;
coinex

ارزان ترین زمان اسنپ ؛ چه زمانی اسنپ ارزان است؟

قیمت سفر تاکسی های اینترنتی این روزها سر به فلک کشیده است. اما چه زمانی ارزان ترین زمان اسنپ است؟ این گفتار به بررسی این موضوع اختصاص دارد.

تاکسی اینترنتی اسنپ در حال حاضر بزرگترین سهامدار بخش حمل و نقل شهری در تهران است و در رقابت با رقبایی چون تپسی، کارپینو و ماکسیم بسیار جلوتر است.

البته تاکسی اینترنتی تنها بخشی از فعالیت استارتاپ بزرگ اسنپ است. این شرکت در حال حاضر در حوزه های دیگری چون اسنپ باکس، اسنپ فود و موارد دیگری از این دست نیز فعالیت میکند که برایش سود بالایی به همراه داشته است.

همه این ها اسنپ را به یک غول بخش خدمات با تعداد بالایی نیروی انسانی بدل کرده است. اسنپ تقریبا در هر حوزه ای که دست گذاشته موفق بوده و توانسته به خوبی جا بیفتد.

در این میان اما همه اسنپ را به اصلی ترین و کاربرد اولیه آن یعنی تاکسی آنلاین میشناسند. تاکسی اینترنتی اسنپ مدت هاست که فعال است و البته در نوع خودش بسیار هم با کیفیت و موفق عمل کرده است.

این سرویس‌ به دلیل در دسترس بودن و از بابت هزینه‌ی معقولی که برای کاربران دارد، محبوبیت زیادی بین همه‌ی اقشار جامعه پیدا کرده است. اما زمانی که در شرایطی خاص، تعداد کاربران این سرویس‌ها افزایش پیدا میکند، نرخ سفر نیز افزایش سرسام آوری خواهد داشت. در ادامه قصد داریم به بررسی همین موضوع، عوامل تاثیر گذار بر آن و ارائه ارزان ترین زمان اسنپ بپردازیم.

در ادامه بررسی هایمان از تاکسی اینترنتی اسنپ امروز قصد داریم شما را با ارزان ترین زمان اسنپ آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

ارزان ترین زمان اسنپ ؛ چه زمانی اسنپ ارزان است؟

در این ایام، شرایط کرونایی نیز به شرایط از پیش موجود، یعنی طرح ترافیک، شلوغی زیاد و هزینه های سرسام آور حمل و نقل با اتومبیل شخصی اضافه شده تا بسیاری از مردم به استفاده از تاکسی های اینترنتی روی بیاورند.

اسنپ، به عنوان یکی از دو شرکت بزرگ فعال در این زمینه محسوب میشود که در تهران فعالیت گسترده ای دارد و حتی در برخی دیگر از شهرها نیز فعالیت خود را آغاز کرده است.

سهولت در استفاده، قیمت مقرون به صرفه و کیفیت بالای سفری که اسنپ در مقایسه با تاکسی‌های شهری در اختیار مسافران قرار داده باعث شده تا این تاکسی اینترنتی مورد اقبال مردم قرار بگیرد و روزانه هزاران سفر با آن انجام شود.

سامانه هوشمند حمل و نقل اسنپ طی سالهای اخیر بیش از هرچیز به دلیل سهولت سفر و البته نرخ های معقول خود میان مردم معروف و محبوب بوده است.

اگرچه مدتی پیش بحث فروش اسنپ توسط سهامدار آفریقایی و حتی تعدیل نیرو در بخش هایی از اسنپ مطرح بود، اما این شرکت همچنان به فعالیت خود ادامه میدهد و حتی اخباری مبنی بر کار روی رویایی تاکسی هوایی اسنپ هم به گوش میرسد.

چندی پیش برای شما از میزان درآمد رانندگان اسنپ گفتیم. مناسبت آن مقاله، وضعیت بد اقتصادی و عدم افزایش قیمت تاکسی های اینترنتی بود.

حال به نظر میرسد که با افزایش نرخ تاکسی های اینترنتی، مسافران نیز از وضعیت کرایه های اسنپ به ستوه آمده اند،‌ هوای سرد، بارش باران و حالا محدودیت های کرونایی، همه در بالا رفتن نرخ اسنپ موثر هستند.

در وضعیت منع تردد، نرخ اسنپ سر به فلک میکشد و افراد که نمیتوانستند از اتومبیل شخصی استفاده کنند ناگزیر به استفاده از اسنپ بودند.

البته همه تاکسی های اینترنتی با افزایش قیمت رو به رو بوده اند اما سبک و سیاق افزایش قیمت ها متفاوت است، اسنپ در زمان های معمولی افزایش قیمت آن چنانی ندارد اما در زمان پیک ترافیک به یکباره حتی تا ۳ برابر هم نرخ کرایه ها را افزایش می دهد، یعنی ممکن است در ساعت های عادی شما مسافتی را با ۲۰ هزار تومان طی کنید اما در زمان پیک ترافیک مجبور باشید برای همان مسافت بیش از ۵۰ هزار تومان هزینه کنید!

بهترین زمان اسنپ
بهترین زمان اسنپ

تپسی اما روال دیگری را در پیش گرفته و نرخ کرایه را در تمام ساعت ها افزایش داده، این در حالی است که در زمان پیک ترافیک با تغییر آن چنانی قیمت همراه نیست.

برای مثال شما مسافتی که تا پیش از این با ۲۰ هزار تومان طی می کردید را در حال حاضر باید با پرداخت ۳۶ هزار تومان طی کنید و در ساعت های پیک ترافیک نهایتا این قیمت تا ۴۰ هزار تومان افزایش می یابد.

حال و در همین راستا در تکراتو تصمیم گرفتیم طی گفتاری به موضوع ارزان ترین زمان اسنپ بپردازیم. به نظر شما چه زمانی اسنپ ارزان است؟ و بهترین زمانن برای اسنپ گرفتن چه زمانی است؟‌ با تکراتو همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

اسنپ درباره افزایش قیمت سفرها چه میگوید؟

فرید شهابی، مدیر تجاری اسنپ در خصوص افزایش قیمت سفرها در مصاحبه ای گفت: « کلیه‌ تاکسی‌های اینترنتی تحت نظر دستورالعمل نظارتی شهرداری فعالیت می‌کنند. طبق همین دستورالعمل سیستم قیمت‌گذاری تاکسی‌های اینترنتی پویا و قیمت‌ها متغیر است. قیمت در هر سفر بر اساس ۴ فاکتور «قیمت پایه»، «مسافت سفر»، «مدت زمان سفر» و «نسبت عرضه و تقاضا» تعیین می‌شود.

بهترین زمان اسنپ
بهترین زمان اسنپ

او در ادامه تاکید کرد:«بنابراین قیمت در اسنپ یک فاکتور ثابت نیست و تغییرات افزایشی و یا کاهشی با توجه به فاکتورهای موثر بر قیمت‌گذاری انجام می‌شود. به طور مثال ابتدای امسال به دلیل کاهش تقاضا شاهد کاهش چشمگیر قیمت‌ها بودیم، در حالی که در همان زمان سیستم حمل‌ونقل عمومی افزایش قیمت سالانه داشت. هدف اصلی ما در قیمت‌گذاری این است که تمامی درخواست‌ها را به سفر تبدیل کنیم. در حال حاضر، برای تبدیل درخواست‌ها به سفر، نسبت به سال قبل به طور میانگین حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش قیمت داشتیم. به طور کلی این افزایش قیمت همچنان کمتر از میزان افزایش قیمت مصوب سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی است.»

شهابی تاکید کرد: «در مورد افزایش قیمت‌های پیش‌بینی‌نشده و دور از انتظار در نظر داشته باشید که تمامی سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل در دنیا، بر اثر اتفاقات بیرونی نظیر تعطیلات یا شرایط جوی یا ایام خاص دچار تغییرات قیمت می‌شوند که این قیمت‌ها ممکن است از حالت نرمال و هر روزه آنها پایین‌تر و یا بالاتر باشد، مثلا بعد از محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا قیمت‌های اسنپ کاهش چشمگیری داشت و الان هم به دلیل عدم توازن عرضه و تقاضا افزایش داشته است. اما به طور مشخص این کاهش و افزایش خارج از عرف  موقتی است.»

ارزان ترین زمان اسنپ

اسنپ تا همین چندوقت پیش هم به نسبت سایر رقبای خود مبالغ پایین تر و ثابت تری ارائه میداد. اما حالا و پس از مدتی از این وضعیت،‌ در ساعات اوج ترافیک کرایه ها به تناسب وضعیت ترافیک عوض میشوند.

قیمت های تعییت شده و تعداد درخواست ها در این ساعات پیک (7 تا 10 صبح و 4 تا 8 عصر)‌ با قیمت ها و تعداد درخواست های ساعات دیگر اختلاف قابل توجهی دارد.

در حال حاضر و با بررسی این وضعیت به نظر میرسد نرخ اسنپ که زمانی در هر شرایطی در مقایسه با تاکسی های دربستی ارزان تر بود،‌ حالا در ساعات اوج ترافیک از آژانس های خصوصی و تاکسی های دربستی گران تر است و فقط در ساعات معمولی است که هزینه پایین تری دارد.

اما چه علل خاصی علاوه بر وضعیت ترافیک میتوانند بر تغییر نرخ اسنپ موثر باشند؟ ارزان ترین زمان اسنپ چه زمانی است؟

بهترین زمان اسنپ
بهترین زمان اسنپ

در مورد ارزان ترین زمان اسنپ باید این را قبل از هرچیز بگویم و شما هم به خاطر بسپارید که هزینه اسنپ میتواند به دلایل عدیده ای متغیر باشد.

در درجه اول مسیر و مقصد شما و ارتباط زمان سفر شما با وضعیت ترافیک در محورهای اصلی سفر، مهمترین و ثابت ترین عوامل هستند.

اما فراتر از این فراموش نکنید که حتی برخی حوادث غیرمترقبه و غیرقابل پیش بینی نیز در تغییر نرخ اسنپ موثر است. برای مثال بارش برف و باران، انواع طرح های منع تردد یا وضعیت خاصی مانند وضعیت پاندمی کرونا!

در نتیجه تعیین دقیق بهترین ساعات برای اسنپ گرفتن کمی پیچیده و سخت است اما برخی عوامل و فاکتورهای موثر بر قیمت اسنپ وجود دارد که با در نظر گفتن آنها میتوانید تا حدی در تعیین زمان سفر خود موثر باشید و هزینه کمتری متحمل شوید.

به علاوه در مورد شرایط قیمت گذاری سفرها در تاکسی های اینترنتی باید این نکته را بدانید که کلیه تاکسی های اینترنتی از جمله اسنپ تحت نظر دستورالعمل نظارتی شهرداری فعالیت دارند. بر اساس همین دستورالعمل هم سیستم قیمت گذاری در تاکسی های اینترنتی معمولا پویا و متغیر است.

قیمت هر سفر بر اساس 4 فاکتور اساسی قیمت پایه، مسافت سفر، مدت زمان سفر و البته نسبت عرضه و تقاضا تعیین میشود. علاوه بر این در مورد روزهای تعطیل باید گفت یک قاعده نانوشته ولی اساسی برای افزایش قیمت وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

ارزان ترین زمان اسنپ به نقل از مدیران اسنپ

بنابر برخی گزارش ها از منابع داخلی اسنپ، در ادامه بحث ارزان ترین زمان اسنپ ، قصد داریم برخی موارد جزئی و شاید در نظر اول بی اهمیت را به شما یادآوری کنیم که در تعیین هزینه نهایی سفر شما موثرند.

فرید شهابی، مدیر بخش تجاری اسنپ، مدتها پیش درباره هزینه سفر با اسنپ اظهار کرده بود:

قیمت‌های اسنپ بر اساس ساعت سفر، حجم ترافیک و مدت‌زمان انجام هر سفر متغیر است. گاهی اوقات مبدا سفر نیز باعث تغییر قیمت می‌شود. بعضی از فرودگاه‌ها ورودی دارند؛ اگر مبدا سفر از این فرودگاه‌ها باشد، راننده باید مسافتی را در قسمت ورودی طی کند که هزینه این مسافت به هزینه کلی سفر اضافه می‌شود.

شهابی درباره افزایش قیمت سفر گفته:

به طور معمول در روزهای عادی سال در همه شهرها یک نوبت صبح و یک نوبت بعدازظهر افزایش قیمت داریم. این ساعت بر اساس فصل و ایام خاص سال تغییر می‌کند. صبح‌ها عموما از ساعت ۶ تا ۷ الی ۹ تا ۱۰ و بعدازظهرها از ساعت 3 تا ۴ الی ۷ تا ۸ افزایش قیمت داریم که مقدار آن بنا بر هر یک از فاکتورهای افزایش قیمت متغییر است.

بنابراین دو مسیر متفاوت با مسافت یکسان نمی‌تواند قیمت یکسان داشته باشد، چراکه ٰمبدا سفر اهمیت بسیار زیادی در تعیین هزینه سفر دارد. شما اگر از مناطق خارج از شهر مانند فرودگاه امام یا مثلا شهرآفتاب درخواست سفر بدهید و یا اطراف حرم و فرودگاه امام باشید قیمت‌های بالاتری را نسبت به مکان‌های کم رفت‌وآمدتر شهر باید بپردازید.

دلیل هم ساده است در این مناطق تعداد مسافر بیشتر از راننده است و با اهرم قیمت می‌توان راننده‌های بیشتری را به فعالیت در ساعات و مناطق شلوغ تشویق کرد.

بهترین زمان اسنپ
بهترین زمان اسنپ

علاوه بر موارد پیش گفته یعنی ساعت سفر، حجم ترافیک و البته مبدا باید گفت ایام خاص سال (مانند روز اول عید، چهارشنبه‌سوری) و شرایط آب‌وهوایی نیز در تعیین هزینه سفر موثر است.

به علاوه بنابر اظهارات شهابی، اسنپ در مواقع خاصی از افزایش قیمت سفر، به عنوان اهرم ارائه سرویس دهی استفاده میکند. به این معنا که در ساعات شلوغی و یا در مواقع خاص از افزایش قیمت برای ترغیب رانندگان به قبول سفر استفاده میکنند.

یکی از مواردی که به عنوان مثال در این باره به آن اشاره میشود،‌ رشد 70 درصدی قیمت ها در لحظه تحویل سال 99 در اطراف حرم امام رضا در مشهد بوده است.

در اینجا اسنپ برای ارائه سرویس دهی مناسب در این موقعیت خاص و ساعات شلوغی، هزینه سفر را تا 70 درصد افزایش داده که از قضا مورد استقبال رانندگان نیز قرار گرفت.

علاوه بر این مسئولان اسنپ از وضعیت کلی اقتصادی کشور، نرخ تورم و در نظر گرفتن رفاه رانندگان نیز به عنوان سایر عوامل موثر بر افزایش قیمت اسنپ یاد میکنند.

علاوه بر این وضعیت عرضه و تقاضا آن هم در ایام خاص مانند اعیاد و تعطیلات رسمی به شدت بر نرخ کرایه ها موثر است. اگر نسبت عرضه به تقاضا پایین باشد خود سیستم به صورت خودکار قیمت را افزایش می‌دهد به دلیل اینکه راننده را به قیمت بالاتر برای پذیرش سفر ترغیب کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص ارزان ترین زمان اسنپ چیست؟  نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (8 نظر)

    اگه قرار باشه برای هر سوال کوچکی این همه مطلب بخونیم. خوب میرفتیم ادامه تحصیل میدادیم. دهنم کف کرد از بس خوندم.😁😁

    پاسخ

    کی میگه گرونه طرف فکر میکنه پولی ک میده همش میره توجیب راننده اما من ب شخصه فقط نصف پولی ک در میارم را باید پول بنزین بدم بقیه خرج ها ک دیگه نگفتنیه

    پاسخ

    درست نبود حرفت من چن ساعت قبل دونفر سنگین وزن راحت هر کدوم ۱۲۰ بودن رو از کمالشهر بردم فردیس کرج ۶۰ هزارتومن

    دهنمم سرویس شد خیلی کوچه پس کوچه بود هم مبدا هم مقصد حساب کردم همین دونفر میخاستن با تاکسی برن از این گرونتر میفتاد براشون کرایه ها مزخرف پایینه فقط از سر کمالشهر تا پل فردیس نفری ۱۵ تومن این ۳۰ داخل کمالشهرم بگیم حداقل ۱۵ ۴۵
    از سر پل تا فردیسم نفری ۱۵ این ۷۵ تومن

    تازه ن در خونه سوار میشدن نه در خونه مقصد پیاده

    لاستیکای عقب کهنس قیمت کردم ۳ میلیون ی جفت

    خب من باید ۵۰ تا این مسافت رو برم بشه پول لاستیک فقط
    بنزین ب درک

    خدایی توبه کردم این اسنپ مزخرفه

    قبلا هم چن بار حساب تعمیرات و درآمد رو کردم دیدم اصلا صرف نداره

    ولی واقعا سرمایه دارا ما رو ک از ناچاری میریم استثمار کردن

    تف ب این مملکت

    چرا ّباید اینجوری باشه

    پاسخ

    قیمت کدوم تاکسی اینترنتی سر به فلک کشیده نادان. چرا یاوه گویی میکنی

    پاسخ

    اسنپ در شیراز ارزونه وخیابانهازیاد دست انداز وچاله وزدگی اسفالت دارد
    همه بریدگی ها در مسیر مسافر بسته شده ومسیر دور تری طی میشود واسنپ مسیر چند سال پیش را محاسبه میکند غافل از اینکه بخاطر مسدودی بریدگیها مسافت بیشتری باید طی کنیم
    وای وای خیلی هم ارزونه وای

    پاسخ

    این همه زر زدی ولی بازم نگفتی چه ساعتی گرونه یا ارزون

    پاسخ

    مقاله مفیدی بود ممنون از اطلاعات خوبتون.پایدار باشید

    پاسخ

    آخه بعدش نوشته این ساعات افزایش می یابد

    پاسخ