;
coinex

توکن دفینیتی ICP چیست و از پروژه اینترنت کامپیوتر چه می‌دانیم؟

پلتفرم دیفینیتی یکی از موردانتظارترین ارزهای دیجیتالی است که اخیرا رسما راه انداز شده است. اما توکن دفینیتی ICP چیست پروژه اینترنت کامپیوتر چه می‌دانیم؟

شروع به کار پلتفرم و توکن ICP یا ارز دیجیتال Internet Computer دفینیتی در صرافی کوین بیس پرو، این توکن را به یکی از بزرگترین ارزهای دیجیتال دنیا بدل کرد. در حال حاضر Coinmarketcap توکن ICP را در رده پنجم برترین ارزهای دیجیتال قرار داده است.

توکن بنیاد دفینیتی یا ارز دیجیتال Internet Computer اخیرا روی کوین بیس پرو ارائه شد. قیمت این رمز ارز به سرعت در حدود 700 دلار رسید و پس از آن تا 250 دلار پایین آمد. در حال حاضر و بنا بر اطلاعات موجود قیمت ارز دیجیتال Internet Computer چیزی برابر با 486 دلار است.

اما از توکن ICP و پروژه اینترنت کامپیوتر چه می دانیم؟ با ما تا پایان این جستار همراه باشید تا ضمن پرداختن به ارز دیجیتال Internet Computer جزئیاتی از عملکرد، هدف و مزایای توکن ICP و پروژه اینترنت کامیپوتر را به شما ارائه کنیم. اما توکن دفینیتی ICP چیست ؟

توکن دفینیتی ICP چیست و از پروژه اینترنت کامپیوتر چه می‌دانیم؟

در شروع عرضه توکن ICP قیت این ارز چیزی معادل 345 دلار بود. این همان قیمت شروع قرارداد مشتقه این توکن در صرافی FTX در روز اول آن است. در حال حاضر و بنابر اطلاعات رسمی، بیش از 469 میلیون توکن ICP ایجاد شده است و بنابر گزارش ها 36 درصد از این توکن ها در گردش خواهد بود.

در حال حاضر ارزش بازار ارز دیجیتال Internet Computer برابر با 59 میلیارد دلار است. این رمزارز هم کنون در رتبه 5 جدول ارزهای دیجیتال است. صرافی FTX قرارداد آتی ICP را در روز 6 می و یک روز پس از اعلام لیست شدن ICP در کوین بیس، عرضه کرد.

به نقل از بنیاد دفینیتی، پلتفرم قرارداد هوشمند دفینیتی با سرعت اینترنت اجرا می شود و می تواند تمام برنامه ها مانند وب سایت ها یا بلاک چین هایی نظیر اتریوم و بایننس اسمارت چین را اجرا کند.

دفینیتی مدعی است که می تواند تعدادی از مهمترین مشکلات بلاکچین را حل کند. این شرکت قصد دارد صنعت کامپیوترهای ابری را با پلتفرم غیرمتمرکز خود جایگزین کند و بر روی آن نسل جدیدی از برنامه های مگا یا ابراپلیکیشن ها را طراحی کند. اما توکن دفینیتی ICP چیست و از پروژه اینترنت کامیپوتر چه می دانیم؟

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت ریپل در سال 2021

پیش بینی قیمت بیت کوین از سال 2022 تا 2030

نسل جدیدی از برنامه های مگا یا ابراپلیکیشن ها

توکن دفینیتی ICP چیست و از پروژه اینترنت کامپیوتر چه می‌دانیم؟

در حال حاضر بزرگترین مشکل بلاکچین همواره مقیاس پذیری قلمداد می شود. بسیاری از برنامه ها، به خصوص بازی هایی با گیم پلی زمان واقعی به تراکنشهای بسیار سریعتری نیازمند هستند.

در سال 2017 محبوبیت یک برنامه بازی CryptoKitties منجر به افزایش سرسام آور کارمزد اتریوم شد و سرعت معاملات در پلتفرم محبوب اتریوم را به شدت کاهش دارد. هر پروژه ای که مشکل مقیاس پذیری را حل کند، به یکی از مهمترین دارایی های بلاکچین بدل خواهد شد. پروژه اینترنت کامپیوتر مدعی حل مهمترین مشکلات بلاکچین است و ساخت نسل جدیدی از برامه های مگا یا ابراپلیکیشن هاست.

توکن دفینیتی ICP چیست ؟

دفینیتی یا پروژه اینترنت کامپیوتر یک رایانه ابری ایمن، مقرون به صرفه و غیرمتمرکز است. این رایانه توسط شبکه ای از دستگاه ها در سراسر دنیا توزیع خواهد شد و برای اجرای نسل بعدی مگابرنامه ها که نسخه های غیرمتمرکز پلتفرم هایی مانند فیسبوک، Uber، eBay مورد استفاه قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت چین لینک در سال 2021 

پیش بینی قیمت ترون در سال 2021

توکن دفینیتی ICP چیست و چگونه با سیستم عامل‌‌‌ های مشابه بلاکچین مقایسه می‌ شود؟

توکن دفینیتی ICP چیست و از پروژه اینترنت کامپیوتر چه می‌دانیم؟

امروزه اتریوم بر صنعت رمزنگاری و دنیای ارزهای دیجیتال تسلط دارد. دفینیتی قصد دارد تا بدون قربانی شدن لایه عدم تمرکز، مشکلات مقیاس پذیری را که اتریوم با آن دست و پنجه نرم می کند، حل کند. چیزی که بازیگر دیگر این میدا، EOS به خاطر آن مورد انتقاد است.

دفینیتی مدعی است در کمتر از 5 ثانیه می تواند تراکنش ها را نهایی کند. برای مقایسه، تایید نهایی تراکنش ها در بلاکچین بیت کوین تا یک ساعت و در اتریوم حدود 6 دقیقه زمان می برد.

توکن دفینیتی ICP چیست و چگونه کار می کند؟

در عموم پروژه های مبتنی بر بلاکچین، روند تایید معامله متکی به استخراج یا ماین است که این فرایند انرژی زیادی صرف می کند و در اغلب موارد کند است. دفینیتی برای دستیابی به اجماع الگوریتم اثبات سهام بهره مند است.

در نسخه دفینیتی گره ها یک عدد تصادفی ایجاد می کند که چراغ راهنمای تصادفی نامیده می شود. این چراغ تصادفی برای انتخاب گروه بعدی گره ها و جهت هدایت پروتکل های پلتفرم استفاده می شود. به این سازوکار مدل آستانه اجماع گفته می شود و این یکی از مهمترین مزیت های آن است. دومینیک ویلیامز، دانشمند ارشد و رئیس دفینیتی می گوید این پلتفرم شامل بسیاری از نظریه ها در مورد نحوه استفاده از اعداد تصادفی است.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2021

پیش بینی قیمت دوج کوین در سال 2021

مزایای توکن دفینیتی ICP چیست ؟

  • مقیاس پذیری بی نهایت
  • دفینیتی ادعا می‌کند که دارای یک سیستم بررسی امنیتی است که از اتریوم بسیار بهتر عمل می‌کند.
  • سازگاری با قراردادهای هوشمند که به واسطه آن دپ ها می‌ توانند بر روی این پلتفرم ساخته شوند
  • تیم بسیار باتجربه

از معایب این پلتفرم جدید اینکه اجماع به شیوه آستانه رله و سیستم بررسی های ابداعی دفینیتی، تا به حال به طور جدی آزمایش نشده است. برخی معتقدند که هر دو این رویکردها عدم تمرکز بلاکچین را به خطر می اندازد.

اهداف توکن دفینیتی ICP چیست ؟

توکن دفینیتی ICP چیست و از پروژه اینترنت کامپیوتر چه می‌دانیم؟

تمرکز گسترده دفینیتی، بر ساخت یک پلتفرم است که می تواند در بین مجموعه ای گسترده تر از برنامه ها با هزینه ای کمتر نسبت به پلتفرم های ابری نظیر آمازون و اچ پی مورد استفاده قرار گیرد.

یکی از نکات مهم مربوط به استراتژی فروش دفینیتی این است که بلاکچین آن ها می تواند خدمتی مشابه این پلتفرم ها با یک دهم هزینه آن ها ارائه کند. دفینیتی علاقه مند است تاجایی باشد که توسعه دهندگان برای تولید نسل بعدی ابراپلیکیشن ها، آن را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت پولکادات در سال 2021

پیش بینی قیمت تتر در سال 2021

چگونه دفینیتی از کامپیوترهای ابری امروز ارزان تر و ایمن تر است؟

هدف دفینیتی، ایجاد و راه اندازی مشاغل اینترنتی بدون نیاز به اتا به شرکت های دیگر مانند eBay یا Facebook است. این پلتفرم برای ذخیره سازی داده ها از فرایند استفاده می کند که به عنوان خرد کردن (sharding) شناخته می شود و بدین وسیله داده ها را ارزان تر از بلاکچین دخیره می کند. دفینیتی همچنین مدعی است که سیستم ابری آن امکان ایجاد سیستم هایی را فراهم می کند که به منابع انسانی بسیار کممتری نیاز داشته باشد.

ارز دیجیتال Internet Computer چیست؟

توکن دفینیتی ICP چیست و از پروژه اینترنت کامپیوتر چه می‌دانیم؟

اینترنت کامپیوتر پلتفرمی است مبتنی بر قراردادهای هوشمند. از راه اندازی اینترنت کامپیوتر سال ها به عنوان یکی از موردانتظارترین اتفاقات حوزه ارزهای دیجیتال یاد می شود. این پروژه از سال 2016 استارت زده شد و مدت پنج سال روی آن کار می کردند. دومینیک ویلیامز بنیانگذار دفینیتی

دفینیتی که در سال 2016 تأسیس شد، مدت پنج سال روی این پروژه کار کرده تا آن را راه‌اندازی کند. دومینیک ویلیامز (Dominic Williams)، بنیان‌گذار دفینیتی، در مصاحبه‌ای گفت:

این یک پلتفرم کاملاً جدید است. یک پلتفرم عمومی و دنباله اینترنت است. ما در نهایت به‌ دنبال جنبه استثنایی بلاک چین هستیم.

این پلتفرم در حال حاضر با چندین شرکت اکوسیستم فعالیت دارد که برای اثبات انباشت آن ایجاد شده اند. از جمله باید به صرافی غیرمتمرکز انزو فایننس ، شبکه اجتماعی حرفه ای دیستریکت، زیرساخت وب غیرمتمرکز فلیک و پلتفرم بررسی اصالت کالاهای لوکس اوریجین و چندین مورد دیگر اشاره کرد.

پروژه Internet Computer یا اینترنت کامپیوتر اولین بلاک چینی است که با سرعت وب با ظرفیت نامحدود کار می کند و ارز دیجیتال آن با نماد ICP در مارکت کریپتوکارنسی شناخته می شود. اینترنت کامپیوتر اولین بلاک چینی است که با سرعت وب با ظرفیت بی حد و حصر اجرا می شود.

این پروژه سومین نوآوری بزرگ در بلاکچین در کنار بیت کوین و اتریوم است. یک کامپیوتر بلاکچین که مقیاس هوشمندانه محاسبات و داده ها را اجرا می کند، آن ها را با سرعت وب اجرا می کند، داده ها را به طور موثر پردازش و ذخیره می کند و نرم افزارهای قدرتمندی را به توسعه دهندگان ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید:

بهترین آلت کوین ها برای سرمایه گذاری در سال 2021

بهترین ارزهای دیجیتال در سال 2021

تاریخچه دفینیتی یا پروژه اینترنت کامپیوتر چیست؟

این پروژه اولین بار توسط دمنیک ویلیامز در سال 2016 تاسیس شد و مورد توجه جامعه کریپتوکارنسی قرار گرفت ویلیامز یک نظریه پرداز حوزه کریپتوکارنسی است. دفینیتی در مجموع 121 میلیون دلار از مشارکت کنندگان مانند اندرسن هوروویتز، Polychain Capital ، SV Angel ، Aspect Ventures ، Electric Electric ، ZeroEx ، Scalar Capital و Multicoin Capital و چندین حامی اولیه اتریوم جمع آوری کرده است.

در سال 2018 بیش از پنجاه هزار شرکت کننده ثبت کننده، توکن های ابزار ICP را در airdrop دریافت کرده اند. در 18 دسامبر 2020 دفینیتی شبکه آلفای اینترنت کامپیوتر را راه اندازی کرد. در گام آخر به سوی تمرکززدایی ، در 10 مه 2021 ، دفینیتی رایانه اینترنتی را در دامنه عمومی راه اندازی کرد.

چرا اینترنت کامیپوتر؟

توکن دفینیتی ICP چیست و از پروژه اینترنت کامپیوتر چه می‌دانیم؟

هدف از پروژه اینترنت کامپیوتر گسترش اینترنت عمومی است و در نتیجه می تواند بستر محاسبه جهانی نیز باشد. امروزه اینترنت شبکه ای است که همه را به هم متصل می کند، اما سیستم ها و خدمات در حال حاضر از زیرساخت های خصوصی استفاده می کند.

پیشرفت علمی در مورد رایانه اینترنتی، فناوری Chain Key است که ده ها فناوری پیشرفته مانند اجماع جدید، تولید کلید توزیع نشده بدون تعامل، سیستم عصبی شبکه (NNS)، هویت اینترنتی و غیره را شامل می شود. ICP توکن کاربردی بومی است که در شبکه Internet Computer سه نقش اساسی دارد:

  • تسهیل حاکمیت شبکه
  • تولید چرخه برای محاسبه
  • پاداش دادن به مشارکت کنندگان

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت بیت کوین کش 2021

آینده اینترنت کامپیوتر

ارزش صنعت کامپیوترهای ابری در حال حاضر بیش از 176 میلیارد دلار است که نشانگر تقاضای زیادی برای این محصول در بازار است. دفینیتی تقریبا 2 میلیارد دلار بودجه دریاف کرده است. بنابراین می تواند از تیم های شخص ثالثی که می خواهند برنامه ها، ابزارها و پروتکل هایی بر روی این پلتفرم بسازند پشتیبانی کند.

اگر توسعه دهندگان به این باور برسند که این پلتفرم مکانی برای ساخت این نوع اپلیکیشن ها است و کاربران از سیستم های  غیرمتمرکز استفاده می کنند، به عنوان سهامداران انگیزه ای برای اطمینان ساده و مقرون به صرفه بودن سیستم در آینده می خواهند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اینترنت کامیپوتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر