;
coinex

وزیر بهداشت: اولین ایرانی مبتلا به کرونای انگلیسی شناسایی شد

مدتی است که تمام توجهات در دنیا به گونه جهش یافته ویروس کووید 19 در انگلستان جلب شده است. حالا اولین ایرانی مبتلا به کرونای انگلیسی شناسایی شده است.

در شرایطی که تقریبا همه با ساخته شدن و تایید 3 واکسن رسمی کرونا و البته با احتساب واکسن های چینی و روسی، 5 واکسن خوشحال بودند، خبر کشف یک گونه جدید ویروس کرونا در انگلستان که قدرت و سرعت سرایت بیشتری دارد همه را شوکه کرده است.

بنابر اطلاعات موجود این جهش برخلاف جهش های پیشین در خطرناک ترین بخش ویروس، یعنی پروتئین اسپایک صورت گرفته که میتواند در افزایش سرعت ابتلا و به تبع آن افزایش نرخ ابتلا و در نهایت رشد مرگ و میر موثر باشد.

چندی پیش به تفصیل تمام اخبار و بررسی های مربوط به ویروس کرونا انگلیسی را با شما در میان گذاشتیم. این جهش از جهاتی با جهش ویروس کرونا در مینک ها متفاوت است و ممکن است تاثیر واکسن های ام آر ان ای (واکسن های بیونتک و مدرنا) را نیز خنثی کند.

وزیر بهداشت: اولین ایرانی مبتلا به کرونای انگلیسی شناسایی شد

سعید نمکی وزیر بهداشت در خبری که چندی پیش از صدا و سیما منتشر شد اعلام کرده که پس از مدت ها رصد و کنترل، اولین ایرانی مبتلا به ویروس جهش یافته جدید که به تازگی از انگلستان بازگشته شناسایی شده است.

این فرد در یک بیمارستان خصوصی بستری بوده و آزمایش کرونای او خبر از ابتلا به گونه جهش یافته جدید ویروس کرونا میدهد. نمکی با اعلام این که وضعیت این بیمار در حال حاضر مساعد است گفته:

با اینکه این شهروند با تست PCR منفی وارد کشور شده ولی احتیاط کرده و خودش را در کشور کاملا قرنطینه کرده بوده و تمام اطرافیان او ارزیابی شدند و رد و نشانی از ویروس در نزدیکان و اطرافیان ایشان دیده نشده است.

اولین ایرانی مبتلا به کرونای انگلیسی

اولین بار در ماه سپتامبر چنین گونه‌ای شناسایی شد و در ماه نوامبر نزدیک به یک چهارم موارد جدید ابتلا به کرونا در بریتانیا مربوط به این گونه می‌شد از زمان انتشار خبر شناسایی گونه جدید کرونا در بریتانیا در روز ۲۴ آذر، تاکنون چندین کشور اروپایی و آسیایی نیز از ثبت موارد ابتلا به این نسخه جهش‌یافته ویروس خبر داده‌اند.

پیش‌تر کشورهای در همسایگی ایران خبر از کشف این ویروس در بیماران خود داده بودند؛ علاوه‌ بر پاکستان که ویروس جهش‌یافته را در یک استان جنوبی خود یافته بود، مقام‌های چند کشور دیگر در خاورمیانه شامل امارات متحده عربی، اسرائیل، اردن و لبنان نیز از ورود گونه جدید کرونا به کشور خود خبر داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص شناسایی اولین ایرانی مبتلا به کرونای انگلیسی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر