coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

بحران جدید پاول دورف ؛ تلگرام در آستانه ورشکستگی

با وجود موج انفجاری افزایش شمار کاربران در تلگرام، این سرویس در جال حاضر بدهکاری های زیادی دارد و به نظر می رسد تلگرام در آستانه ورشکستگی است.

تلگرام در سالیان گذشته از موفق ترین سرویس های پیامرسان بود که میلیون ها کاربر را در سراسر جهان به خود جذب کرده است. اما در حال حاضر با معضل مهم کمبود پشتوانه مالی مواجه شده است و هزینه های نیز برای اداره تلگرام زیاد شده است.

در حال حاضر و به گواه آمارهای رسمی، تلگرام از معدود رقبایی است که فیسبوک را به چالش کشیده است و با 550 میلیون کاربر در شرایط کنونی، بعید نیست تا سال 2022 به یک میلیارد کاربر فعال ماهانه دست پیدا کند. اما در حال حاضر مهمترین موضوع در مورد تلگرام رسیدگی به وضعیت بدهی هاست.

بحران جدید پاول دورف ؛ تلگرام در آستانه ورشکستگی

تلگرام تا پایان ماه آپریل سال جاری میلادی، بالغ بر 700 میلیون دلار به سازمان و شرکت های حامی خود بدکار خواهد بود. این را مطلعان از وضعیت تلگرام می گویند و نشریه وال استریت ژورنال نیز مستندات مربوط به وام های آن را تایید کرده است.

علاوه بر این در شرایط فعلی فارغ از بدهکاری ها، تیم تلگرام باید به تناسب رشد سریع خود، سرمایه ای برای افزایش هزینه تجهیزات و پهنای نیز تدارک ببیند که این وضعیت را برای تلگرام پیچیده تر نیز می کند.

بحران جدید پاول دورف ؛ تلگرام در آستانه ورشکستگی

دورف اواخر سال میلادی گذشته در کانال عمومی خود در تلگرام نوشت:

پروژه‌ای در ابعاد کار ما برای ادامه حیات خود سالانه حداقل به چند میلیون دلار نیاز دارد. حین دستیابی به این درآمد، ما مستقل و پایبند به ارزش‌هایمان باقی خواهیم بود و تعریفی تازه برای اینکه یک کمپانی تکنولوژی باید چطور کار کند ارائه خواهیم کرد.

برای پرداخت هزینه ها، آقای دورف از سرمایه گذاران خواستار 1 تا 1.5 میلیون دلار پول شده است و وعده تنزیل جریان نقدی در صورت سهامی عام شدن کمپانی را داده است. او همچنین در کانال های عمومی تلگرام از برنامه هایی برای آغاز فروش تبلیغات پرده برداشته است. از سوی دیگر کاربران عادی و تجاری نیز در ازای پرداخت هزینه های مشخص به سرویس پریمیوم دسترسی خواهند یافت.

البته با این وجود تا این لحظه، تمام مسئولان تلگرام از صحبت درباره مشکلات فعلی شرکت و همین طور میزان بدهی ها سرباز زده اند. اما همین سخنگویان می گویند که هزینه تجهیزات و پهنای باند در حال افزایش است، زیرا این اپلیکیشن به طور مداوم رشد 40 درصدی و سالانه شمار کاربر را تجربه می کند.

این روزها به احتمال غریب به یقین نام اپلیکیشن کلاب هاوس را شنیده اید. ما در تکراتو آموزش های کلاب هاوس را تهیه کرده ایم و توصیه می کنیم نگاهی به آموزش کار با کلاب هاوس، مالک کلاب هاوس کیست و دعوتنامه کلاب هاوس چیست داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

تلگرام در آستانه ورشکستگی است. نظرات خود را در این باره با تکراتو در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر