;
coinex

بهترین منابع کنکور 1400 که رتبه های برتر را تعیین میکند!

یکی از مهمترین بخش های آمادگی برای کنکور هر سال، آشنایی با بهترین منابع است. در ادامه قصد داریم بهترین منابع کنکور 1400 را به شما معرفی کنیم.

کنکور در زندگی هر دانش آموزی میتواند بسیار تعیین کننده باشد. اگرچه دوران رقابت جدی بر سر سهمیه های دانشگاهی به لطف رویش قارچی دانشگاه های آزاد و پیام نور دیگر حالا گذشته است و در کل هم میل به تحصیل و امید به موفقیت از راه تحصیل نسبت به دهه های گذشته بسیار کمرنگ تر گشته، اما همچنان هر ساله و طی آماده شدن برای کنکور و از سر گذراندن آزمون سراسری، هیجان زیادی بر سر این رقابت سنگین وجود دارد.

بالطبع آن دسته از دانش آموزان که هدف مشخصی را در تحصیل دنبال میکنند برای کسب رتبه های بهتر و به تبع آن تحصیل در دانشگاه های رده بالای کشور تلاش خواهند کرد و در نتیجه رقابت بر سر برترین ظرفیت دانشگاه های برتر دولتی همچنان سنگین و طاقت فرساست.

اما همانطور که آماده شدن برای کنکور وقت، حوصله، برنامه ریزی و مطالعه کافی میطلبد،‌ آشنایی با برترین منابع کنکور و استفاده از کتاب های تست زنی نیز تا حد زیادی موثر است. در نتیجه اهمیت موضوع در این گفتار از تکراتو به بررسی و معرفی بهترین منابع کنکور 1400 در دسته بندی های عمومی،‌ بهترین منابع کنکور ریاضی ، بهترین منابع کنکور تجربی و بهترین منابع کنکور انسانی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

بهترین منابع کنکور 1400 که رتبه های برتر را تعیین میکند

ما پیش از این در برگزاری کنکور نظام قدیم در سال 1400 کمی شما را در این باره راهنمایی کرده بودیم. حالا و در ذکر اهمیت بهترین منابع کنکور 1400 باید گفت که آشنایی با بهترین منابع کنکور 1400 علاوه بر اینکه ب شما در سیر کلی مطالعه و یادگیری اصول کلی یاری میکند، در برنامه ریزی و مدیریت زمان نیز به شما کمک شایان توجهی میکند. در این معنا شما در استفاده از منابع پرتعداد و متفاوت سردرگم نخواهید شد و اصولی ترین مباحث را به طور یکجا در اختیار خواهید داشت.

بهترین منابع عمومی : بهترین منابع کنکور 1400
بهترین منابع برای کنکور 1400

در همین راستا آشنایی با بهترین منابع کنکور 1400 از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. در نتیجه ما امروز در این گفتار شما را با بهترین منابع عمومی کنکور  ، بهترین منابع کنکور ریاضی ، بهترین منابع کنکور تجربی و بهترین منابع کنکور انسانی آشنا خواهیم ساخت. با ما همراه باشید.

بهترین منابع عمومی : بهترین منابع کنکور 1400

بهترین منابع عمومی : بهترین منابع کنکور 1400
بهترین منابع برای کنکور 1400

ابتدا به بررسی بهترین منابع کنکور 1400 برای 4 درس عمومی یعنی ادبیات فارسی، دین و زندگی، عربی و زبان انگلیسی می پردازیم.

بهترین منابع ادبیات کنکور 1400

به عنوان یکی از موثرترین درس های عمومی،‌ باید از ادبیات یاد کرد. در این حوزه بهترین منابع کنکور 1400 به طور جامع عبارتند از ادبیات موضوعی کامل میکرو طلایی گاج برای نظام جدید و همچنین ادبیات میکرو طبقه بندی گاج برای نظام قدیم که هر دو در حوزه موضوعی مورد بحث از بهترین ها هستند.

اما برای حوزه های موضوعی و دسته بندی ها مبحثی این درس هفت خوان خیلی سبز میتواند برای انواع مباحث ادبی مانند آرایه های ادبی، دستور زبان و قرابت معنایی مفید باشد. البته انتشارات الگو نیز در حوزه قرابت معنایی و آرایه های ادبی به خوبی کار کرده و میتوانید از آثار آن استفاده کنید.

فراتر از اینها اگر حس می کنید نیاز به توضیحات کامل و حجیم برای ادبیات دارید به سراغ ادبیات نشر دریافت و دکتر هامون سبطی بروید. این کتابها با توجه به حجم بالای خود به خصوص در ابتدای سال تحصیلی می توانند گزینه ی مناسبی باشند. در بخش تاریخ ادبیات و لغت اما باید به سراغ انتشارات مهر و ماه و سری کتاب های لقمه بروید که در این حوزه از بهترین ها محسوب میشود.

اگر دانش آموز سال دهم یا یازدهم هستید و یا سطح ضعیفی در ادبیات دارید کتاب های سال به سال نیز برای شما مناسب است. ادبیات سیر تا پیاز گاج برای سطح درسی ضعیف در درس ادبیات و کتاب های سال به سال نشر الگو برای دانش آموزان متوسط به بالا بهترین گزینه های ممکن است.

بهترین منابع دینی کنکور کنکور 1400

از دیگر دروس عمومی مهم و موثر بر رتبه نهایی دانش آموز بدون شک باید به دین و زندگی اشاره کرد. سری کتاب های دین و زندگی جامع میکرو طبقه بندی گاج که در دو جلد چاپ شده است بهترین گزینه پیش رو برای هردو نظام قدیم و جدید است.

به مانند عموم آثار گاج،‌ این کتاب با درسنامه ی مناسب ، جدول آیات و احادیث ، بررسی اندیشه و تحقیق ها و همچنین بخشی تحت عنوان زیر ذره بین برای بررسی نکات خاص تمامی نیاز های شما در دین و زندگی کنکور را پوشش می دهد.

فراتر از اینها اگر قصد داشتید یک گام فراتر بروید و در کنکورهای آزمایشی تراز بالا بیاورید بعد از تمرین کامل میکرو طبقه بندی گاج می توانید به سراغ انتشارات سفیر خرد بروید که نمودار های درختی و تست های تالیفی پیچیده تری را شامل میشود.

بهترین منابع عربی کنکور 1400

عربی نیز از درس های مهم عمومی است که هر دانش آموزی برای رتبه بهتر میتواند روی آن حساب باز کند. اینجا هم باز با گاج روبرو هستیم.  منابع عربی دو انتشارات گاج و خیلی سبز برای کنکور مناسب است گرچه این کتاب ها هم برای نظام جدید و هم برای نظام قدیم چاپ شده اند اما برای نظام قدیم بیشتر کتاب عربی کامل گاج و برای نظام جدید عربی خیلی سبز خام موسوی توصیه می شود. البته به غیر از کتاب های جامع می توانید کتاب های دو جلدی عربی پایه و سال آخر این دو انتشارات را نیز تهیه کنید.

بهترین منابع انگلیسی کنکور 1400

یک درس به واقع تاثیر گذار در رتبه و تراز نهایی هر دانش آموزی قطعا انگلیسی است. توصیه ما این است که این درس را واقعا جدی بگیرید و برای کسب رتبه بهتر روی آن حساب جدی باز کنید. برای این درس بهترین منابع جامع عبارتند از کتاب زبان انگلیسی جامع خیلی سبز  و بعد از آن کتاب زبان انگلیسی جامع مبتکران که برای هر دو نظام جدید و قدیم منابع مناسبی هستند. اگر در درس زبان انگلیسی کمی ضعیف تر هستید کتاب میکرو طبقه بندی گاج نیز گزینه مناسبی خواهد بود.

همچنین برای افرادی با سطح زبان ضعیف تر،‌ کتاب های زبان انگلیسی انتشارات خط سفید منابع تشریحی و خوبی برای داوطلبانی است که سطح انگلیسی ضعیف تری دارند به خصوص داوطلبان نظام قدیم.

در کتاب های واژه نامه زبان انگلیسی کنکور کتاب tik8 گاج مناسب تر است اما توجه داشته باشید که برای واژگان باید درس به درس تست زنی انجام دهید.

بهترین منابع کنکور 1400 برای رشته تجربی

بهترین منابع کنکور 1400 برای رشته تجربی
بهترین منابع برای کنکور 1400

کنکور تجربی یکی از گروه های پر طرفدار در بین داوطلبان کنکور سراسری است که هر سال متقاضیان زیادی برای ورود به رشته های گروه علوم پزشکی، در این کنکور شرکت و با سایر داوطلبان رقابت می کنند.

تعداد بالای داوطلبان کنکور سراسری تجربی و ظرفیت محدود دانشگاه ها برای رشته های پر متقاضی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و رشته های پیراپزشکی و عدم ارائه این رشته ها در دانشگاه های بدون کنکور و پیام نور و غیر انتفاعی سبب می شود که کار مطالعه و برنامه ریزی درسی داوطلبان تجربی کمی سخت شود و داوطلبان برای تسلط بیشتر بر کتاب های درسی از کتاب های کمک آموزشی و بهترین منابع تجربی در کنار کتاب درسی خود استفاده کنند.

حالا که در تکراتو بحث از بهترین منابع کنکور 1400 باز شده،‌ در این گفتار فهرستی از بهترین منابع کنکور تجربی را نیز به شما معرفی خواهیم کرد. کنکور تجربی دارای 5 زیر گروه است که در هر یک از این زیر گروه ها ضرایب دروس اختصاصی با هم متفاوت است. در ادامه به بهترین منابع کنکور تجربی برای سال 1400 در دروس تخصصی خواهیم پرداخت.

بهترین منابع زیست شناسی کنکور 1400

برای زیست شناسی سری تست انتشارات خیلی سبز تالیف کمیل و ابوذر نصری و حسن محمد نشتایی برای پایه دهم،‌ یازدهم و دوازدهم گزینه بسیار خوبی است. علاوه بر اینها کتاب میکروطبقه بندی گاج تالیف حمیدرضا زارع را نیز برای این درس از یاد نبرید.

بهترین منابع ریاضیات کنکور 1400 در رشته تجربی

برای درس ریاضیات ذکر این نکته الزامی است که اگر به کلاس کنکور می روید و جزوه ی مناسبی دارید می توانید در مرحله ی اول از کتاب ریاضیات تجربی آبی قلم چی استفاده کنید.

کتاب ریاضیات تجربی جامع مهر و ماه و جامع ریاضی با طعم گلابی می تواند منبع آموزشی مناسبی باشد مخصوصا برای نظام جدید ، همچنین کتاب ریاضیات تجربی انتشارات تخته سیاه نیز منبع آموزشی خوبی است اما بیشتر برای داوطلبان نظام قدیم. ریاضیات تجربی انتشارات خیلی سبز از سطح بالایی برخوردار است و برای حل تست بیشتر بعد از تسلط نسبی مناسب است.

همچنین میتوانید سری تست های انتشارات الگو را نیز برای ریاضیات مدنظر قرار دهید که برای پایه دهم تالیف رضاخالو و پایه یازدهم تالیف سیروس یعقوبی است.

بهترین منابع فیزیک کنکور 1400

فیزیک جامع خیلی سبز اولین گزینه ای است که باید آنرا در نظر بگیرید. علاوه بر این  فیزیک گاج نقره ای برای نظام قدیم و فیزیک گاج میکرو طلایی برای نظام جدید از بهترین منابع فیزیک کنکور هستند هر دو مجموعه 4 جلدی هستند. دو جلد متعلق به فیزیک پایه و دو جلد نیز فیزیک سال آخر.

بهترین منابع شیمی کنکور 1400

شیمی جامع انتشارات الگو از اولین مواردی است که برای پایه دهم باید در نظر داشته باشید. همین انتشارات برای پایه یازدهم و دوازدهم نیز آثاری را منتشر کرده است. بعد از این نوبت به کتاب های میکروطبقه بندی گاج میرسد که قطعا منابع کاملی محسوب میشوند.

علاوه بر اینها شیمی انتشارات مبتکران مناسب ترین منبع برای سال دهم و سال دوم نظام قدیم است. همچنین برای شیمی سال یازدهم و همینطور سال سوم نظام قدیم شیمی انتشارات خیلی سبز پیشنهاد می شود. در نهایت انتشارات خیلی سبز کتاب شیمی سال آخر بهتری دارد و می توانید از آن استفاده کنید.

سری کتاب های شیمی انتشارات فار و همچنین شیمی IQ گاج از سطح بالاتری برخوردار هستند و در صورتی که به تسلط مطلوبی در شیمی کنکور رسیدید می توانید به سراغ این منابع برای حل تست بروید.

بهترین منابع کنکور 1400 برای رشته ریاضی

بهترین منابع کنکور 1400 برای رشته ریاضی
بهترین منابع برای کنکور 1400

رشته ریاضی هم درکنار رشته تجربی از بخش ها پرمتقاضی کنکور هر سال است و کسب رتبه خوب در این کنکور میتواند تحصیل در بهترین دانشگاه های کشور در رشته های پرمتقاضی مهندسی را تضمین کند. در این راستا بهترین منابع کنکور ریاضی را برای سال 1400 در دسته بندی های مختلف به شما معرفی خوهیم کرد.

بهترین منابع تستی ریاضی:

در ابن حوزه کتاب های ریاضی 2 ، حسابان و دیفرانسیل نقره ای انتشارات گاج برای نظام قدیم مناسب هستند و همچنین کتاب های میکرو طلایی گاج نیز برای دروس ریاضی 1 ، حسابان 1 و 2 در نظام جدید جز منابع خوب هستند.

بهترین منابع آموزشی ریاضی:

نظام قدیمی ها اگر نیاز به کتابی برای پوشش ابعاد آموزشی را احساس میکنند کتاب ریاضیات جامع خیلی سبز برای رشته ی ریاضی و همینطور ریاضی با طعم آلبالو انتشارات کوله پشتی برای شما مناسب است. اما اگر داوطلب نظام جدید هستید و دنبال کتابی برای بعد آموزشی ریاضیات میگردید به شما ریاضیات جامع مهر و ماه را پیشنهاد می کنیم.

بهترین منابع هندسه برای نظام قدیم و نظام جدید

هندسه از دروس مهم و موثر کنکور ریاضی است که در ادامه مهمترین منابع آن را به شما عزیزان معرفی میکنیم. برای هندسه 1 و 2  کتاب میکرو طبقه بندی گاج منبع خوبی است. اگر سطح ضعیف تری دارید می توانید از آبی قلمچی نیز استفاده کنید. هندسه پایه آبی قلمچی از معدود کتاب های سری آبی قلم چی است که درسنامه و پاسخنامه ی خوبی نیز دارد. کتاب هندسه ی نشر الگو را نیز برای تست زنی در سطح بالاتری از سوالات می توانید مدنظر قرار دهید.

برای هندسه تحلیلی انتشارات خیلی سبز از سایر گزینه ها بهتر است گرچه اگر علاقه ای به تست های سنگین تر داشتید مانند هندسه ی پایه برای حل تست بیشتر به سراغ هندسه ی تحلیلی انتشارات نشر الگو بروید. هندسه ی تحلیلی انتشارات خوشخوان نیز یکی دیگر از منابع خوب این درس به شمار می آید.

برای هندسه ی 1 و 2 و 3 نظام جدید بدون شک به سراغ هندسه ی میکرو طلایی گاج بروید و برای حل تست بیشتر و تقویت خلاقیت در درس هندسه، انتشارات نشر الگو گزینه ی خوبی است.

بهترین منابع ریاضیات گسسته کنکور 1400

در مورد ریاضیات گسسته ، کتاب ریاضیات گسسته میکرو طبقه بندی گاج برای نظام قدیم و کتاب گسسته و آمار و احتمال میکرو طلایی گاج برای نظام جدید جزو منابع خوب محسوب میشود. به مانند موارد قبل در این مورد نیز برای کار قوی تر مخصوصا مباحثی مباحثی مثل گراف و نظریه اعداد به سراغ نشر الگو بروید.

بهترین منابع فیزیک کنکور 1400

بهترین منابع جامع این درس عبارتند از فیزیک گاج نقره ای برای نظام قدیم و فیزیک گاج میکرو طلایی برای نظام جدید که هر دو مجموعه 4 جلدی هستند. دو جلد متعلق به فیزیک پایه و دو جلد نیز فیزیک سال آخر. مجموعه 4 جلدی فیزیک خیلی سبز نیز می تواند بعد از انتشاراتگاج انتخاب مناسبی باشد.

علاوه بر این اگر در برخی مباحث فیزیک مشکل دارید و نیاز به توضیحات بیشتری حس می کنید نیز می توانید از کتاب فیزیک انتشارات مبتکران استفاده کنید. همچنین مثل همیشه نشر الگو را از یاد نبرید. داوطلبان رشته ی ریاضی برای حل تست بیشتر و سنگین تر می توانند به سراغ فیزیک انتشارات الگو بروند.

بهترین منابع کنکور 1400 برای رشته انسانی

بهترین منابع کنکور 1400 برای رشته انسانی
بهترین منابع برای کنکور 1400

برسیم به پایان بخش بحث خود از بهترین منابع کنکور 1400 که مرتبط با منابع کنکور رشته انسانی است. از آنجایی که در رشته ی انسانی 5 زیر گروه متفاوت داریم بحث انتخاب منابع کنکور انسانی کمی گسترده تر است. به طور کلی در رشته ی انسانی 4 انتشارات فعال تر و با کیفیت داریم:

  1. انتشارات گاج
  2. انتشارات خیلی سبز
  3. انتشارات مشاوران
  4. انتشارت مهر و ماه

بهترین منبع عربی اختصاصی:

بدون تردید برترین منبع در عربی اختصاصی رشته ی انسانی مربوط به انتشارات گاج است. البته کتاب عربی اختصاصی انتشارات خیلی سبز نیز گزینه ی خوبی است.

بهترین منبع ادبیات اختصاصی:

بازهم گاج! برای ادبیات اختصاصی رشته علوم انسانی نیز حتما باید میکروطبقه بندی های گاج را مورد توجه قرار دهید.

بهترین منابع تاریخ و جغرافیا:

در تاریخ و جغرافیا رشته ی انسانی اولویت با متن کتاب درسی است و بعد از آن می توانید به سراغ سری کتاب های لقمه انتشارات مهر و ماه بروید.

بهترین منابع فلسفه و منطق:

بهترین منبع برای درس فلسفه و منطق در رشته انسانی کتاب های نشر خیلی سبز است. البته کتاب فلسفه و منطق انتشارات مبتکران نیز کتاب مهم و قابل توجهی است.

بهترین منابع اقتصاد رشته انسانی:

در این مورد اگر احساس ضعف میکنید به سراغ آبی قلمچی یا میکروطبقه بندی گاج بروید. کتاب اقتصاد از سری کتاب های ماجراهای من و درسام انتشارات خیلی سبز نیز انتخاب خوبی است. همچنین کتاب لقمه مهر و ماه نیز اگر سطح خوبی در درس اقتصاد دارید مناسب است.

بهترین منبع ریاضی و آمار رشته انسانی:

انتخاب اول در ریاضیات و آمار رشته ی انسانی انتشارات خیلی سبز است و بعد از آن انتشارات مبتکران در اولویت است.

بهترین منبع جامعه شناسی:

کتاب جامعه شناسی 1 و 2 و 3 انتشارات مشاوران پیشنهاد اول ما است و بعد از آن کتاب خیلی سبز را پیشنهاد می کنیم.

در پایان باید گفت برای سال 1400 میتوانید با نگاهی به نمادهای سال 1400، حیوان سال 1400، رنگ سال 1400، پیشگویی و طالع بینی سال 1400 و تعطیلی های سال 1400 اطلاعات بیشتری کسب کنید.

فراتر از اینها مسائل اقتصادی همواره در اولویت قرار دارند، پس بد نیست نگاهی به وام ازدواج 1400، پیش بینی قیمت گوشی 1400، پیش بینی قیمت مسکن در سال 1400، حداقل حقوق در سال 1400، میزان یارانه در سال 1400، عیدی و افزایش حقوق در سال 1400 و بهترین سرمایه گذاری 1400 داشته باشید. همچین کمبود معلم در سال 1400، کاندیداهای ریاست جمهوری 1400، خرید سربازی 1400 و امریه سربازی 1400 خالی از لطف نیست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بهترین منابع کنکور 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    اموزشگاه علمی فرزانه بیست فوقع العاده اس بهترین اساتید داره من که بهترین نتیجه گرفتم جا داره از همین جا از استاد و مشاوره خوبم استاد فراهانی تشکر کنم بی نهایت سپاسگزارم

    پاسخ