;
coinex

زمان بندی قطع برق ارومیه 1400 ؛ جدول قطعی برق آذربایجان غربی چگونه است؟

قطعی های گاه و ناگاه برق در کشور و ارائه جداول زمان بندی خاموشی از دغدغه های عموم افراد است. این مطلب به زمان بندی قطع برق ارومیه 1400 اختصاص دارد.

با وجود اینکه دو هفته ای است که قطعی های پراکنده برق در بسیاری از کشورها آغاز شده است، اما چندی پیش و همزمان با اوج مصرف برق در کشور شاهد بیشترین میزان خاموشی ها در سراسر کشور نیز بودیم. در برخی نقاط مانند تهران و برخی استان های شمالی، خاموشی های بیش از 2 ساعتی و حتی تکرار خاموشی دوباره و سه باره را شاهد بودیم.

بررسی های اولیه نشان داده است که در هر بخشی از شبکه که مصرف برق بیش از ظرفیت برق رسانی باشد مرکز مدیریت واقع شده در شرکت توزیع برق اقدام به قطع برق منطقه می کند تا شبکه دچار آسیب جدی برق نشود. در این جستار قصد ما پرداختن به زمان بندی قطع برق ارومیه 1400 است.

زمان بندی قطع برق ارومیه 1400

زمان بندی خاموشی آذربایجان غربی چگونه است؟

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در خصوص قطعی های متعدد برق در روزهای گذشته گفته که ناترازی تولید و مصرف برق در شبکه در این روزها 8500 تا 9000 مگاوات بوده است. او با شاره به محدودیت رهاسازی آب از سدها به این اشاره کرده که باید از ظرفیت نیروگاه های برق آبی به طور حساب شده استفاده شود. سخنگوی صنعت برق تشریح کرد:

میزان خاموشی های پراکنده برق ارتباط مستقیمی با میزان مصرف دارد، اگر در این روزها شاهد افزایش قطعی های پراکنده برق در نقاط مختلف کشور هستیم به این دلیل است که با رشد عجیب ۸۵۰۰ مگاواتی مصرف نسبت به زمان مشابه سال گذشته مواجه ایم.

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق البرز 1400

او همچنین ادامه داد که اگر در تیر و مرداد هوا گرم تر از روزهای جاری شده و مصرف مردم نیز افزایش یابد، شرایط پیچیده تر نیز خواهد بود. رجبی مشهدی با بیان اینکه روز گذشته اولین روز اجرای طرح های مدیریت مصرف برق در کشور بود گفت:

پیش بینی می کنیم طی روزهای آینده وضعیت با افزایش طرح های مدیریت مصرف برق، بهتر خواهد شد و برآورد ما این است که امسال در مجموع حداقل ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ مگاوات کسری برق داشته باشیم.

سخنگوی صنعت برق با توصیه مشترکان به نصب اپلیکیشن برق من گفت:

در قالب این اپلیکیشن به مردم زمان قطعی های برق اعلام می شود، همچنین برای هر استان سقف مصرف برق تعیین شده که با عبور از این میزان تعیین شده، انتشار برنامه خاموشی ها و اعمال آن برای مدیریت شبکه برق به شرکت های توزیع واگذار شده که مردم از طریق سایت این شرکت ها در جریان برنامه های احتمالی قرار خواهند گرفت.

همه استان های کشور در حال حاضر در حال تنظیم برنامه ها و حداول زمان بندی خاموشی هستند و استان آذربایجان غربی نیز از این قاعده مستثنی نیست. بر این اساس با ما باشید تا به زمان بندی قطع برق ارومیه 1400 بپردازیم.

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق اصفهان 1400

زمان بندی قطع برق ارومیه 1400

شرکت توزیع برق استان آذربایجان غربی همزمان با آغاز فرایند خاموشی های برنامه ریزی شده، جدول قطعی برق آذربایجان غربی تابستان 1400 را منتشر کرده است. البته این جدول با عنوان جدول موقتی منتشر شده است و احتمال جزئی تر شدن و دقیق تر شدن آن وجود دارد و احتمال تغییر ساعات ها و مناطق منتفی نیست. اما این جدول به شرح زیر است.

زمان بندی قطع برق ارومیه 1400 ؛ جدول قطعی برق آذربایجان غربی چگونه است؟
جدول قطعی برق آذربایجان غربی تابستان 1400

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق خراسان رضوی 1400

ماجرای بیت کوین و قطعی های مکرر برق

از همان ابتدای امر و آغاز خاموشی های گسترده پیش از شروع تابستان، برخی گمانه زنی ها درباره ارتباط میان استخراج گسترده بیت کوین در ایران و قطعی گسترده برق مطرح شد. یک اظهار نظر رسمی نیز به این گمانه دامن زد اما این مسئله با واکنش رئیس کمیسیون اقتصاد دیجیتال مجلس مواجه شد. مجتبی توانگر در این باره اظهار کرد:

درخصوص ارتباط احتمالی قطعی‌ برق و استخراج رمزارزها، موضوع را در کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس بررسی کردیم؛ ظرفیت اسمی تولید برق در کشور ۸۵۰۰۰ مگاوات و ظرفیت واقعی تولید برق در کشور ۶۰۰۰۰ مگاوات است.

او با بیان اینکه میزان برق مصرفی در صنعت استخراج دنیا 12 هزار مگاوات است. تاکید کرد که سهم میزان برق مصرفی در صنعت استخراج در واحدهای مجاز 300 مگاوات و در واحدهای غیرمجاز 300 مگاوات است. همچنین سهم برق صنعت استخراج کشور از کل برق تولیدی 1 درصد است. رئیس کمیته اقتصاد انرژی مجلس، سهم کشور از کل صنعت استخراج در دنیا را کمتر از ۵ درصد عنوان و خاطرنشان کرد:

علت قطع برق، استخراج رمز ارز نیست بلکه علت توقف سرمایه‌گذاری و فرسودگی شبکه توزیع و تولید است.

بیشتر بخوانید: زمان بندی قطع برق تهران 1400

زمان بندی خاموشی آذربایجان غربی : برنامه قطع برق ارومیه

با وجود اینکه اطلاع از زمان بندی خاموشی آذربایجان غربی می تواند در مدیریت مصرف و انجام امور اساسی موثر باشد اما بنابر آنچه رسما توسط شرکت توزیع برق ارومیه منتشر شده از تنها 10 درصد صرفه جویی در مصرف برق تابستان مانع از اعمال مدیریت اضطراری بار و اعمال برنامه های برنامه قطع برق ارومیه می شود.

البته تا اینجای کار و پیش از ارائه برنامه قطع برق ارومیه شاهد قطعی های برنامه ریزی شده در ارومیه بودیم. مشترکین خانگی می توانند با رعایت چند نکته مهم مصرف برق مدیریت کنند و مانع از اعمال برنامه قطع برق ارومیه و سایر شهرستان های این استان شوند.

استفاده از لامپ های کم مصرف و ال ای دی، استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرفی از قبیل ماشین لباسشویی و ظرفشویی، اتو و جارو برقی در ساعات پیک بار، توجه به برچسب انرژی محصول حین خرید لوازم برقی و یا استفاده دور کند کولرهای آبی و نصب سایبان روی کولر و تنظیم کولرهای گازی در دمای بین 23 تا 25 را باید از مهمترین راهکارهای مدیریت مصرف برق در این بازه زمانی عنوان کرد. موارد که با کاهش فشار شبکه میتواند مانع از اعمال برنامه قطع برق ارومیه شود.

بیشتر بخوانید:

زمان بندی قطع برق فارس 1400

زمان بندی قطع برق تبریز 1400

جدول قطعی برق آذربایجان غربی تابستان 1400

پیش از این نیز اعلام شده بود که در صورتی که مصرف برق کاهش پیدا نکند، به ناچار برنامه خاموشی مطابق جدول قطعی برق آذربایجان غربی تابستان 1400 اعمال می شود. عده ای اعلام کرده اند که اگر قطعی برق ادامه داشته باشد بهتر است هرچه زودتر جدول قطعی برق آذربایجان غربی تابستان 1400 به طور دقیق در دسترس افراد قرار بگیرد.

سخنگوی صنعت برق گفته که انتشار جدول زمان بندی قطعی برق به معنای خاموشی های برنامه ریزی شده نیست و ادامه داده که با افزایش دمای هوا و مصرف بیشتر احتمال اینکه مشکلات بیشتری ایجاد شود وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص زمان بندی قطع برق ارومیه 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    بسمه تعالی
    احتراما به اطلاع مسئولین محترم می‌رسانم که این جدول برنامه قطعی برق اصلا عادلانه نیست و هر روز یک بار در اطراف روستای اردوشاهی برق ها قطع می‌شود و حق کشی و عادت محسوب میشود و از آن مقام مسئول اداره برق تقاضای رسیدگی به این موضوع را خواهانم .با تشکر

    پاسخ