;
coinex

دانلود و نصب و فعال سازی آی او اس 14.5 (iOS 14.5) برای آیفون و آیپد

جدیدترین نسخه iOS به زودی از راه می رسد. در جستار پیش رو قصد داریم به آموزش دانلود و نصب و فعال سازی آی او اس 14.5 بپردازیم. با ما باشید.

پیش از این در تکراتو برای تان از برنامه اپل برای توسعه جدیدترین نسخه iOS گفته بودیم. در نظر کاربران iOS 14 پیشرفت جندانی نداشت و قابلیت های مهمی را ارائه نمی داد. اما به نظر می رسد اپل در مورد نسخه جدید یعنی iOS 14.5 برنامه های زیادی داشته باشد.

اخیرا نسخه اختصاصی توسعه دهندگان و همچنین نسخه بتای این سیستم عامل منتشر شده بود که شامل ویژگی ها و قابلیت های جذابی بود. در ادامه قصد داریم به نحوه دانلود و نصب و فعال سازی آی او اس 14.5 بپردازیم. در این آموزش ما را همراهی کنید.

دانلود و نصب و فعال سازی آی او اس 14.5

نسخه توسعه دهندگان و بتای آی او اس 14.5 شامل برخی ویژگی های جدید و جالب توجه و البته بهبودهایی در ویژگی های پیشین است که از جمله جالب ترین موارد باید به بازکردن آیفون با فیس آی دی آن هم در شرایطی است که ماسک بر صورت دارید. در ادامه قصد داریم به آموزش دانلود و نصب و فعال سازی آی او اس 14.5 بپردازیم.

دومین نسخه بتا iOS 14.5 هم برای عموم مردم و هم برای توسعه دهندگان دردسترس است و این آپدیت شامل 217 ایموجی جدید و تغییراتی در اپلیکیشن موسیقی اپل است.

دومین نسخه بتا آی او اس 14.5 چند روز پیش رسما و برای اولین بار در دسترس توسعه دهندگان قرار گرفت و دیروز هم در اختیار عموم مردمی که برای امتحان این قابلیت ثبت نام کرده بودند قرار گرفت. آخرین نسخه iOS بیش از 22 ایموجی جدید دارد و از جمله باید به ایموجی ایرپاد مکس اشاره کرد که یک ایموجی هدفون است. چهر های جدید و ایموجی های جدید دیگری نیز در این به روزرسانی ارائه خواهد شد.

اما آنچه در میان قابلیت های iOS 14.5 توجهات زیادی را به خود معطوف کرده است، امکان باز کردن قفل صفحه نمایش با اپل واچ است. این قابلیت در زمانی بسیار کارآمد است که شما ماسک بر صورت دارید و می توانید از اپل واچ استفاده کنید تا گوشی شما را شناسایی کند و دیگر نیازی به وارد کردن پسوورد نباشد. اما در ادامه برای آموزش دانلود و نصب و فعال سازی iOS 14.5 با ما باشید.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با اپلیکیشن این‌شات (InShot)

دانلود و نصب و فعال سازی iOS 14.5

دانلود و نصب و فعال سازی آی او اس 14.5 (iOS 14.5) برای آیفون و آیپد
نحوه نصب آی او اس 14.5 در گوشی آیفون

به مانند هر سال اپل مزین همیشگی خود را در برابر شرکت های اندرویدی حفظ کرده و دستگاه های قدیمی تر نیز می توانند از این نسخه بهره مند باشند. حتی اگر هنوز کاربر آی او اس 13 هستید، می توانید از این نسخه استفاده کنید.

جدیدترین محصولات اپل یعنی خانواده آیفون 12 شامل گوشی های آیفون 12، مینی، پرو و پرو مکس مهمترین محصولاتی هستند که این به روز رسانی را دریافت خواهند کرد. در ادامه به آموزش دانلود و نصب و فعال سازی آی او اس 14.5 خواهیم پرداخت. اما پیش از آموزش نحوه فعال سازی iOS 14.5 برای آیفون باید از دستگاه خود بکاپ بگیرید و یک نسخه پشتیبان از اطلاعات خود تهیه کنید.

بهتر است در این فرایند بخش Find My را غیرفعال کنید. به دلیل تحریم ها بسیاری از کاربران با مشکل اپل آی دی مواجه هستند و بهتر است حتما این بخش را غیرفعال کنید. با انجام این کار اگر هنگام آپدیت به هر دلیلی با مشکل مواجه شدید با کمک بکاپ تهیه شده می توانید اطلاعات گوشی خود را ریکاوری کنید. اگر این کار را انجام داده‌اید و یا تمایلی به انجام آن ندارید می‌توانید مستقیم به سراغ نحوه فعال سازی iOS 14.5 برای آیفون بروید.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با اپلیکیشن وب مانی (WM)

دانلود و نصب و فعال سازی آی او اس 14.5

برای بکاپ گرفتن از آیفون و آیپد دو راه اصلی پیش رو ی شماست. می توانید از اطلاعات خود توسط آی کلود بکاپ بگیرید یا با برنامه آیتونز از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

حتی می توانید از هر دو روش استفاده کنید و برای اطمینان بیشتر دو نسخه پشتیبان از اطلاعات خود تهیه کنید. به طور معمول باید هنگام استفاده از آی کلاد حواستان به مصرف اینترنت و هزینه های آن باشد. بعد از این، برای به روزرسانی آی او اس در ادامه با ما باشید.

دانلود و نصب و فعال سازی iOS 14.5 با اینترنت وای فای

دانلود و نصب و فعال سازی آی او اس 14.5 (iOS 14.5) برای آیفون و آیپد
نحوه نصب آی او اس 14.5 در گوشی آیفون

معمولا با انتشار هر آپدیت جدید، آیفون به طور خودکار شما را از این موضوع و امکان نصب آن مطلع می کند. برای دانلود و نصب و فعال سازی آی او اس 14.5 باید مراحل زیر را دنبال کنید. توجه کنید که برای بهره مندی از قابلیت آنلاک آیفون با اپل واچ، دریافت بروزرسانی اپل واچ watchOS 7.4 الزامی است.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با ادوبی کانکت (Adobe Connect)

  • اطمینان حاصل کنید که یک بک آپ جدید از آیفون خود دارید.
  • با آیفون تان به آدرس beta.apple.com بروید.
  • کمی به پایین بروید و گزینه Sign up را انتخاب کنید و اگر از قبل ثبت نام کرده اید ، بر روی گزینه فلش در بالا گوشه سمت راست بزنید و وارد شوید.
  • iOS را در بالا انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه enroll your iOS device بزنید.
  • به پایین بروید و گزینه Download profile را انتخاب کنید.
  • Allow و سپس Close را بزنید.
  • به تنظیمات بروید و گزینه Profile Download در بالا را انتخاب کنید.
  • در اینجا گزینه install را بزنید.
  • Restart را انتخاب کنید تا نصب iOS 14.5 بتا نهایی شود.
  • پس از این که گوشی شما ریبوت شد ، به تنظیمات بروید. سپس زبانه General و پس از آن Software Update را انتخاب کنید.
  • جالا شما بتا iOS 14.5 را می بینید که پدیدار شده است. بر روی گزینه Download and Install بزنید.

پس از ورود یا ثبت نام در سایت ، مراحل دانلود و نصب و فعال سازی آی او اس 14.5 باید مطابق با تصویر زیر انجام شود:

دانلود و نصب و فعال سازی آی او اس 14.5 (iOS 14.5) برای آیفون و آیپد

حال مراحل خواسته شده را انجام دهید تا تنظیمات بتا و نصب iOS 14.5 تکمیل شود.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با اپلیکیشن دیسکورد (Discord)

نحوه نصب بتای عمومی watchOS 7.4 : نحوه فعال سازی iOS 14.5 برای آیفون

بعد از دانلود و نصب و فعال سازی آی او اس 14.5 تا زمانی که بتا برای شما فعال باشد،  watchOS 7.4 نیز برای شما وجود خواهد داشت. اگر اینطور نبود شما باید همان مراحلی که برای نحوه فعال سازی iOS 14.5 برای آیفون را انجام داده بودید برای نصب و فعال سازی واچ او اس 7.4 تکرار کنید.

تنها تفاوت این فرایند این است که در صفحه ابتدایی سایت beta.apple.com باید گزینه مربوط به watchOS 7.4 را انتخاب کنید. در ادامه باید گزینه enroll your device را بزنید و سپس watchOS 7.4 را دانلود و نصب کنید و اپل واچ خود را ری استارت کنید. پس از ریبوت شدن اپل واچ ، به تنظیمات در آیفون و پس از آن زبانه General و سپس به Software Update بروید و گزینه download and install watchOS 7.4 را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش مسدود کردن تماس‌های دریافتی در آیفون

ارتقاء به iOS 14.5 و watchOS 7.4 نسخه بتای سازندگان

دانلود و نصب و فعال سازی آی او اس 14.5 (iOS 14.5) برای آیفون و آیپد
نحوه نصب آی او اس 14.5 در گوشی آیفون

نصب و استفاده از نسخه بتای اختصاصی توسعه دهندگان وضعیت متفاوتی دارد و باید مراحل دیگری را دنبال کنید. برای این کار در درجه اول شما نیاز به یک حساب کاربری پولی با اپل در وب سایت developer.apple.com دارید.

بعد از ورود به حساب کاربری یا ثبت نام با آیفون خود آیکون دو خط در گوشه بالا سمت چپ را بزنید.

در سمت پایین، بر روی گزینه Download کلیک کنید.

در قسمت پایین همین بخش و در زیر iOS 14.5 قسمت Install Profile را انتخاب کنید.

مراحل را دنبال کنید تا آن را نصب کنید.

بعد از نصب بتای سازندگان 14.5 آی او اس، همان مراحل را برای نصب watchOS 7.4 دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه صحیح شارژ باتری آیفون

فعال سازی قابلیت آنلاک آیفون با اپل واچ

دانلود و نصب و فعال سازی آی او اس 14.5 (iOS 14.5) برای آیفون و آیپد
نحوه نصب آی او اس 14.5 در گوشی آیفون

زمانی که با موفقیت نحوه فعال سازی iOS 14.5 برای آیفون و watchOS 7.4 را پشت سر بگذارید، می توانید نسبت به فعال سازی و استفاده از قابلیت آنلاک آیفون با اپل واچ اقدام کنید. برای اینکار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در آیفون خود ، به تنظیمات بروید.
  • به پایین بروید و گزینه Face ID & Passcode را انتخاب کنید.
  • به پایین لیست بروید و Unlock with Apple watch را فعال کنید.

قابلیت ها آی او اس 14.5

دانلود و نصب و فعال سازی آی او اس 14.5 (iOS 14.5) برای آیفون و آیپد
نحوه نصب آی او اس 14.5 در گوشی آیفون

فارغ از آنلاک آیفون با اپل واچ، آی او اس 14.5 برخی قابلیت های جذاب دیگر نیز ارائه خواهد داد. در پایان قصد داریم شما را با برخی از جالب توجه ترین قابلیت های آی او اس 14.5 آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: 11 نکته و ترفند مهم در مورد ایرپاد های اپل

تغییرات اپلیکیشن های Podcasts و Music

فارغ از تغییرات ظاهری اپل موزیک، اپلیکیشن پادکست اپل نیز تغییراتی داشته است. پخش جدیدترین قسمت پادکست ها آسان تر شده و راحت تر می توانید اولین بار یک پادکست جدید را شروع کنید. اپل در آپدیت آی او اس 14.5 امکان خرید حق اشتراک پادکست های حرفه ای نیز وجود دارد.

اپل موزیک نیز تغییرات مهمی مانند ژست های سوایپ برای آلبوم ها و پلی لیست ها، منوی جدید و گزینه های تازه برای اشتراک گذاری متن آهنگ ها در شبکه های اجتماعی نیز ارائه می شود.

شفافیت ردیابی اپلیکیشن‌ ها

آی او اس 14.5 قابلیت App Tracking Transparency را نیز فعال می کند. این ویژگی به کاربران اجازه می دهد انتخاب کنند که می‌خواهند اطلاعاتشان برای نمایش تبلیغات مرتبط توسط اپلیکیشن‌ ها و وب‌ سایت‌ ها ردیابی شود یا نه.

برای مثال وقتی فیسبوک را باز کنید، با پیامی روبرو خواهید شد که به شما می گوید این سرویس قصد دارد فعالیت شما را حتی در سایر سرویس ها ردیابی کند، آیا به فیسبوک این اجازه را می دهید یا نه!

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص دانلود و نصب و فعال سازی آی او اس 14.5 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذرید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر