا از بیرون، هوا را دوباره گردش دهد.
  • سیگار نکشید.
  • از شومینه استفاده نکرده و از روشن کردن شمع خودداری کنید.
  • از جارو برقی برای بهبود کیفیت هوا استفاده کنید.
  • اکر مبتلا به آسم و یا بیماری قلبی و ریوی هستید به توصیه‌های پزشک خود عمل کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بالا رفتن خطر ابتلا به کووید 19 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر