;
coinex

ارزان‌ترین لپ تاپ های 2020 ؛‌ ارزان‌ترین لپ تاپی که می‌توان در ایران تهیه کرد کدام است؟

وضعیت نابسامان اقتصادی،‌ همه افراد را به خرید مدلهای ارزان‌تر وسایلی که قبلا استفاده میکردند سوق داده است. اما آیا ارزان‌ترین لپ تاپ های 2020 را می‌شناسید؟

وضعیت ملتهب اقتصادی و اضافه بر آن وضعیت وخیم کرونایی، اگر برای هرجا و هر کسب و کاری ضررهای هنگفت در پی داشت، اما بازار کسب و کارهای آنلاین و آموزش های مجازی را رونق بخشید.

پیشتر در تکراتو برایتان گفته بودیم که در سراسر دنیا و در ایران،‌ یکی از مشاغلی که در این دوران سودآوری زیادی داشته برنامه نویسی و سایر مشاغل مرتبط با کامپیوتر و اینترنت بوده است.

حال میخواهم به شما یک راهنمای خرید لپ تاپ ارزان قیمت ارائه دهم که با توجه به آن، یکی از اساسی ترین ابزارهای دورکاری به صورت آنلاین و حتی استفاده آموزشی را در اختیار خواهید داشت.

اگر کمی خوش شانس باشید علاوه بر استفاده معمول یادگیری،‌ میتوانید شغل نسبتا مناسبی نیز پیدا کنید در این وضعیت نامناسب،‌ منبع درآمد خوبی داشته باشید.

اما احتمالا اساسی ترین مشکلی که برایتان وجود دارد این است که چگونه یک لپ تاپ ارزان قیمت تهیه کنید؟ خب البته نگران نباشید همانطور که گفتیم قرار است فهرستی از ارزان‌ترین لپ تاپ های 2020 را به شما ارائه کنیم. پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

ارزان‌ترین لپ تاپ های 2020

همانطور که گفتیم، تهیه لپ تاپ در این دوران برای هر فردی میتواند یک امتیاز باشد. برای دانشجو و دانش آموزان،‌ابزاری حیاتی برای پیگیری کلاس های آنلاین و برای افراد عادی میتواند امکانی برای کسب درآمد باشد.

اما بدون شک در این وضعیت نامناسب اقتصادی و افزایش سرسام آور قیمت ها، تهیه لپ تاپ های پرچمدار و گران قیمت ممکن نخواهد بود. البته این چندان مشکل بزرگی نیست، چراکه معمولا لپ تاپ های گران قیمت دارای قابلیت های منحصر به فردی هستند که به درد کارهای بسیار پیچیده و سطح بالا میخورد.

در حالی که اقداماتی مانند پیگیری کلاس های آنلاین و یا استفاده برای مشاغل سبک و کم هزینه، نیاز به لپ تاپ هایی با سخت افزار خیلی سنگین ندارد. در نتیجه میتوانید با صرف هزینه کمتر،‌لپ تاپی متناسب با نیاز خود تهیه کنید و نسبت به کارایی آن اطمینان داشته باشید.

به تازگی در تکراتو ،‌ مطلبی تحت عنوان ارزان ترین گوشی های اندروید در ایران منتشر کردیم که با استقبال خوب مخاطبان روبرو شد. به همین سبب تلاش کردیم در ادامه همان روند،‌ اینبار ارزان‌ترین لپ تاپ 2020 که در بازار ایران قابل تهیه است را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

لنوو مدل Ideapad 330 – F

بدون شک «لنوو» (Lenovo) ازجمله شرکت‌هایی است که در طراحی و ساخت لپ‌تاپ‌های میان‌رده و اقتصادی تبحر خاصی داشته و تاکنون مدل‌های بسیاری را در این رده تولید کرده است. مدل‌ «IdeaPad 330‌» هم از‌جمله همین محصولات محسوب می‌شود که مخصوص کاربری عمومی بوده و برای انجام امور روزمره مناسب است.

ارزان‌ترین لپ تاپ‌های 2020
ارزان‌ترین لپ تاپ های 2020

صفحه‌نمایش این مدل یک نمونه‌ی کاملا معمولی و پایه است که البته در این رده قیمتی انتظار بیشتر از این را هم نباید داشت. اندازه‌ی 15.6‌اینچی و کیفیت‌ HD ازجمله مشخصات کلی این صفحه‌نمایش هستند. کیبورد این مدل از کلیدهایی با چیدمان جزیره‌ای تشکیل شده که برای تایپ کردن سریع و طولانی‌مدت مناسب هستند.

تاچ‌پد هم به کلیک‌های جداگانه مجهز است که دقت خوبی داشته و اعمالی نظیر‌ Drag‌ & Drop‌ را می‌توان با آن به‌راحتی انجام داد، اما از طرفی برای فرمان‌های چند لمسی مانند اسکرول و زوم‌کردن کارایی متوسطی دارد. پورت‌های هم روی لبه‌های چپ و راست تعبیه شده که برای محصولی در این رده‌ی کاربری، کاملا ایدئال هستند. با‌وجود قیمت اقتصادی، سخت‌افزار به‌کاررفته در‌ IdeaPad 330‌ نمونه‌ی خوبی است که البته تنها برای انجام امور روزمره و اجرای برنامه‌های سبک می‌توان روی آن‌ حساب باز کرد.

ایسر مدل Aspire A315-34-C3VD

شرکت «ایسر» یکی از شرکت‌های فعال در زمینه‌ی تولید لپ‌تاپ است که طیف وسیع محصولاتش براساس نیاز مشتری ساخته شده و این یکی از ویژگی‌هایی است که باعث شده این شرکت در ایران طرفداران زیادی داشته باشد.

لپ‌تاپ مدل «‌Aspire A315-53-C3VD» یکی از مدل‌های زیبا، ظریف و بسیار باکیفیت است. پردازنده‌ی مرکزی Celeron اینتل با مدل N4000 و فرکانس 1.1.تا 2.6Ghz با چهار مگابایت کش پردازش محاسبات را برعهده دارد. چهار گیگابایت حافظه‌ی رم و 1 ترابایت حافظه‌ی داخلی از نوع‌ هارددیسک برای ذخیره و نقل‌و‌انتقال اطلاعات استفاده می‌شود و مناسب به‌نظر می‌رسد.

ارزان‌ترین لپ تاپ‌های 2020
ارزان‌ترین لپ تاپ های 2020

پردازش‌های گرافیکی این لپ‌تاپ توسط پردازنده شرکت اینتل مدل HD 610 انجام می‌شود که برای کارهای گرافیکی و بازی نباید روی آن حساب کنید؛ ولی برای مرورگری وب، تماشای فیلم و کارهای روزمره کاملا مناسب است. صفحه‌نمایش آن 15.6اینچی با دقت‌ HD‌ است و روکش ماتش هنگام کار در محیط‌های باز و تابش مستقیم نور آفتاب ممکن است.

این دستگاه از لپ‌تاپ‌های نسبتا باریک ایسر است؛ همین مسئله حذف درایو نوری را توجیه می‌کند. پورت‌ها هم کامل نیستند؛ اما وجود پورت‌ HDMI، پورت‌ USB 3.0‌ و USB 2.0 می‌تواند نیاز شما را برطرف کند؛ ولی برای استفاده از پورت‌های بیشتر می‌توانید از یک هاب استفاده کنید. مشخصات سخت‌افزاری، این دستگاه را در رده‌ی کاربری عمومی قرار می‌دهد و باتری سه سلولی آن که از نوع لیتیوم‌پلیمر است و برای کارهای روزمره بسیار خوب به نظر می‌رسد و تا 6 ساعت شارژدهی دستگاه را تامین می‌کند.

بیشتر بخوانید:

لنوو مدل Ideapad 130 -S 15AST

لپ تاپ «Ideapad130» یکی از محصولات شرکت «لنوو» است که در دل خود از سخت‌ افزاری میان‌رده برای استفاده‌های عمومی بهره می‌برد. وجود 4 گیگابایت رم از نوع DDR4 روی Ideapad130 باعث شده که بتوان سرعت خوبی را برای انجام پردازش‌های کامپیوتری تجربه کرد. شرکت لنوو برای آرشیو اطلاعات در لپتاپ خود یک هارددیسک 1 ترابایتی روی آن در نظر گرفته است.

ارزان‌ترین لپ تاپ‌های 2020
ارزان‌ترین لپ تاپ های 2020

به یاری صفحه‌نمایش HD با سایز 15.6 اینچ این لپ‌تاپ می‌توان به مشاهده فیلم‌ و محتوای ویدئویی پرداخت. همچنین برای بالاتر رفتن لذت تماشای فیلم در این محصول دو اسپیکر با توان خروجی هر کدام 1.5 وات با فناوری صدای دالبی در نظر گرفته شده است.

در قسمت کناری این لپ‌تاپ شرکت لنوو درگاه‌های آن به چشم می‌خورند که شامل دو درگاه USB3.0 برای ذخیره‌سازی اطلاعات فلش‌مموری و هارد اکسترنال با سرعت زیاد، یک درگاه HDMI برای اتصال لپ‌تاپ به مانیتور، یک درگاه LAN برای اتصال به شبکه‌های کابلی در نظر گرفته شده است. وزن این لپ‌تاپ 2.1 کیلوگرم بوده که مقدار نرمالی برای یک لپ‌تاپ با کاربری عمومی است.

لنوو مدل V145 81MT0034IH -B

بهره وری ، امنیت و قابلیت اطمینان V145 هدیه ای برای بخش فناوری اطلاعات شما است. عملکرد چشمگیر AMD و پورت های متعدد باعث رضایت کارکنان شما می شود و شکایت به IT را کاهش می دهد. و IT موظف است نسبت به رمزگذاری داده و رمز عبور خود و اطمینان و دوام بسیار خوبی احساس اطمینان کند.

ارزان‌ترین لپ تاپ‌های 2020
ارزان‌ترین لپ تاپ های 2020

به یاری صفحه‌نمایش HD با سایز 15.6 اینچ این لپ‌تاپ می‌توان به مشاهده فیلم‌ و محتوای ویدئویی پرداخت. همچنین برای بالاتر رفتن لذت تماشای فیلم در این محصول دو اسپیکر با توان خروجی هر کدام 1.5 وات با فناوری صدای دالبی در نظر گرفته شده است.

در قسمت کناری این لپ‌تاپ شرکت لنوو درگاه‌های آن به چشم می‌خورند که شامل دو درگاه USB3.0 برای ذخیره‌سازی اطلاعات فلش‌مموری و هارد اکسترنال با سرعت زیاد، یک درگاه HDMI برای اتصال لپ‌تاپ به مانیتور، یک درگاه LAN برای اتصال به شبکه‌های کابلی در نظر گرفته شده است. وزن این لپ‌تاپ 2.1 کیلوگرم بوده که مقدار مناسبی برای یک لپ‌تاپ با کاربری عمومی است.

بیشتر بخوانید:

ایسوس ویووبوک X540 YA

ایسوس از دیگر شرکت هایی است که تقریبا همه نوع محصولی در تولیداتش دیده میشود. از لپ تاپ هایی با سخت افزار سنگین و به روز تا لپ تاپ های میان رده خاص! یکی از این مدل ها ویوووبوک X540 YA میباشد.

ارزان‌ترین لپ تاپ‌های 2020
ارزان‌ترین لپ تاپ های 2020

از جمله مشخصات فنی مهم این محصول میتوان به صفحه نمایش 15.6 اینچی TFT LCD FHD، پردازنده AMD Carrizo ، حافظه رم 4 گیگابایتی DDR3 و گرافیک  Radeon R2 Graphics اشاره کرد.

لپ تاپ ویووبوک X540 YA از طریق یک باتری 3 سلولی عمر باتری 4 تا 5 ساعته دارد. این مدل همچنین به هارد دیسک 500 گیگابایتی مجهز است و با درایو نوری که برای آن تدارک دیده اند در حدود دو کیلوگرم وزن دارد.

لنوو Ideapad 130 15IKB C

از دیگگر مدل های میان رده و مناسب لنوو، Ideapad 130 15IKB C میباشد. این لپ تاپ از پردازنده Core i3 اینتل با فرکانس 2.2 تا 2.5 گیگاهرتزی بهره می برد و حافظه رم 4 گیگابایتی از نوع DDR4 دارد. بنابراین برای کاربری روزانه میتوان روی آن حساب خوبی باز کرد اگرچه خیلی سریع نیست.

Ideapad 130 15IKB C
بهترین لپ تاپ های زیر 5 میلیون

برای این مدل همچنین یک کارت گرافیک مستقل MX 110 انویدیا با حافظه رم ویدئویی 2 گیگابایتی تدارک دیده شده است. علاوه بر این هارد دیسک یک ترابایتی، کیفیت صفحه نمایش فول اچ دی و مجهز بودن به درایو نوری، آنرا از مدل های هم طرازش جدا میکند.

بیشتر بخوانید:

HP Chromebook 11

این لپ تاپ HP ممکن است خیلی جالب به نظر نرسد، و کمی هم قدیمی باشد. اما شما نباید در مورد این Chromebook با ابعاد کوچک آن زود قضاوت کنید.

بهترین لپ تاپ های زیر 5 میلیون
بهترین لپ تاپ های زیر 5 میلیون

HP Chromebook 11 به دلایل بسیاری میتواند یکی از بهترین گزینه ها در لیست ارزان‌ترین لپ تاپ های 2020 محسوب میشود. تجهیز به Intel Celeron N3060 و پردازنده گرافیکی Intel HD Graphics 400 و همچنین حفظه رم 4 گیگابایتی آنرا از جمله بهترین ها در میان لپ تاپ های اقتصادی میکند.

Samsung Chromebook3

کروم بوک سامسونگ گرچه در حد و اندازه برخی موارد لیست ما نیست اما برخی ویژگی ها خاص دارد که میتواند در انتخاب آن برای خرید موثر باشد. علاوه بر پردازنده مرکزی اینتل و پردازنده گرافیگی Intel HD Graphics 400 که بالطبع از پردازنده های AMD برتر است، دو ویژگی خاص محصول سامسونگ آنرا از سایرین متمایز میکند.

بهترین لپ تاپ های زیر 5 میلیون
بهترین لپ تاپ های زیر 5 میلیون

صفحه کلید ضد آب، مزیت مهمی برای یک لپ تاپ میان رده است. به سادگی ممکن است با مشکل خیس شدن صفحه کلید مواجه شوید اما در اینجا و با کروم بوک 3 از کنار این مشکل به سادگی خواهید گذشت.

علاوه بر این برخلاف سایر مدلهای لیست ما که به طور میانگین عمر باتری 6 ساعته دارند، این مدل یک عمر باتری 11 ساعته را به کاربر ارائه میدهد.

Dell Inspiron 11 3180

Dell Inspiron Chromebook 11 3181 واقعاً ما را تحت تأثیر ویژگی های چند منظوره مناسب خود قرار داده است. مدل Dell Inspiron 11 3180 از سیستم عامل ویندوز 10S استفاده می کند که برای طرفداران سیستم عامل غیر Chrome یا کسانی که ترجیح می دهند در محیط آشنای ویندوز 10 باشند، ایده آل است.

ارزان‌ترین لپ تاپ‌های 2020
بهترین لپ تاپ های زیر 5 میلیون

این سریعترین لپ تاپ در لیست ما نیست، اما برای استفاده گاه و بی گاه بسیار مناسب می باشد، به خصوص این که از عمر باتری خوبی نیز برخوردار است. همچنین تعداد درگاه های مناسبی دارد که یکی از آنها کارت خوان microSD است که این روزها آنها را زیاد نمی بینید و  دارای صفحه نمایشی از نوع Vibrant Screen می باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ارزان‌ترین لپ تاپ های 2020 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر