;
coinex

بزرگترین کلاه برداری تاریخ ؛ 69 هزار بیت کوین ناپدید شده است!

حدود 69 هزار واحد بیت کوین در یک صرافی در آفریقای جنوبی ناپدید شده است و اگر گمانه ها درست باشد، این بزرگترین کلاه برداری تاریخ خواهد بود.

ارزش این 69 هزار بیت کوین چیزی معادل 3.6 میلیارد دلار است و در صرافی افری کریپت آفریقای جنوبی ناپدید شده است. این صرافی توسط دو برادر و چندی پیش تاسیس شد و با تبلیغات زیاد توجه زیادی جلب کرده بود.

به گزارش بلومبرگ، اگر اطلاعات ارائه شده در دادگاه به تایید نهایی برسد، این بزرگترین کلاه برداری تاریخ خواهد بود. تکیه گاه اصلی تبلیغات این صرافی، بازدهی سود 10 درصدی روزانه به مشتریان بود که از همان ابتدای امر هم کمی شائبه برانگیز به نظر می رسید. اما ماجرای صرافی افریکریپت چیست؟

بزرگترین کلاه برداری تاریخ ؛ 69 هزار بیت کوین ناپدید شده است!

در سال 2019 دو برادر به نام های امیر کاجی و رئیس کاجی، صرافی به نام افری کریپت تاسیس کردند. در 13 آپریل 2021 بود که صرافی پیامی برای سرمایه گذاران خود مبنی بر هک شدن دارایی های صرافی ارسال کرد. همزمان با این اطلاع رسانی، ارزش بیت کوین های این صرافی برابر با 3.6 میلیارد دلار گزارش شده بود. این صرافی در آن زمان اعلام کرده بود که برای شروع فرایند بازپس گیری دارایی ها، فعلا همه فعالیت های خود را متوقف خواهد کرد.

بزرگترین کلاه برداری تاریخ ؛ 69 هزار بیت کوین ناپدید شده است!

یک مشاور حقوقی اهل آفریقای جنوبی که حالا وکالت افراد مالباخته را برعهده دارد این پیام را به علت ترغیب افراد به عدم پیگیری قانونی ماجرا بسیار شک برانگیز دانسته است و گفته:

درخواست انجام‌ندادن اقدام قانونی سرمایه‌گذاران در این اطلاعیه بی‌درنگ شک ما را برانگیخت.

موسسه حقوقی هانکن اتورنیز هم مدعی شده که دو برادر موسس صرافی با انتقال 69 هزار بیت کوین با ارزشی معادل 2. میلیارد دلار به فضای دارک وب، وجود انتقالی را به بخش های کوچک تر و غیرقابل ردیابی منتقل کرده اند.

پیگیری برای ارتباط با دو برادر بی نتیجه است. چراکه همه تماس ها به پیغامگیر صوتی وصل می شود و هزمان صرافی افری کریپت نیز از دسترس خارج شده است. افری کریپت با وعده سود 10 درصدی روزانه سرمایه گذاران عادی و ثروتمند را مورد هدف قرار داده بود و مشتریان را به خود جلب می کرد. این می تواند الگویی برای اجتناب از کلاه برداری های بعدی برای همه فعالان بازار کریپتو باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بزرگترین کلاه برداری تاریخ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر