;
coinex

کلاهبرداری کد فعال سازی واتساپ ؛ کاربران مراقب باشند

کلاهبرداری و یورش هکرها به شبکه های اجتماعی جنبه نوینی به خود گرفته است. حال کلاهبرداری کد فعال سازی واتساپ جدیدترین شیوه هکرهاست!

حالا و در شرایطی که امروز خبر لو رفتن اطلاعات 500 ملیون کاربر لینکدین منتشر شد، به نظر می رسد همچنان هکرها قصد ندارند دست از فیسبوک و سرویس هایش بردارند.

حالا در جدیدترین خبرها مشخص شده که شیوه جدیدی از کلاهبرداری در واتساپ باب شده که به هک حساب کاربری کاربران منتهی می شود. اما این کلاهبرداری چگونه انجام می شود و چگونه از آن جلوگیری کنیم؟

کلاهبرداری کد فعال سازی واتساپ ؛ کاربران مراقب باشند

کلاهبرداری اینترنتی مفهوم جدیدی نیست و مدت مدیدی است که با گسترش همه جانبه شبکه های اجتماعی از انواع شیوه های کلاهبرداری مطلعیم. با وجود امیدواری که نسبت به افزایش آگاهی افراد نسبت به شیوه های نوین کلاهبرداری و مقابله با آن داریم، به نظر می رسد اخیرا شیوه های کلاه برداری نیز بسیار جدید شده و هکرها خلاقیت خوبی در ابداع شیوه های نوین دارند و مردم نیز همواره به دام کلاهبرداران و شیوه های جدید آن ها می افتند.

حالا توجه شما را به شیوه جدید کلاهبرداری که این روزها در واتساپ رایج شده جلب می کنم. این شیوه جدید می تواند به هک و دزدیده شدن همه اطلاعات شما منجر شود.

کلاهبرداری کد فعال سازی واتساپ ؛ کاربران مراقب باشند
کلاهبرداری کد فعال سازی واتساپ

در این شیوه جدید کاربران پیامکی شامل کد فعال سازی واتساپ دریافت می کنند و در ادامه کاربر پیغامی از واتساپ از سوی یکی از مخاطبان خود دریافت می کند. در این پیغام طرف مقابل به شما می گوید که کد به اشتباه برای شما ارسال شده و از شما درخواست می کند که کد دریافت شده را برایش بفرستید.

اگر کدی را که دریافت کرده اید در پاسخ برای فرد ارسال کنید، حساب کاربری شما هک خواهد شد. آن طور که یک کاربر معتبر در توییتر آورده، حساب کاربری ماطب شما از قبل هک شده و هنگامی که پیغامی دریافت کنید، یعنی هدفی برای هکرها هستید.

در حال حاضر مشخص نیست که هکرها چه هدفی از هک حساب‌های کاربری واتساپ دارند، اما قطعا هدف خوبی پشت این قضیه نیست. بدین ترتیب اگر چنین پیغامی دریافت کردید،‌ به آن بی‌توجه باشید. توجه کنید که واتساپ به عنوان پرمخاطب ترین پیامرسان دنیا، بسیار مورد توجه است و فضای جذابی برای هکرها و دزدی اطلاعات است و تجربه سالیان اخیر به ما می گوید که این شبکه اجتماعی به سادگی می تواند امنیت و اطلاعات شما را تهدید کند. در ادامه قصد داریم شما را با مواردی از کلاه برداری های رایج در واتساپ که در سالیان اخیر رخ داده آشنا کنیم، چون شیوه های هک و کلاهبرداری هیچ گاه قدیمی نمی شود!

کلاهبرداری کد فعال سازی واتساپ

کلاهبرداری کد فعال سازی واتساپ ؛ کاربران مراقب باشند
کلاهبرداری کد فعال سازی واتساپ

اردیبهشت گذشته بود که شیوه خاصی از کلاهبرداری واتساپی در ایران نیز رایج شده بود. در همین راستا شاهین حسن وند رئیس پلیس فتا استان خوزستان اظهار کرد بنا بر گزارش‌های رسیده و رصدهای صورت گرفته، به تازگی پیامی برای برخی از کاربران واتساپ ارسال شده که به افراد اخطار می‌دهد به دلیل نقض قانون کپی رایت در شبکه اجتماعی اینستاگرام، تا چند روز آینده حساب کاربری آنها بسته می‌شود و در ادامه پیام نیز از کاربر خواسته شده که به لینک ارائه شده در پیام مراجعه کند. وی افزود:

با کمی دقت و بررسی این پیام که از شماره‌ مجازی ارسال شده است، کلاهبرداری بودن آن کاملاً مشخص می‌شود. نکته‌ای که باید دقت کرد این است که این پیام کلاهبرداری در مورد شبکه اجتماعی اینستاگرام است ولی در پیام ‌رسان واتساپ ارسال می‌شود، در صورتی که اگر فردی در شبکه‌های اجتماعی یکی از قوانین آن را نقض کند، در همان برنامه به وی اخطار داده شود.

سرهنگ حسنوند بیان کرد:

شهروندان دقت کنند به هیچ عنوان به پیام‌های دریافتی از شماره‌های ناشناس اعتماد نکرده و به لینک‌هایی که در اینگونه پیام‌ها ارائه می‌شود نیز مراجعه نکنند. زیرا بسیاری از شیوه‌های کلاهبرداری با سوءاستفاده از غفلت، سهل‌انگاری و عدم رعایت اصول امنیتی شهروندان طراحی می‌شوند؛ بنابراین اگر کاربران نکات امنیتی را رعایت کنند، هیچ‌گاه در دام مجرمان سایبری گرفتار نمی‌شوند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد:

در این روش کلاهبرداری، لینکی به همراه پیام برای کاربران ارسال می‌شود و از افراد خواسته می‌شود که روی آن کلیک کنند. شهروندان در صورتی که روی لینک مذکور کلیک کنند، به سایت‌های جعلی طراحی شده توسط مجرمان سایبری هدایت می‌شوند و اگر اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنند، اطلاعات خود را در اختیار کلاهبرداران قرار داده‌اند.

روش های کلاهبرداری بسیاری در شبکه های اجتماعی رواج پیدا کرده و از زمانی که این برنامه ها با افزایش محبوبیت مواجه شدند، کلاهبرداری ها نیز در آن ها گسترش یافته و متاستفانه اطلاعات کاربران بسیاری با این روش ها به سرقت رفته است.

البته این موارد مجرمانه بیشتر در پیامرسان های خارجی دیده می شود. بالطبع در صورتی که کاربران با شیوه های کلاهبرداری و اقدامات هکرها آشنا باشند، کمتر احتمال خطر وجود دارد. هیچگاه به پیام های ناشناس و لینک های ناشناس توجه نکنید و همواره مراقب پیغام های خطرناک باشید.

در اینجا توصیه می کنیم نگاهی به روش حذف دائمی حساب کاربری فیس بوک، نحوه انتقال اکانت واتساپ چگونه است؟ و چگونه تشخیص دهیم کسی ما را در واتساپ بلاک کرده؟ برای آموزش های بیشتر درباره پلتفرم های فیسبوک داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص کلاهبرداری کد فعال سازی واتساپ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر