;
coinex

عرضه سیستم عامل هارمونی در 100 میلیون دستگاه

قصد هوآوی برای شکستن انحصار اندروید جدی به نظر میرسد و حالا خبر از عرضه سیستم عامل هارمونی در 100 میلیون دستگاه از محصولات هوآوی در سال 2021 به گوش میرسد.

پیش از این برایتان از مشکلاتی که برای هوآوی به عنوان یکی از موفق ترین کمپانی های تکنولوژی در نتیجه تحریم های آمریکا پیش آمده بود گفته بودیم.

هوآوی طی سال 2020 میلادی اگرچه رکوردهای فروش خوبی برجا گذاشت و چند پرچمدار درجه یک به بازار عرضه کرد، اما برای عرضه نسل های آینده گوشی های خود به دلیل برخی تحریم ها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکند.

در اولین مورد هوآوی در تهیه چیپست های باکیفیت خود با موانعی مواجه شد و در مراحل بعدی حتی برخی محدودیت ها از سوی گوگل بر گوشی های هوآوی اعمال شد.

حالا به نظر هوآوی که مدتهاست سودای استقلال نرم افزاری در سر میپروراند، به ایده اصلی خود نزدیک تر از همیشه است.

عرضه سیستم عامل هارمونی در 100 میلیون دستگاه

ما در معرفی بهترین گوشی های هواوی 2021 گفته بودیم که به احتمال قریب به یقین طی سال 2021 میلادی هوآوی یک گوشی با سیستم عامل هارمونی ارائه خواهد کرد.

البته تا آنزمان اظهار نظر رسمی وجود نداشت اما چندی بعد و با یک اظهار نظر رسمی فهمیدیم که احتمال عرضه سیستم عامل هارمونی در یک گوشی پرچمدار که برخی گمان میکنند P50‌ باشد شدت گرفته.

سوال اساسی از همان زمان این است که این سیستم عامل جدید در یک از بهترین گوشی های 2021 چقدر توانایی رقابت با بهترین گوشی های سامسونگ 2021 یا بهترین گوشی های شیائومی در سال 2021 دارد؟

اما ظاهرا هوآوی به این موضوعات نمی اندیشد و بلندپروازانه در فکر تحقق ایده اصلی خود میباشد.

عرضه سیستم عامل هارمونی در 100 میلیون دستگاه

۳۰ دسامبر ۲۰۲۰ (۱۰ دی ۱۳۹۹)، هواوی رویدادی با عنوان روز توسعه‌دهنده (Developer Day) در چین برگزار کرد. در این مراسم، مدیرعامل هواوی گفت شرکتش به‌دنبال پایان‌دادن به سلطه‌ی اندروید بر بازار سیستم‌‌عامل‌های است. هواوی بدین‌منظور سیستم‌عامل هارمونی او اس 2 ( HarmonyOS 2.0) را دردسترس قرار خواهد داد.

هواوی می‌گوید سیستم‌عامل هارمونی در آینده‌ای نزدیک قرار است روی ۱۰۰ میلیون دستگاه نصب شود. از مدتی پیش، شرکت چینی آزمایش سیستم‌عامل هارمونی را روی چند مدل گوشی در چین آغاز کرده است تا بتواند نقص‌ها را دقیق برطرف کند.

سیستم‌عامل هارمونی صرفا مخصوص گوشی‌های هوشمند نیست و شرکت چینی می‌کوشد هارمونی را ‌به قلب تپنده‌‌ی اکوسیستمی بزرگ تبدیل کند.

در نتیجه اگر هارمونی در میان نمایندگان هوآوی در بهترین لپ تاپ های 2021 یا بهترین تبلت های 2021 ظاهر شود تعجبی ندارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص عرضه سیستم عامل هارمونی در 100 میلیون دستگاه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر