;
coinex

کاهش ادامه دار قیمت موبایل در بازار ایران

مدتی هست که بحث کاهش قیمت موبایل در ایران داغ شده است. به تازگی بررسی ها نشان از کاهش ادامه دار قیمت موبایل در بازار ایران دارد. با ما باشید.

اوایل آذر ماه سال جاری بود ک انجمن وارد کنندگان موبایل اعلام کرد با شرایط جدید و البته با در نظر گرفتن تخصیص ارز، طی 10 الی 15 روز آینده شاهد کاهش 15 درصدی قیمت موبایل خواهیم بود.

این موضوع حالا در نهایت عملی شده است و علت آن هم تخصیص ارز دولتی به واردکنندگان است. تا پیش از این موضوع موبایل با ارز 30 هزارتومانی وارد میشد و حالا با کاهش نرخ ارز ، پایین آمدن قیمت ها تا حدی معقول مینماید.

در حدود 34 روز پس از تخصیص ارز بانک مرکزی حالا قیمت انواع موبایل در بازار کشور تا حدود 15 درصد ارزان شده است.

کاهش ادامه دار قیمت موبایل در بازار ایران

رئیس کمیسیون تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل، رضا قربانی عوامل این موضوع را در سه فاکتور کلیدی خلاصه میکند:

  1.  گوشی پیش‌تر با ارز ۳۰ هزار تومانی وارد شده بود و یک ماه طول می‌کشد تا بار جدید وارد کشور شود
  2. رقابت بین واردکننده‌ها وجود دارد و همین عامل باعث شده تا شرکت‌ها از سود قانونی خود کم کنند؛ به‌طوری‌که آن‌ها به‌جای ۱۰ درصد سود خود، ۲ درصد یا کمتر دریافت می‌کنند تا گوشی‌های‌شان سریع‌تر به فروش برسد
  3. با تأمین شدن بازار، بساط دلال‌بازی جمع شده است.

قربانی از همین صورت مسئله نتیجه میگیرد که بسیار طبیعی است که قیمت موبایل در پایین ترین میزان خود در 6 ماه اخیر باشد و این بازه زمانی را بهترین موقعیت برای خرید موبایل میداند.

کاهش ادامه دار قیمت موبایل در بازار ایران

البته این طبیعی است که کاهش اشباع بازار نمیتواند تا طولانی مدت دوام بیاورد و وارد کنندگان به دنبال سود قانونی خود خواهند رفت. در نتیجه احتمال افزایش دوباره قیمت موبایل وجود دارد.

ما در پیش بینی قیمت گوشی 1400 کوشیدیم دورنمایی از وضعیت بازار موبایل در سال آینده را برای شما توصیف کنیم. طبعا با وضعیت حال حاضر بازار، خرید پرچمدارها و بهترین گوشی های 2021 از جمله بهترین گوشی های هواوی 2021، بهترین گوشی های شیائومی 2021 و بهترین گوشی های سامسونگ 2021 ممکن نیست. در چنین وضعیتی طبیعی است اگر افراد به خرید بهترین گوشی های میان رده 2021 از جمله قیمت بهترین گوشی های موتورولا و بهترین گوشی های سری M سامسونگ متمایل شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص کاهش ادامه دار قیمت موبایل در بازار ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر