;
coinex

سطل زباله اندروید 12 (Trash) ؛ احتمال معرفی یک قابلیت کاربردی

ارائه قابلیت های جدید برای اندروید، طببیعتا فاصله های میان اندروید با سایر پلتفرم ها را کاهش می دهد. حالا خبر از ارائه سطل زباله اندروید 12 به گوش می رسد.

گوگل با هدف کاهش تفاوت ها و کاستی های اندروید و نزدیک تر کردن سیسم عامل خود به ویندوز، قصد دارد قابلیت سطل زباله را در اندروید 12 را ارائه کند.

بنابر گزارشی جدید، هنگامی که کاربری روی گزینه مربوط به سطل زباله لمس کند، پیامی درباره میزان فضای اشغال شده توسط فایل های حذف شده در اختیارش قرار می دهد و فرد می تواند سطل را خالی کند.

البته تا پیش از این خلاقیت برنامه نویسان باعث می شد تا به کمک اپلیکیشن های جانبی بتوان در اندروید از قابلیت سطل زباله بهره برد، اما یک سطل زباله اختصاصی مزیت های دیگری در بر دارد.

سطل زباله اندروید 12 (Trash) ؛ احتمال معرفی یک قابلیت کاربردی

شاید در نظر اول تصور شما از سطل زباله در اندروید 12، قابلیتی شبیه به آن چه در ویندوز یا مک او اس دیده ایم باشد. اما به چند دلیل، موضوع به این سادگی ها نیست و پیچیدگی های خاص خود را دارد.

این اولین باری نیست که با چنین ویژگی در اندروید رو به رو می شویم. درواقع API این ویژگی به اندروید 11 اضافه شد. با بهره گیری از این ویژگی اپ ها می توانند به جای حذف کامل فایل ها، آن ها را مخفی کنند.

سطل زباله اندروید 12 (Trash) ؛ احتمال معرفی یک قابلیت کاربردی

در حقیقت گوگل قصد داشت این قابلیت را به اپلیکیشن فایلز اضافه کند، ولی هنوز این ویژگی در اختیار کاربران قرار ندارد. با این وجود قابلیت سطل زباله هم اکنون در اندروید 11 نیز وجود دارد، ولی ظاهرا سرویس های کمی می توانند از آن استفاده کنند.

حال به نظر می رسد قابلیت سطل زباله در اندروید 12 از طریق اپلیکیشن های مدیریت فایل مانند برنامه اختصاصی گوگل در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و با این وجود ،شاید تمام سازندگان گوشی های اندرویدی چنین عملکردی را پیش نگیرند.

هنوز اپ‌های مدیریت فایل اندرویدی عملکرد کاملا مشابه با سیستم عامل دسکتاپ ندارند و تولیدکنندگان می‌توانند از این API در اپ‌های خود استفاده نکنند. علاوه بر این، شاید اپ‌های مختلف هم علاقه‌ای به این کار نداشته باشند.

در شرایط فعلی به نظر می رسد که اندروید 12 و اپلکیشن فایل های گوگل از قابلیت مذکور و امکان بازیابی فایل ها پشتیبانی کنند، اما شاید شاهد وجود چنین ویژگی نباشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص سطل زباله اندروید 12 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر