;
coinex

اپلیکیشن کلاب هاوس چیست (Clubhouse) و آموزش کار با آن

کلاب هاوس یک اپلیکیشن نوظهور ارتباطی است که طرفداران زیادی پیدا کرده است. در جستار پیش رو به اپلیکیشن کلاب هاوس چیست و آموزش آن خواهیم پرداخت.

قرنطینه و سایر محدودیت های ناشی از پاندمی کرونا ما را به خانه نشینی اجباری و دوری از جمع های صمیمی سابق واداشته است. در این میان بسیاری از عادت ها، هنجارها و فعالیت های گروهی روزمره دچار تغییر و تحولات جدی شده اند. البته که برای هر مورد نیز راهکارهای جایگزینی در نظر گرفته شده است. از پیگیری فعالیت های شغلی و آموزشی در بستر آنلاین و البته زندگی با ماسک که به نوبه خود سبب رسوخ مد روز به آخرین سنگر بدون تغییر، یعنی ظاهر ماسک های تولیدی شد!

اما در این میان برخی اپلیکیشن ها برای ارتباطات مجازی واقعی تر ایده های جذابی دارند. چندی پیش اسکایپ امکان حضور مجازی افراد یک گفتگوی تصویری در یک مکان انتخابی را فراهم کرد و حالا با اپلیکیشنی مواجهیم که گفتگوی متن محور را به کلی به کناری گذاشته و جمع و گفتگوها با محوریت صدا را جایگزین کرده است. اما اپلیکیشن کلاب هاوس چیست و چه امکاناتی در اختیار کاربران قرار میدهد.

در جستار پیش رو علاوه بر آموزش کار با اپلیکیشن کلاب هاوس به پاسخ به سوالات اصلی و رایج درباره این اپلیکیشن از جمله شبکه اجتماعی Clubhouse چیست خواهیم پرداخت. با ما باشید.

اپلیکیشن کلاب هاوس چیست (Clubhouse) و آموزش کار با آن

همانطور که گفتیم کلاب هاوس با یک ایده جذاب وارد گود شده است. این روزها نام این اپلیکیشن را زیاد میشنویم. یک شبکه اجتماعی نوظهور که سعی در احیای روش های سنتی گفتگوی جمعی و دونفره دارد! اما چطور؟ اصلا اپلیکیشن کلاب هاوس چیست و چگونه میتوان با آن کار کرد.

این شبکه اجتماعی درواقع محصول همکاری دو تن از موفق ترین ایده پردازان سیلیکون ولی یعنی پل دیویدسون و روهان ست بود که از مارس 2020 راه اندازی شد. در دو ماه اول وضعیت آنچنان امیدوار کننده نبود. در واقع کلاب هاوس در این ایام تنها 1500 کاربر داشت و ارزش بازار آن 100 میلیون دلار بود.

طی هفته های گذشته اما برخی از چهره های شناخته شده، مطرح و موثر دنیای فناوری به استفاده رسمی از این اپلیکیشن رو آورده اند. ایلان ماسک که طی مدت اخیر تاثیر زیادی در افزایش ارزش ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین و دوج کوین داشته است، هفته گذشته میزبان یک گفتگوی صوتی در این شبکه اجتماعی بود و سبب شد تا کلاب هاوس به صدر جدول استارتاپ ها برود و افراد زیادی به این شبکه اجتماعی توجه کنند.

تعداد کاربران این برنامه در بازه زمانی مذکور به ناگاه به مرز 2 میلیون نفر رسید و بالطبع ارزش بازار این شبکه اجتماعی نیز با افزایشی ناگهانی به بیش از یک میلیارد دلار رسید. اما دقیقا شبکه اجتماعی Clubhouse چیست ؟

اپلیکیشن کلاب هاوس چیست و آموزش کار با اپلیکیشن کلاب هاوس

اپلیکیشن کلاب هاوس چیست (Clubhouse) و آموزش کار با آن
آموزش کار با اپلیکیشن Clubhous

اپلیکیشن کلاب هاوس درواقع نسخه مجازی گردهم آیی های ویژه نخبه هاست. در این پلتفرم کاربر میتواند به گفتگوها و سخنرانی های افراد مشهور در مورد موضوعات گوناگون گوش دهد.

در واقع استفاده از فضای کلاب هاوس تفاوت خاصی با گوش دادن به پادکست ندارد جز اینکه شما به طور آنلاین به مکالمات زنده و جاری گوش میدهید. البته این مکالمات قابلیت ذخیره در اپلیکیشن را ندارد اما میتوانید مکالمات را ضبط کنید.

به هنگام ورود به اپلیکیشن، میتوانید موضوعات و دسته های مورد خود را انتخاب کنید. هرچه اطلاعات کامل تری از علایق خود ارائه دهید، این اپلیکیشن شما را به اتاق های مکالمه بهتر و سوژه های مرتبط هدایت میکند.

بیشتر بخوانید:

نحوه حل مشکل تیک تاک

البته پیش از آموزش کار با اپلیکیشن کلاب هاوس این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که عضویت در این شبکه اجتماعی محدودیت ها و موانع زیادی دارد. در واقع عضویت در این شبکه اجتماعی تنها با دعوتنامه میسر است. برای اطلاعات بیشتر می توانید دعوتنامه کلاب هاوس چیست را ببینید. رقابت بر سر عضویت در این شبکه اجتماعی طی اتفاقات هفته های اخیر به حدی افزایش یافته است که برخی افراد نسبت به فروش دعوتنامه های عضویت در ردیت و سایت هایی چون ای بی اقدام میکنند.

در حال حاضر هرکاربر تنها میتواند دونفر را به این شبکه اجتماعی دعوت کند و این موضوع عضویت در این شبکه اجتماعی را پیچیده تر میکند. ما در حال حاضر به این شبکه اجتماعی دسترسی نداریم و در نتیجه آموزش کار با اپلیکیشن کلاب هاوس ممکن نیست.

اما اینطور که به نظر میرسد و بنابر اعلام سازندگان، استفاده از این اپلیکیشن در سال جاری میلادی یعنی سال 2021 جنبه عمومی پیدا میکند و بدون هیچ محدودیتی میتوان از آن استفاده کرد. پس آموزش کار با اپلیکیشن کلاب هاوس را به آن زمان که احتمالا آینده نزدیک است وامیگذاریم. اما در حال خاضر برای آموزش های مرتبط با این سرویس، کاربران iOS می توانند از دانلود کلاب هاوس آیفون استفاده کنند.

اپلیکیشن کلاب هاوس چیست ؟

اپلیکیشن کلاب هاوس چیست (Clubhouse) و آموزش کار با آن
آموزش کار با اپلیکیشن Clubhous

در حال حاضر کلاب هاوس به لطف ایلان ماسک بیشترین سرعت رشد را در دنیای تکنولوژی دارد و در کمتر از یک سال توانسته به ارزش یک میلیارد دلار برسد. آن هم زمانی که هنوز نسخه بتای آن در دسترس است و فقط کاربران آیفون میتوانند از آن استفاده کنند. این اپلیکیشن که در ماه دسامبر حدود 600 هزار عضو داشت حالا بیش از 4 میلیون عضو دارد. اما راه عضویت در اپلیکیشن کلاب هاوس چیست ؟

برای اینکه الان به این شبکه دسترسی پیدا کنید، فعلاً راهی جز صبر کردن ندارید. هر عضو می‌تواند تعداد معدودی دعوتنامه برای دوستانش بفرستد. برای همین بلیت ورود به این رسانه اجتماعی این روزها خودش نایاب شده است. البته این موضوع همانطور که گفتیم نوعی بازار سیاه ورود به اپلیکیشن را فراهم کرده است. امکان صحبت با چهره های شناخته شده دنیای تکنولوژی، موسیقی و هنر و یا روشنفکران سبب شده افراد برای خرید دعوتنامه اپلیکیشن و عضویت در آن سر و دست بشکنند.

بیشتر بخوانید:

10 ترفند برای حذف برنامه هایی که پاک نمی شوند

مثلاً در یک اتاق شب را تا صبح با دد ماوس، دی‌جی معروف این روزها، درباره موسیقی گپ بزنید و بعد وارد اتاقی شوید که ایلان ماسک مؤسس تسلا، درباره داج کوین، رمزارز فرضی، یا سفر به مریخ سخنرانی می‌کند یا مارک زاکربرگ مؤسس فیس‌بوک حضور دارد.

همانطور که پیش از این هم در پاسخ به سوال شبکه اجتماعی Clubhouse چیست گفته بودیم، ساختار این شبکه اجتماعی به صدا وابسته است. شما در این اپلیکیشن این امکان را خواهید داشت که اتاق هایی خصوصی با دوستان خود یا عمومی با تمام اعضا اپلیکیشن را تشکیل دهید.

در این اپلیکیشن همچنین میتوانید هنگامی که در اتاقی موضوعی جالب می‌شنوید دوستانتان را دعوت یا به اصطلاح پین کنید یا دستتان را بالا ببرید و از گردانندگان اتاق بخواهید شما را به صحنه (استیج) ببرند تا سوال بپرسید. خروج از اتاق هم ساده است با فشار یک دکمه می‌توانید بدون سر و صدا اتاق را ترک کنید.

هر کسی می‌تواند اتاق خودش را راه بیندازد و دیگران را هم به گردانندگان اتاق تبدیل کند. گردانندگان در حقیقت قدرت بستن میکروفون‌ها یا برگرداندن افراد روی صحنه به میان شنونده‌ها یا گزارش ترول‌ها را دارند. تقریبا وضعیتی مشابه با ادمین های گروه های تلگرامی با این تفاوت که در کلاب هاوس محوریت همه چیز با صداست.

راه درآمد زایی اپلیکیشن کلاب هاوس چیست ؟

اپلیکیشن کلاب هاوس چیست (Clubhouse) و آموزش کار با آن
آموزش کار با اپلیکیشن Clubhous

هرچند که تقریبا هنوز مشخص نیست که راه درآمدزایی اپلیکیشن کلاب هاوس چیست ، اما آنچه مشخص است اینکه به دنبال راهی است که تولیدکنندگان محتوا بتوانند درآمدزایی کرده و به قولی اینفلوئنسرها اسیر آگهی های پشت پرده نشوند.

این ممکن است تغییر و تحولات مهمی در نگاه رسانه ها به پولسازی ایجاد کند، دقیق تر بگوییم، تحولی که مدت هاست بسیاری در دنیای فناوری خواهان آن هستند. یکی از روش هایی که صحبت آن در میان است، امکان فروش بلیط برای اتاق هایی است که محبوب هستند.

اما جدا از این بلیت ‌فروشی و حرف‌ها درباره پول‌ سازی، بسیاری از افرادی که از روزهای اول وارد این فضا شده‌ اند از این می‌گویند که همواره اتاق ‌های مجانی هم خواهند داشت تا گردش اطلاعات و دانش از متخصصان بزرگ حوزه‌های مختلف، که نقطه قوت بزرگ این اپلیکیشن بوده از بین نرود.

بیشتر بخوانید:

رفع مشکلات گوگل کروم نسخه اندروید

کلاب هاوس در اوج اعتراضات طرفداران حقوق سیاهان در آمریکا موج اول کاربران خود را وارد کرد. در نتیجه نگاه آگاهانه ای مبنی بر تنوع پیشینه های فرهنگی، نژادی، قومی، مذهبی و فکری گوناگون افرادی که به این شبکه دعوت میشوند وجود داشت. در این شبکه اجتماعی، ایرانی ها و افغان ها نیز حضور پر رنگی دارند.

همین تنوع اعضا سبب شده تا بحث های متفاوت و جالبی در این فضا شکل بگیرد، از بحث های مربوط به اقلیت ها و حقوق بشر تا بحث بر سر حفظ محیط زیست. در عین حال هفته‌ای یک بار، یکشنبه‌ها، مجمع عمومی برگزار می‌شود و مؤسسان به سؤال‌های کاربران درباره این رسانه و آینده‌اش جواب می‌دهد.

محتوای ارائه شده در اپلیکیشن کلاب هاوس چیست ؟

عمر زیادی از کلاب هاوس نگذشته است ، اما کاربران زیادی در آن اتاق های مرتبط به بحث و گفتگو ایجاد کرده و شما میتوانید مواردی مرتبط به برنامه های نجوم، آشپزی، وزرشی، روانشناسی، سیاست و مواردی از این دست گوش کنید و در صورت ضرورت صحبت کنید.

موضوع مکالمه در کلاب هاوس در واقع به شدت منعطف است و چارچوب خاصی ندارد. در واقع یک اتاق ممکن است محل گفتگویی دوستانه و برای شوخی و خنده باشد و در اتاق دیگری یک مصاحبه رسمی بین نمایندگان چند شرکت در جریان باشد.

قوانین و مقررات اپلیکیشن کلاب هاوس چیست ؟

اپلیکیشن کلاب هاوس چیست (Clubhouse) و آموزش کار با آن
آموزش کار با اپلیکیشن Clubhous

بخش مهمی از اپلیکیشن کلاب هاوس را قوانین و مقررات استفاده از آن شکل داده است. یکی از موارد سخت گیرانه در این قوانین این است که اگر کاربری به عنوان کاربر خرابکار شناخته شود، نه تنها از تمام امکانات کاربری و عضویت محروم میشود، بلکه فردی که او را دعوت کرده است نیز جریمه میشود.

یکی دیگر از قوانینی که در اپلیکیشن Clubhouse وجود دارد این است که اگر قصد داشته باشید صدای فردی را در گوشی خود ضبط کنید برنامه به صورت اتوماتیک دستور می‌دهد که از انجام این کار پرهیز کنید. در مورد امنیت و حریم خصوصی اپلیکیشن باید گفت تقریبا تنها دسترسی لازم برای کلاب هاوس، دسترسی به میکروفون گوشی است که مورد خاصی ندارد. در نتیجه کلاب هاوس جز میکروفون به هیچ یک از بخش ها و اطلاعات گوشی شما دسترسی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

نحوه صحیح شارژ باتری آیفون

علاوه بر این گفتگوها و داده های مربوط به آن در هیچ شرایطی ذخیره نمیشود و گفتگوها به طور زنده برگزار میشود. فردی هم که بخواهد صدایی ضبط کند با اخطار و جریمه اپلیکیشن مواجه میشود.

البته این موضوع مشکلاتی نیز در پی دارد و میتواند عاملی در سواستفاده های بی جهت شود. برای مثال همین حالا برخی افراد با گرایشان نژادپرستانه و توهین آمیز، اتاق های گفتگو با اعضای پرشمار ایجاد کرده اند و از آنجا که نه صدای ضبط میشود و نه داده ای ثبت، امکان پیگیری و جریمه افراد وجود ندارد. البته که گزینه Report برای اتاق هایی که قوانین و هنجارها را رعایت نمیکنند همواره در دسترس است.

اتاق های گفتگو در کلاب هاوس چیست؟

همانطور که پیش از این نیز گفه بودیم، شما به هنگام ثبت نام و ورود به اپلیکیشن کلاب هاوس می توانید اطلاعاتی را از علایق و یا حرفه تخصصی خود به برنامه ارائه کنید. کلاب هاوس با تکیه بر این اطلاعات و بر اساس الگوریتم خاص خودش، برای شما اتاق های گفتگویی متناسب با علایقتان به شما معرفی میکند.

اتاق های کلاب هاوس مهمترین ابزارهای گفتگوی افراد در این سرویس هستند که معمولا در موضوعاتی تحصصی ایجاد می شوند. در هر اتاق با طیفی از حضار در دسته بندی های گوناگون مواجهیم. مدیران یا اداره کنندگان گفتگو، سخنرانان اتاق و البته حضار. شما میتوانید در صورت نیاز در هر اتاق اجازه صحبت کردن داشته باشید.

در حال حاضر هر اتاق کلاب هاوس تا 5 هزار کاربر را میزبانی میکند و هر کاربر امکان عضویت در بی نهایت اتاق گفتگو را دارد. ولی در یک بازه زمان خاص میتواند در تنها یک اتاق شرکت و حضور فعال داشته باشد. البته به نظر میرسد این محدودیت ها درحال رفع باشد، چراکه ایلان ماسک در اولین سخنرانی خود رکورد بیشترین حضار را شکست. همچنین هر فرد خود نیز می تواند نسبت به ایجاد اتاق اقدام کند.

آینده اپلیکیشن کلاب هاوس چیست ؟

اپلیکیشن کلاب هاوس چیست (Clubhouse) و آموزش کار با آن
آموزش کار با اپلیکیشن Clubhous

سرعت رشد اپلیکیشن کلاب هاوس و احتمال دسترسی عمومی آن در آینده نزدیک، امیدواری ها به موفقیت های آینده اپلیکیشن را بیشتر کرده است. البته که تا پیش از این نیز اپلیکیشن هایی با قابلیت ارتباط صوتی وجود داشتند، اما سادگی فضای کاربری و راحت بودن استفاده از آن باعث شده کاربران بیشتری به آن روی بیاورند.

اخیرا کلاب هاوس اعضا متفاوتی از فرهنگ ها و کشورهای گوناگون را نیز به خود جلب کرده و در اتاق های گوناگون میتوان گفتگوهایی به زبان های شرقی تا عربی را نیز شنید و با مردم نقاط مختلف دنیا با یک زبان مشترک ارتباط برقرار کرد یا به کمک ترجمه با دیگران صحبت کرد.

همین مسائل در درجه اول البته سبب شد تا اپلیکیشن کلاب هاوس در چین مسدود شود، البته که چینی ها با ابزارهای تغییر آی پی برای ورود به کلاب هاوس تلاش میکنند.

کلاب هاوس در همین عمر کوتاهش بحث‌های زیادی را برانگیخته؛ از اینکه مرزهای حریم خصوصی کجاست تا دعوا بر سر آینده رمزارز. علی ایحال باید منتظر اینده بود و دید که اپلیکیشن کلاب هاوس چقدر در عملکرد عمومی موفق خواهد بود.

در پایان برای آموزش کار با کلاب هاوس توصیه می کنیم مقالات آموزشی تکراتو درباره این اپلیکیشن نظیر افزایش فالوور کلاب هاوس، بیو کلاب هاوس، تنظیمات کلاب هاوس و آموزش ضبط صدا در کلاب هاوس را ببینید.

همچنین برای دانلود این اپلیکیشن، در حالح حاضر امکان دانلود کلاب هاوس برای کامپیوتر و دانلود کلاب هاوس اندروید وجود ندارد، اما می توانید از نسخه غیررسمی کلاب هاوس بر اندروید استفاده کنید. لینک دانلود کلاب هاوز (Clubhouze) برای اندروید یا نسخه غیررسمی این سرویس را پیش از در اختیار شما قرار داده بودیم.

همچنین توصیه می کنیم نگاهی به کد دعوت رایگان کلاب هاوس، مالک کلاب هاوس کیست، امنیت و هک کلاب هاوس و کلاب هاوس در ایران نیز داشته باشید.

در پایان توصیه میکنیم آموزش کار با اپلیکیشن این‌شات (InShot)، آموزش کار با اپلیکیشن دیسکورد (Discord)، فیلترشکن و پروکسی برای تلگرام دسکتاپ، بهترین اپلیکیشن دوست یابی، آموزش کار با ادوبی کانکت (Adobe Connect) و حل مشکل no network connection تیک تاک را هرگز از دست ندهید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اپلیکیشن کلاب هاوس چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر