;
coinex

ثبت نام لاتاری 2021 ؛ راهنما تاریخ ثبت نام و زمان اعلام نتیجه لاتاری 2021

راهنمای ثبت نام لاتاری 2021 و شرایط و زمان اعلام نتایج آن موضوعی است که محوریت اصلی این گفتار را شکل میدهد. با ما در ادامه این گفتار همراه باشید.

اصطلاح مهاجرت به جابه جایی مردم از نقاط مختلف جهان به یک منطقه خاص یا کشور اشاره دارد. در ایالات متحده ، مهاجرت یک موضوع سیاسی بحث بر انگیز است، مخصوصا وقتی که موضوع مهاجرت غیر قانونی باشد.

افراد به دلایل مختلفی ایالات متحده آمریکا مهاجرت میکنند که یکی از مهترین این دلایل، زندگی خوب و مدرن است. ثبات شغلی، آرامش و امنیت همگی از عواملی هستند که با مهاجرت به آمریکا میتوان به آن دست یافت.

اما برخلاف تصور ما، مهاجرت برای کشور مقصد هم چندان بی فایده نیست! در این گفتار قصد داریم شما را با کم و کیف مهاجرت و لاتاری آشنا کنیم.

ثبت نام در لاتاری یکی از رایج ترین و البته محبوبترین روش های برای کسب گرین کارت آمریکا است که در این گفتار قصد پرداختن به آنرا داریم. اما لاتاری چیست؟ و ثبت نام در لاتاری 2021 چگونه است؟

برنده شدن لاتاری در حقیقت بزرگترین آرزوی برخی افراد است، و در نوع خود یکی از مهمترین قرعه کشی های سراسر جهان محسوب میشود که توسط اداره مهاجرت و دولت آمریکا برگزار میشود.

اما اگر میخواهید بدانید لاتاری چیست؟ یا به دنبال راهنمای ثبت نام لاتاری 2021 و تاریخ ثبت نام لاتاری 2012 هستید تا ما تا انتهای این گفتار همراه باشید.

راهنمای ثبت نام لاتاری 2021 ؛ تاریخ ثبت نام و زمان اعلام نتیجه لاتاری 2021

ما پیش از این در تکراتو در ارتباط با بحث مهاجرت بهترین کشورهای دانشجویی جهان را به شما معرفی کرده بودیم. به علاوه از آنجا که طالبان مهاجرت به آلمان این روزها پرشمارند، به راهنمای جامع شرایط و مدارک دریافت بلو کارت آلمان نیز اشاره کرده بودیم.

تا به حال نام گرین کارت به گوشتان خورده است؟ گرین کارت یا کارت مقیم دائم ایالات متحده (فرم آی-551 USCIS) یک کارت شناسایی است که به وضعیت اقامت دائم یک بیگانه در ایالات متحده گواهی می‌دهد.

گرین کارت آمریکا در واقع اجازه اقامت دائم، کار، تحصیل، زندگی و مسافرت به آمریکا بدون استفاده از سایر مزیت‌های شهروندی آمریکا، نظیر حق رأی می‌باشد.

دریافت این کارت از طریق کانال‌های خانوادگی، پناهندگی، شغلی و قرعه‌کشی امکان‌پذیر است. یکی دیگر از راه‌های دریافت کارت سبز اثبات برجستگی علمی یا ورزشی، مثلاً از طریق داشتن رکوردهای بین‌المللی است.

در نتیجه داشتن این کارت یعنی بهره مند شدن از پایه ای ترین حقوق و مزایای زندگی در یکی از بهترین کشورهای دنیا. به علاوه گرین کارت میتواند به شما در تحصیل ارزان قیمت نیز کمک کند. ما پیشتر در چگونه گرین کارت آمریکا بگیریم شما را راهنمایی کرده بودیم. اما امروز میخواهیم از لاتاری صحبت کنیم.

برنده شده در لاتاری آمریکا ساده ترین راه برای اخذ گرین کارت آمریکاست که به شما اجازه اقامت و کار در این کشور را میدهد و افراد زیادی در سراسر دنیا طالب آن هستند. نکته اساسی این است که اتباع همه کشورها ممکن است نتوانند در این قرعه کشی شرکت کنند. اسامی کشورهایی که نمیتوانند در این قرعه کشی شرکت کنند عبارت است از اتباع هند، برزیل، کانادا، بنگلادش، کلمبیا، چین (فقط مین لند)، ال سالوادور، جمهوری دومینیکا، هائیتی، مکزیک، جامایکا، پاکستان، نیجریه، فیلیپین، پرو، بریتانیا (به جز ایرلند شمالی)، کره جنوبی و ویتنام.

اما اساسی ترین معیار در انتخاب کشورهایی که اتباع شان میتوانند در قرعه کشی لاتاری شرکت کنند، معمولا تعداد افراد آن کشور در آمریکا است. کشور ما خوشبختانه معمولا جزو کشورهای مجاز برای ثبت نام در لاتاری بوده و امسال نیز در فهرست کشورهای مجاز است.

به واقع لاتاری فرصتی برای کشورهایی است که هر ساله مهاجر کمتری به این کشور گسیل می دارند، تا از این طریق بتوانند موازنه ای بین نژاد و جمعیت مهاجران بوجود آورند. به همین دلیل این برنامهElectronic Diversity Visa Lottery نام گرفته است.

ثبت نام لاتاری 2021 ؛ راهنما تاریخ ثبت نام و زمان اعلام نتیجه لاتاری 2021

بنابر آمارهای رسمی موجود تاکنون بیش از یک میلیون چهارصد هزار ایرانی ساکن ایالات متحده آمریکا شده اند. در همین راستا ثبت نام در قرعه کشی لاتاری برای ایرانیان رایگان و البته مجاز است.

دولت آمریکا هر ساله از طریق قرعه کشی لاتاری به ۵۵۰۰۰ نفر از سرتاسر جهان گرین کارت اعطا می کند. برندگان این قرعه کشی مجاز به دریافت گرین کارت آمریکا می باشند. هر ساله لیستی از کشورهایی که اتباعشان مجاز به شرکت در لاتاری هستند از سوی اداره مهاجرت آمریکا اعلام می شوند.

شرکت در برنامه سالانه لاتاری برای همه افراد واجد شرایط کاملا رایگان است و هیچ هزینه ای از ابتدا تا زمان استقرار در ایالات متحده از فرد طلب نخواهد شد. چراکه این یک قرعه کشی مانند همه قرعه کشی هاست و فرد برنده نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارد.

با در نظر گرفتن این شرایط شما به راهنمای ثبت نام لاتاری 2021 برای کسب اطلاع از شرایط و تاریخ ثبت نام لاتاری 2021 نیاز دارید. در ادامه به این موضوعات خواهیم پرداخت.

راهنمای ثبت نام لاتاری 2021 ؛ تاریخ ثبت نام لاتاری 2021

اما پیش از ادامه بحث کمی به توضیح چیستی گرین کارت امریکا و مزایای آن بپردازیم. گرین کارت آمریکا ویزای اقامت دائم در آمریکاست. دارنده گرین کارت مانند هر شهروند آمریکایی میتواند آزادانه در این کشور زندگی، کار و تحصیل کند.

یک فرد ایرانی پس از دریافت گرین کارت آمریکا میتواند بدون هیچ مشکلی به ایران سفر کند و با همان کارت به آمریکا بازگردد و بدون ویزابه آمریکا رفت و آمد کند.

از جمله مزایای داشتن گرین کارت آمریکا میتوان به :

زندگی و کار در آمریکا

فرد صاحب گرین کارت آمریکا اگرچه که یک شخص خارجی محسوب می شود و آمریکایی نیست ولی می تواند در آمریکا زندگی کند (live permanently) و تحت حمایت قوانین آمریکا و دولت آمریکا قرار دارد.

همچنین دارنده‌ی گرین کارت آمریکا می تواند بعد از کسب مجوز های مربوط در آمریکا مشغول به کارشده و شغل خصوصی یا دولتی داشته باشد.

داشتن شماره ملی

دارندگان گرین کارت آمریکا از مزایای داشتن شماره ملی برخودار می شوند، این موضوع برای افرادی که پیش از بازنشستگی دارای ۱۰ سال سابقه کار در آمریکا باشند به همراه برخورداری از مزایای بازنشستگی خواهد بود.

درخواست سیتیزن شیپ (شهروندی)

دارندگان کارت سبز آمریکا می توانند برای سیتیزن شیپ شدن اقدام کنند (بطور معمول بعد از گذشت ۵ سال)

اما تفاوت گرین کارت با تابعیت دائم چیست؟

نکته مهم در مورد گرین کارت که باید به آن توجه داشت، تفاوت‌های آن با تابعیت آمریکا است.

  1. گرین کارت آمریکا دارای انقضا است در حالی که شهروندی انقضا ندارد.
  2. برای اخذ تابعیت یا شهروندی فرد سوگند یاد می‌کند که به ایالات متحده آمریکا وفادار باشد، اما در مورد گرین کارت چنین قانونی وجود ندارد.
  3. شخص دارای تابعیت صاحب حقوقی چون شرکت در انتخابات است، در حالیکه دارنده گرین کارت چنین امتیازی ندارد.
  4. دارنده گرین کارت باید هر ۶ ماه به آمریکا بازگردد ولی تابعیت چنین محدودیتی ندارد.

تاریخ ثبت نام لاتاری 2021 ؛ راهنمای ثبت نام لاتاری 2021

برای ثبت نام لاتاری میتوان گفت تقریبا شرایط خاصی وجود ندارد! البته این به این معنی نیست که شما نباید برخی قواعد و اصول موجود را رعایت کنید. این قواعد اصول را در ادامه برایتان توضیح خواهیم داد.

یکی از مهمترین و البته پایه ای ترین شرایط و اصول ثبت نام برای لاتاری مجاز بودن کشور محل تولد شما برای ثبت نام در لاتاری است. شما فهرست کشورهای مجاز و غیرمجاز را در بالا دیدید.

مانند همیشه امسال نیز ایران در میان کشورهای واجد شرایط برای ثبت نام است. برای اینکه واجد شرایط ثبت نام باشید، باید مدرک دیپلم (12 ساله) داشته باشید. مدرک دیپلم فنی و حرفه ای یا دیگر مدارکی که از موسسه ها دریافت می شود برای نظام تحصیلی آمریکا معتبر نیست و فقط باید دیپلم 12 ساله داشته باشید.

اگر در زمان ثبت نام در حال تحصیل مدرک دیپلم هستید، می توانید در فرم خود اطلاعات دیپلم را وارد کنید. 6 ماه بعد از ثبت نام، قرعه کشی انجام شده و نتایج لاتاری اعلام خواهد شد.

آن زمان اگر شما برنده لاتاری باشید، هنگام مصاحبه با افسر کنسولی باید این مدرک را ارائه کنید. اگر مدرک دیپلم 12 ساله ندارید و نمی توانید آن را دریافت کنید، می توانید از سابقه کار به جای این مدرک استفاده نمائید.

برای این کار باید 2 سال سابقه کار در 5 سال اخیر داشته باشید و دقت کنید که این کار باید در لیست مشاغل خاص اداره کار آمریکا (O*NET) قرار داشته باشد.

لازم به ذکر است که نیاز نیست شما حتما باید کاری انجام داده باشید. فقط کافی است شرکتی ثبت کرده باشید، حتی اگر آن شرکت هیچ فعالیتی نداشته باشد و می توانید به عنوان مدیر عامل شرکت در این قرعه کشی شرکت کنید و این سابقه شغلی پذیرفته می شود.

زمان و تاریخ ثبت نام لاتاری 2021 از اوایل مهرماه آغاز و تا اواسط آبان ماه ادامه پیدا میکند و البته قابل تمدید نیست. در مورد شرایط راهنمای ثبت نام لاتاری 2021 این نکات را در نظر داشته باشید:

  • شرکت کننده باید از اتباع کشورهای مجاز در قرعه کشی باشد که فهرست آنرا به شما ارائه دادیم.
  • شرکت کننده باید بالای 18 سال سن داشته باشد.
  • داشتن مدرک تحصیلی دیپلم برای شرکت کنندگان در لاتاری الزامی است.
  • برای افرادی که دارای مدرک تحصیلی نیستند باید سابقه کاری با ۲ سال آموزش وجود داشته باشد.

به علاوه افراد متاهل باید بدانند در صورت ثبت نام هریک از زوجین نیاز به وارد کردن اطلاعات زیر برای زوج و فرزندان (در صورت وجود) در بخش توضیحات الزامی است. همچنین عکس همه افراد خانواده نیز باید بارگذاری شود.

  • نام و نام خانوادگی به لاتین/تاریخ روز، ماه، سال تولد به میلادی/محل تولد.
  • میزان تحصیلات.
  • وضعیت تاهل.
  • عکس

اما اهمیت عکس لاتاری!

یکی از موارد حساس در لاتاری، ثبت عکس در مراحل ثبت نام است. در مورد عکس و کم و کیف آن ظاهرا حساسیت های زیادی وجود دارد در نتیجه بهتر است به جزئیات آن بسیار دقت کنید.

برای عکس لاتاری باید زاویه مستقیم به دوربین داشته باشید، عکس به شکل مربع (5 در 5) و طول آن 600 تا 1200 پیکسل باشد. پشت زمینه عکس سفید، عکس رنگی، بدون عینک و سمعک مورد قبول است. مو نباید روی صورت را بپوشاند.

ثبت نام لاتاری 2021 ؛ راهنما تاریخ ثبت نام و زمان اعلام نتیجه لاتاری 2021

نیازی نیست که گوش هایتان معلوم باشد. عکس با حجاب هم مشکلی ندارد، به طوری که گردی صورت کاملا مشخص باشد. لازم به ذکر است که نیاز به چاپ عکس نیست، عکس باید به صورت فایل دیجیتال به شما تحویل داده شود.

عکس در ثبت نام لاتاری یکی از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه کنید. افراد بسیاری به دلیل عکس اشتباه وارد قرعه کشی نمی شوند. برای تائید شدن عکس شما، اول توسط سایت فقط اندازه و نوع فایل بررسی می شود، سپس کیفیت عکس پرسنلی بررسی می شود که آیا شرایط لازم را دارد یا خیر. نمونه عکس صحیح لاتاری را در زیر مشاهده کنید.

راهنمای ثبت نام لاتاری 2021

هر متقاضی تنها مجاز به ثبت یک فرم به عنوان متقاضی اصلی میباشد. ثبت نام تنها در تاریخ های ذکر شده قابل انجام میباشد و قابل تمدید نیست.
فرمها صرفاً باید به صورت آنلاین باید تکمیل شوند و امکان ذخیره فرمها وجود ندارد. به عنوان یک توصیه سعی کنید ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنید. گاهی ترافیک بالای وب سایت ثبت نام لاتاری مانع از ثبت نام به موقع شده و باعث از دست رفتن شانس شما میشود. برای تکمیل فرم ها ۶۰ دقیقه زمان خواهید داشت.

در تاریخ ثبت نام لاتاری 2021 باید به سایت مربوط به لاتاری آمریکا https://www.dvlottery.state.gov وارد شوید. در اینجا شما باید اطلاعات شخصی خود را مطابق با فرمهای موجود وارد کنید. در ادامه به آموزش مرحله به مرحله ثبت نام میپردازیم.

در تصویر زیر شما باید اطلاعات پایه مانند نام و نام خانوادگی و البته جنسیت را ذکر کنید. در اینجا Middle Name منظور بخش دوم اسامی دو بخشی است. مثلا در نام علی اکبر، اکبر Middle Name محسوب میشود. اگر نام شما یک بخشی است، در بخش No Middle Name ، Middle Name را تیک بزنید.

ثبت نام لاتاری 2021 ؛ راهنما تاریخ ثبت نام و زمان اعلام نتیجه لاتاری 2021
تاریخ ثبت نام لاتاری 2021

در صفحه بعد باید اطلاعات تاریخ دقیق تولد، شهر محل تولد و کشور محل تولد را مشخص کنید. به علاوه به توضیحات عکس زیر توجه داشته باشید.

ثبت نام لاتاری 2021 ؛ راهنما تاریخ ثبت نام و زمان اعلام نتیجه لاتاری 2021
تاریخ ثبت نام لاتاری 2021

در مورد کشور باید دقت کنید که الزاما کشور محل زندگی ملاک نیست. ممکن است شما در کشوری زندگی کنید که واجد شرایط ثبت نام لاتاری نیست اما محل تولدتان کشور واجد شرایط باشد.

در تصویر زیر اطلاعات دقیق آدرس محل زندگی را وارد کنید. همچنین عکس خود را با شرایطی که ذکر کردیم همینجا باید آپلود کنید. به علاوه شماره تماس و ایمیل معتبری را نیز باید مشخص کنید.

ثبت نام لاتاری 2021 ؛ راهنما تاریخ ثبت نام و زمان اعلام نتیجه لاتاری 2021

در بخش بعد اطلاعات مربوط به وضعیت تحصیل را با توجه به راهنمایی های تصویر زیر پر کنید.

ثبت نام لاتاری 2021 ؛ راهنما تاریخ ثبت نام و زمان اعلام نتیجه لاتاری 2021

در بخش بعد باید اطلاعات مربوط به وضعیت تاهل را ثبت کنید. توجه کنید که حتی اگر قصد متارکه دارید ولی هنوز به مرحله ثبت طلاق نرسیده اید باید نام همسر خود و اطلاعات او را ذکر کنید.

ثبت نام لاتاری 2021 ؛ راهنما تاریخ ثبت نام و زمان اعلام نتیجه لاتاری 2021

پس از ثبت نام باید شماره تائیدیه (Confirmation Number) را دریافت کنید. لازم به ذکر است که داشتن این شماره پس از ثبت نام، تضمین کننده صحیح بودن ثبت نام نیست. یعنی اگر شما از هر عکس و اطلاعاتی که در فرم استفاده کنید و آن را تائید کنید، باز هم این شماره را دریافت خواهید کرد. این تائیدیه فقط به معنای پایان ثبت نام است.

ثبت نام لاتاری 2021 ؛ راهنما تاریخ ثبت نام و زمان اعلام نتیجه لاتاری 2021

این تائیدیه را حتما در جایی نگه دارید، چون پس از اعلام نتایج (6 ماه پس از ثبت نام) به این اطلاعات نیاز خواهید داشت. این اطلاعات را باید در اختیار داشته باشید تا بتوانید بررسی کنید که برنده شده اید یا خیر.

افزایش شانس در ثبت نام لاتاری

توجه کنید هر فرد فقط یکبار میتواند در لاتاری هرسال ثبت نام کند. در صورت چندین بار ثبت نام فقط ممکن است باعث شوید سیستم شما را به عنوان فرد خاطی یا متقلب شناسایی کند.

برخی افراد فکر میکنند ثبت نام چندباره در لاتاری میتواند شانس آنها را بالا ببرد، در حالی که معیارهای واقعی بالا بردن شانس چیزهای دیگری است.

به طور کلی دو گروه در تاریخ ثبت نام لاتاری 2021 شانس خوبی برای دارند. گروه اول افراد متاهل می باشند که می توانند یک ثبت نام دوشانسه داشته باشند به اینصورت که یکبار فرد به عنوان متقاضی اصلی در نظر گرفته می شود و همسر و فرزندان او به عنوان همراه ثبت می شوند و یکبار هم نیز همسر فرد به عنوان متقاضی اصلی در نظر گرفته می شود و فرد و فرزندانشان به عنوان همراه ثبت می شوند.

گروه دوم نیز افراد مجرد زیر 21 سالی هستند که موفق به دریافت دیپلم 12 ساله شده اند که آن ها سه شانس برای ثبت نام دارند. دوشانس در فرم والدین و یکبار هم خود فرد به عنوان متقاضی اصلی می تواند ثبت نام نماید.

پس از برنده شدن در لاتاری چه باید کرد؟

در صورتی که در زمان اعلام نتایج، نام شما در میان برندگان لاتاری بود، بایستی از کیس نامبر (Case Number) و محل مصاحبه خود که میتواند دبی، آنکارا و ارمنستان برای ایرانیان داخل کشور باشد مطلع گردید.

پس از انجام این مرحله نوبت به زمان احراز هویت و تکمیل فرم های مربوط به برندگان لاتاری تا دریافت گرین کارت آمریکا می باشد.

معمولا ایرانیان در لاتاری شانس خوبی دارند، این را از سهم 4500 نفره ایرانیان در لاتاری دوره قبل میتوان فهمید. آمار کامل دوره قبل به شرح زیر است:

  • تعداد ثبت نام های صحیح کل دنیا: ۱۴,۶۹۲,۲۵۸
  • تعداد برندگان اعلام شده: ۱۱۵,۹۶۸
  • تعداد برندگان از قاره آسیا: ۱۵,۹۹۷
  • تعداد برندگان ایرانی: ۴,۵۰۰

در نتیجه توصیه ما این است که در مراحل ثبت نام خود بسیار دقت کنید و در موارد جزئی مانند عکس حساس باشید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص راهنما و تاریخ ثبت نام لاتاری 2021 چیست؟  نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر