;
coinex

توکن شیبا چیست و نحوه خرید ارز دیجیتال Shiba Inu چگونه است؟

شیبا از توکن های جدید و جالب توجه بازار است. اما توکن شیبا چیست و نحوه خرید رمز ارز Shiba چگونه است. در آموزش خرید ارز شیبا اینو با ما باشید.

رمز ارز Shiba  یک توکن ERC-20 است که در حال حاضر رتبه 2510 بازار رمزارزها را دارد. این توکن نسبتا ناشناخته حتی وایت پیپری برای معرفی و نقشه راه خود ارائه نکرده است.

اخیرا و به مانند همیشه به لطف ایلان ماسک و توییت های او بود که برای اولین بار نام ارز دیجیتال شیبا را شنیدیم. به خصوص حالا در نتیجه پامپ و دامپ قیمت، نام این توکن معروف تر شده و بیشتر به گوش می خورد. به نظر می رسد که ارز دیجیتال شیبا حالا به عنوان یک ارز جدید و با پتانسیل رشد بالا شناخته شده و وسیله ای برای کسب سود قلمداد می شود.

این اولین توکن ضعیفی نیست که توسط تبلیغات و رسانه ای شدن برای مدت کوتاهی معروف شده است. برخی افراد در نتیجه این فریب ها بخشی یا تمامی سرمایه خود را از دست داده اند. اما با ما باشید تا ببینیم توکن شیبا چیست ؟

توکن شیبا چیست و نحوه خرید ارز دیجیتال Shiba Inu چگونه است؟

نام ارز دیجیتال شیبا اینو از یک نژاد سگ شکاری ژاپنی الهام گرفته شده است. توکن ، شکلی از انواع ارزهای دیجیتال است که بدون نیاز به داشتن یک بلاک چین مجزا برای خود، بر بستر بلاک چین دیگر ارزهای دیجیتال به وجود می آید.

به این ترتیب با داشتن دارایی دیجیتال، می توان بدون نیاز به ایجاد بلاک چین جدید و در بستر بلاک چین های موجود، توکن ها را تولید کرد. برای نمونه و در پلتفرم ارز دیجیتال اتریوم، توکن های ERC-20 بدن نیاز به بلاک چین اختصاصی و حانبی قابل تهیه هستند. یکی از این توکن ها ارز دیجیتال شیبا اینو است.

به دلیل ایجاد و تسهیل فرایند تولید توکن ها توسط قراردادهای هوشمند، متداول ترین پلتفرم توکن سازی ، اتریوم است. برخی توکن هایی که روی اتریوم ساخته می شوند به عنوان توکن های ERC-20 شناخته می شوند که در ادامه دلیل این نامگذاری را ضمن بحث درباره اینکه توکن شیبا چیست توضیح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت ریپل در سال 2021

پیش بینی قیمت بیت کوین از سال 2022 تا 2030

توکن شیبا چیست و چگونه باید آنرا خرید؟

توکن شیبا چیست و نحوه خرید ارز دیجیتال Shiba Inu چگونه است؟
توکن شیبا چیست

هرکسی می تواند توکن مدنظر خود را در یکی از بلاکچین های میزبان ایجاد کند. شاید جالب توجه باشد که بدانید بیشترین کاربرد توکن ها در اپلیکیشن ها و پروژه های مختلف است که با نام ICO شناخته می شوند و درواقع تامین بودجه خود را از طریق توکن ها انجام می دهند.

با این حساب برای استفاده از آن اپلیکیشن یا وارد شدن به آن پروژه، باید توکن مربوط به آن را به دست بیاورید. به طور خلاصه باید گفت توکن ها به نوعی نماینده سهمی از دارایی هستند که از آن ها باید برای دستیابی به خدمات، سهام یک پروژه و سایر موارد مشابه استفاده می شود. به این شکل از توکن ها در یک پروژه خاص معنا ندارند و مستقل نیستند.

در حقیقت، توانایی فنی بسیار کمی برای ایجاد توکن ها لازم است. ایجاد توکن برای کسی که کمی تجربه برنامه نویسی دارد، کمتر از مقداری که فکرش را می کنید زمان می برد. اما ارز دیجیتال شیبا یا توکن شیبا چیست ؟

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت چین لینک در سال 2021 

پیش بینی قیمت ترون در سال 2021

توکن شیبا چیست و چگونه رمز ارز Shiba بخریم؟

توکن شیبا چیست و نحوه خرید ارز دیجیتال Shiba Inu چگونه است؟

رمز ارز Shiba از جمله توکن های مبتنی بر استاندارد ERC-20 است. منظور از اینکه شیبا یک توکن ERC-20 است این می باشد که در استاندارد ERC-20 قوانینی طراحی شده اند که این قوانین روی توکن پیاده سازی شده است.

درواقع ERC-20 قوانینی است که اجازه می دهد توکن هایی بر بستر اتریوم ساخته شود. نام مستعار رمز ارز Shiba قاتل دوج کوین یا DOGECOIN KILLER است. علت اینکه شیبا را بسیار با دوج کوین مقایسه می کنند و به نظر این رمزارز در تلاش برای پیشی گرفتن از دوج کوین است.

نام این رمز ارز از یک نژاد سگ شکاری در ژاپن گرفته شده است. شیبا Shiba یکی از نژادهای سگ بومی ژاپن است. این نوع سگ در مناطق کوهستانی ژاپن زندگی می کند و بسیار هوشیار و چابک می باشد. این نوع از سگ ها فراموش می کنند که کجا چیزهای گرانبهای خود را دفن می کنند.

در حال حاضر هیچ اطلاعات خاصی درباره این رمز ارز ارائه نشده و حتی هیچ وایت پیپر یا نقشه راهی نیز منتشر نشده است. افزایش قیمت این رمزارز اخیرا اما بسیار چشمگیر بوده است و افراد زیادی از آن استفاده می کنند.

در حال حاضر هیچگونه اطلاعاتی در ارتباط با این رمز ارز وجود ندارد و لازم به ذکر است هیچگونه وایت پیپر و نقشه راهی برای این توکن ارائه نشده است. افزایش قیمت این رمز ارز اخیرا چشمگیر بوده است و افراد بسیاری از افراد از این رمز ارز سود بردند. اما پیش از ادامه بجث درباره توکن شیبا چیست و یا اینکه بخواهیم به آموزش خرید ارز شیبا اینو بپردازیم اجازه دهید کمی درباره ERC-20 توضیح دهیم.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2021

پیش بینی قیمت دوج کوین در سال 2021

توکن ERC-20 چیست؟

ERC در حقیقت سرواژه عبارت Ethereum Request for Comment می باشد. ERC-20 همانطور که گفتیم سازوکار و آن قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن توکن موجود باشد. ERC-20 ها به دلیل امکان استفاده در عملیات های جذب سرمایه بسیار پرکاربرد هستند.

پروژه های وابسته به بلاک چین می توانند تا زمان ایجاد بلاک چین اصلی، با ایجاد و فروش ERC-20 ها برای خود جذب سرمایه کنند. علاوه بر این، ERC-20 روی همه کیف پول های معتبر اتریوم قابلیت انتقال و ذخیره دارند و در نتیجه به گزینه خوبی برای خرید ارز دیجیتال بدل شده اند.

در حالت کلی ERC-20 مجموعه ای از قواعد و مقرراتی است که به شما کمک می کند یک قرارداد هوشمند را همراه توکن های آن بر بستر اتریوم بسازید و وارد بازار خرید ارز های دیجیتال کنید.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت پولکادات در سال 2021

پیش بینی قیمت تتر در سال 2021

روند قیمتی رمزارز شیبا

برای آموزش خرید ارز شیبا اینو ضروری است که شما با روند قیمتی این ارز دیجیتال آشنا باشید. در نموداری که در ادامه می بینید، شما می توانید روند قیمت این ارز دیجیتال و صعود قیمتی ناگهانی آن را ببینید. در این نمودار مشخصا آنچه به چشم می خورد اینکه در 8 می 2021 این رمزارز با قیمت 0.00000749 دلار به فروش رسیده است و به ATH خود رسیده است.

توکن شیبا چیست و نحوه خرید ارز دیجیتال Shiba Inu چگونه است؟
توکن شیبا چیست

در زمان نگارش این مقاله قیمت ارز شیبا برابر با 0.000007 دلار بوده است و حجم معاملات آن برابر با 1،604،327،229 دلار. رمزارز شیبا در 24 ساعت کذشته رشد چشمگیری داشته است و 215.05 درصد افزایش قیمت داشته است. در حال حاضر این ارز دیجیتال در سایت CoinMarketCap در رتبه 54 قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری در سال 2021

بهترین ارزهای دیجیتال در سال 2021

توکن شیبا اینو چگونه معامله می شود؟

توکن شیبا چیست و نحوه خرید ارز دیجیتال Shiba Inu چگونه است؟

در درجه اول از آموزش خرید ارز شیبا اینو باید بدانید که در چه صرافی هایی این عملیات ممکن است. توکن شیبا در حال حاضر در صرافی شناخته شده یونی سواپ به عنوان یکی از بهترین صرافی های غیرمتمرکز قابل معامله است. از آنجایی که این صرافی مبتنی بر بلاکچین اتریوم است، کاربران در این صرافی می توانند به خرید و فروش توکن های ERC20 بپردازند.

نکته ای که این صرافی را از همرده های خود متمایز می کند این است که در این صرافی تقاضا برای خرید و فروش توسط خریداران و فروشندگان ایجاد نمی شود، بلکه فرایند معاملات ارزهای دیجیتال به طور خودکار ارزش دارایی ها را تنظیم می کند.

یکی از ویژگی های این صرافی غیرمتمرکز این است که کاربران در آن احراز هویت نمی شود و از این رو امکان استفاده از آن برای همه به ساده ترین شکل ممکن است. صرافی دیگری که امکان معامله توکن مورد بحث را فراهم کرده است، صرافی وان اینچ است. وان اینچ یک مجتمع صرافی های غیرمتمرکز است و برای دستیابی به بهترین نرخ های ممکن، سفارش ها را بین صرافی های غیرمتمرکز مختلف تقسیم می کند. وان اینچ در حال حاضر بیش از 20 پروتکل نقدینگی را پشتیبانی می کند.

صرافی هات بیت نیز از جمله صرافی هایی است که از توکن شیبا پشتیبانی می کند، این صرافی در سال 2018 در هنگ کنگ و استونی تاسیس شد. تیم اصلی این صرافی از کشورهای چین، آمریکا و تایوان هستند. در حال حاضر دفتر اصلی صرافی هات بیت در شانگهای قرار دارد. پلتفرم این صرافی در حال حاضر از زبان های چینی، انگلیسی، روسی، کره ای و ترکی پشتیبانی می کند.

آموزش خرید ارز شیبا اینو

شما برای خرید این ارز دیجیتال در درجه اول باید به یکی از صرافی های مورد بحث مراجعه کنید. توجه به این نکته لازم است که کاربران ایرانی قادر نخواهند بود که این ارز دیجیتال را به صورت مستقیم خریداری نمایند. به همین دلیل نیاز است تا در ابتدا یکی از استیبل کوین ها را خریداری نموده و سپس آن را در صرافی های به ارز شیبا SHIB تبدیل کنید.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت یونی سواپ در سال 2021

نحوه ساخت توکن NFT چگونه است؟

کیف پول توکن شیبا چیست ؟

توکن شیبا چیست و نحوه خرید ارز دیجیتال Shiba Inu چگونه است؟

در حال حاضر کیف پول کوین بیس از توکن شیبا اینو پشتیبانی میکند. کیف پول کوین بیس یک کیف پول موبایلی برای ذخیره رمزارز دیجیتالی است و برای هر دو پلتفرم اندروید و iOS در دسترس است.

این برنامه از بیت کوین، بیت کوین کش، لایت کوین، اتریوم، اتریوم کلاسیک، ریپل، استلار، دوج کوین و همچنین کلیه توکن های ERC20 پشتیبانی می کند. کیف پول کوین بیس که پیش از این با نام Toshi شناخته می شد، در اوت 2018 به کوین بیس تغییر نام داد.

این کیف پول ویژگی های مهمی دارد. برای مثال رابط کاربری ساده و روانی دارد که استفاده از آن را برای افراد مبتدی نیز ساده می کند. همچنین با توجه به تعداد بالای سرمایه گذاران کوین بیس، چندین صرافی ارز دیجیتال از آن پشتیبانی می کنند. این کیف پول فقط قابل استفاده در اندروید و آیفون است اما نسخه مک یا ویندوزی از آن منتشر نشده است. البته به این نکته توجه کنید که امکان استفاده از کیف پول کوین‌ بیس به دلیل تحریم ها در داخل ایران وجود ندارد و فقط درصوتی که خارج از ایران زندگی میکنید از این کیف پول استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین توکن های NFT کدامند

توکن سهام قابل معامله (Tradable Stock Token) چیست

کدام صرافی ها از شیبا پشتیبانی می کنند

تا اینچا چند صرافی و کیف پول که از این ارز پشتیبانی می کنند را معرفی کردیم. برای آشنایی با دیگر صرافی هایی که از این ارز پشتیبانی می کنند در ادامه این مبحث با ما باشید. صرافی هایی که از این ارز پشتیبانی می کنند عبارتند از:

یونی سواپ Uniswap: راه اندازی این صرافی از تاریخ 2 نوامبر 2018 صورت گرفته است. این صرافی محلی برای مبادله توکن های مبتنی بر استاندارد ERC-20 می باشد.

Hotbit: صرافی هات بیت در ژانویه 2018 تاسیس شد و از رمز ارزهای بسیاری پشتیبانی می کند.

CoinBene: این صرافی واقع در کشور سنگاپور است و یکی از مطمئن ترین صرافی ها برای سرمایه گذاری است که از 102 رمز ارز پشتیبانی می کند.

BitForex: این صرافی سعی بر این دارد تا امن ترین و مطمئن ترین پلتفرم معاملاتی را ارائه دهد. شما می توانید برای مبادلات رمزارزهای خود از این صرافی استفاده نمایید.

MCX.COM: صرافی MXC در آپریل 2018 راه اندازی شد و در گره صرافی های متمرکز قرار گرفته است.

Gate.Io: این صرافی در کشور چین راه اندازی شده است و در سال 2013 راه اندازی شده است. صرافی Gate.Io خدمات زیادی را به کاربران ارائه می دهد و یکی از آنها معاملات مارجین است.

Poloniex: صرافی پولونیکس در سال 2014 راه اندازی شد. این صرافی به کاربران این امکان را می دهد تا از طریق سیستم عامل های اندروید و iOS به این صرافی دسترسی داشته باشند.

صرافی 0x: صرافی زیروایکس یکی از پروتکل های نقدینگی می باشد که امکان تبادل دارایی های نظیر به نظیر را در بلاکچین اتریوم فراهم می کند. این پروتکل مجموعه ای از قوانین را تعیین می کند که کاربران می توانند با رعایت آن قوانین از این صرافی به راحتی استفاده نمایند.

صرافی 1inch: راه اندازی صرافی وان اینچ در ماه می سال 2019 صورت گرفته است. این پلتفرم علاوه بر مبادله رمز ارزها، ویژگی های دیگری را در اختیار کاربران قرار می دهد. کاربران می توانند از طریق سفارشات محدود مبادلات خود را در این صرافی انجام دهند.

Hoo: این صرافی خود را به عنوان یک پلتفرم معاملاتی توصیف می کند که بسیار پیشرفته می باشد. هدف از راه اندازی این پلتفرم ارائه خدمات به کاربران در سطح بین المللی می باشد.

Bilaxy: صرافی بیلکسی در سال 2018 راه اندازی شد و ادعا می کند که از بیش از 80 کشور در سراsر جهان کاربر دارد. این صرافی طیف گسترده ای از خدمات را نیز در اختیار کاربران قرار می دهد.

جمع بندی و نتیجه گیری

توکن شیبا اینو یک توکن ERC-20 است که اگرچه تا مدت مدیدی ارزی ناشناخته بود اما با توییت ایلان ماسک افزایش قیمت 300 درصدی را تجربه کرد. اگرچه اطلاعات پیرامون این ارز دیجیتال اندک است ولی در این جستار کوشیدیم هر آنچه که در این باره در دسترس ما هست را با شما به اشتراک بگذاریم.

خرید این ارز دیجیتال بیسیار دشوار و البته به بیانی پرریسک است. در نتیجه لازم است کاربران پیش از خرید شیبا تمام جوانب امر را سنجیده و دست به خرید بزنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص توکن شیبا چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر