;
coinex

زمان بندی قطع برق کرمان 1400 ؛ جدول قطعی برق کرمان چگونه است؟

در حال حاضر و قطع شدن های منظم و نامنظم برق در بسیاری مناطق کشور، دغدغه مهمی برای همه شده است. این مطلب به زمان بندی قطع برق کرمان 1400 اختصاص دارد.

همانطور که می دانید معمولا در تابستان ها انتظار خاموشی های گسترده برق در نقاط پرمصرف کشور مانند پایتخت یا شهرهای گرمی چون اهواز و یزد را داشته و داریم.

اما حالا به نظر می رسد وضعیت در سال پیش رو بسیار بدتر از سال های پیش است. با وجود اینکه بیش از یکماه تا تابستان فاصله داشتیم، رکورد مصرف برق کشور و خاموشی های گسترده در بسیاری نقاط آغاز شد. در نقاطی مانند استان های شمالی کشور و پایتخت خاموشی های طولانی مدت و حتی دو یا سه باره را شاهد بودیم.

این مساله بحث زمان بندی خاموشی و خاموشی های برنامه ریزی شده را مطرح کرده که حالا به ارائه جداول زمان بندی خاموشی منتهی شده است. در اینجا به زمان بندی قطع برق کرمان 1400 خواهیم پرداخت.

زمان بندی قطع برق کرمان 1400

زمان بندی خاموشی کرمان

اگرچه علل گوناگونی برای این خاموشی گسترده مطرح شده است اما گمانه زنی ها در دو مورد یعنی فرایند ماینینگ بیت کوین و سایر رمزارز ها و مسئله سوخت نیروگاه ها دو گمانه اصلی در این باره است. اگرچه اظهار نظرهای رسمی هر دو مورد را رد کرده بر قدیمی بودن شبکه توزیع و عدم سرمایه گذاری در این حوزه تاکید دارند.

بررسی ها نشان میدهد که فرایند قطع برق به این شکل است که هر بخشی که از شبکه که مصرفی بیش از ظرفیت برق رسانی داشته باشد، مرکز مدیریت واقع شده و در شرکت توزیع برق، قطع برق آن بخش عملی می شود تا شبکه زیر فشار آسیب نبیند. در اینجا قصد ما پرداختن به زمان بندی قطع برق کرمان 1400 است. در ادامه با ما باشید.

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق البرز 1400

زمان بندی قطع برق کرمان 1400

شرکت توزیع برق استان پهناور کرمان زمان بندی قطع برق کرمان 1400 را در چندی پیش منتشر کرده است. باید بدانید که استان کرمان دو اداره توزیع برق شمال و جنوب دارد و هر یک بخش هایی از کرمان پهناور را پوشش می دهند. جدول قطعی برق کرمان تابستان 1400 به شرح زیر است:

زمان بندی قطع برق کرمان 1400 ؛ جدول قطعی برق کرمان چگونه است؟

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق اصفهان 1400

زمان بندی قطع برق کرمان 1400 ؛ جدول قطعی برق کرمان چگونه است؟

زمان بندی قطع برق کرمان 1400 ؛ جدول قطعی برق کرمان چگونه است؟

علت قطعی های برق چیست؟

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در خصوص قطعی های متعدد برق در روزهای گذشته گفته که ناترازی تولید و مصرف برق در شبکه در این روزها 8500 تا 9000 مگاوات بوده است. او با شاره به محدودیت رهاسازی آب از سدها به این اشاره کرده که باید از ظرفیت نیروگاه های برق آبی به طور حساب شده استفاده شود. سخنگوی صنعت برق تشریح کرد:

میزان خاموشی های پراکنده برق ارتباط مستقیمی با میزان مصرف دارد، اگر در این روزها شاهد افزایش قطعی های پراکنده برق در نقاط مختلف کشور هستیم به این دلیل است که با رشد عجیب ۸۵۰۰ مگاواتی مصرف نسبت به زمان مشابه سال گذشته مواجه ایم.

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق خراسان رضوی 1400

او همچنین ادامه داد که اگر در تیر و مرداد هوا گرم تر از روزهای جاری شده و مصرف مردم نیز افزایش یابد، شرایط پیچیده تر نیز خواهد بود. رجبی مشهدی با بیان اینکه روز گذشته اولین روز اجرای طرح های مدیریت مصرف برق در کشور بود گفت:

پیش بینی می کنیم طی روزهای آینده وضعیت با افزایش طرح های مدیریت مصرف برق، بهتر خواهد شد و برآورد ما این است که امسال در مجموع حداقل ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ مگاوات کسری برق داشته باشیم.

سخنگوی صنعت برق با توصیه مشترکان به نصب اپلیکیشن برق من گفت:

در قالب این اپلیکیشن به مردم زمان قطعی های برق اعلام می شود، همچنین برای هر استان سقف مصرف برق تعیین شده که با عبور از این میزان تعیین شده، انتشار برنامه خاموشی ها و اعمال آن برای مدیریت شبکه برق به شرکت های توزیع واگذار شده که مردم از طریق سایت این شرکت ها در جریان برنامه های احتمالی قرار خواهند گرفت.

در حال حاضر عموم استان های کشور با معضل مدیریت انرژی برق مواجه هستند و کرمان نیز از این قاعده مستثنی نیست. از این جهت جدول قطعی برق کرمان تابستان 1400 حائز اهمیت است تا از خاموشی های برنامه ریزی شده مطلع باشید. اما برخی راهکارها و ترفند ها می تواند در عدم اعمال زمان بندی خاموشی کرمان موثر باشد. با ما باشید.

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق تهران 1400

صرفه جویی راهکار اعمال نشدن زمان بندی خاموشی کرمان

با وجود اینکه آگاهی از جدول قطعی برق کرمان تابستان 1400 در مدیریت مصرف برق موثر است اما آنطور که اطلاعات رسمی حکایت دارد، تنها 10 درصد صرفه جویی در مصرف برق در تابستان مانع از اعمال جدول قطعی برق کرمان تابستان 1400 و مدیریت اضطراری بار باشد.

با وجود اینکه اطلاع از جدول قطعی برق کرمان تابستان 1400 می تواند در مدیریت مصرف و انجام امور اساسی موثر باشد اما بنابر آنچه رسما توسط شرکت توزیع برق کرمان منتشر شده از تنها 10 درصد صرفه جویی در مصرف برق تابستان مانع از اعمال مدیریت اضطراری بار و اعمال برنامه های برنامه قطع برق کرمان می شود.

تا پیش از این و ارائه برنامه قطع برق کرمان شاهد قطعی های برنامه ریزی شده در کرمان بودیم. مشترکین خانگی می توانند تنها با رعایت چند نکته مهم مصرف برق را مدیریت کنند و مانع از اعمال برنامه قطع برق کرمان و سایر شهرها شوند.

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق فارس 1400

استفاده از لامپ های کم مصرف و ال ای دی، استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرفی از قبیل ماشین لباسشویی و ظرفشویی، اتو و جارو برقی در ساعات پیک بار، توجه به برچسب انرژی محصول حین خرید لوازم برقی و یا استفاده دور کند کولرهای آبی و نصب سایبان روی کولر و تنظیم کولرهای گازی در دمای بین 23 تا 25 را باید از مهمترین راهکارهای مدیریت مصرف برق در این بازه زمانی عنوان کرد. مواردی که با کاهش فشار شبکه میتواند مانع از اعمال برنامه قطع برق کرمان شود.

پیش از این نیز اعلام شده بود که در صورتی که مصرف برق کاهش پیدا نکند، به ناچار برنامه خاموشی مطابق با برنامه ریزی در تابستان 1400 اعمال می شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص برنامه قطع برق کرمان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر