;
coinex

رژه کاروان ایران در المپیک توکیو 2020 [تماشا کنید]

امروز مراسم افتتاحیه المپیک توکیو برگزار شد. اگر پخش زنده مراسم را از دست داده اید، می توانید رژه کاروان ایران در المپیک توکیو 2020 را در این مطلب ببینید.

حال و هوای افتتاحیه المپیک توکیو به علت غیبت تماشاگران و خالی بودن سکوهای ورزشگاه ملی توکیو، بسیار با دوره های قبلی متفاوت بود. این مراسم بعد از نمای هایی از سوی ژاپنی ها، با رژه کاروان کشورهای شرکت کننده همراه شد. پیش از این شما را با دهکده المپیک توکیو 2020 آشنا کرده بودیم.

کاروان ایران در این مراسم بعد از کاروان عراق و با 25 نفر شامل 19 ورزشکار و 6 مقام مسئول وارد ورزشگاه المپیک ژاپن شد. در این کاروان 25 نفره، صمد نیکخواه بهرامی، کاپیتان تیم ملی بسکتبال به همراه هانیه رستمیان عضو تیم ملی تیراندازی پرچم ایران را در دست داشتند و جلوتر از سایرین حرکت می کردند.

رژه کاروان ایران در المپیک توکیو 2020 [تماشا کنید]

نضرالله سجادی سرپرست کاروان ایران پشت سر نیکخواه بهرامی و خانم رستمیان حرکت می کرد و بقیه هم به ترتیب در پیستی که برای رژه در نظر گرفته شده بود، برای حاضران و دوربین های تلویزیونی دست تکان می دادند.

اما آنچه درباره این رژه بیش از هرچیز مورد سوال بود، لباس ورزشکاران زن و مرد ایرانی بود. لباسی که در روزهای گذشته بحث های زیادی را سبب شده بود و یکی دو روز بعد از رونمایی آن و حجم انتقادات کاربران، کیکاووس سعیدی، دبیرکل کمیته ملی المپیک اعلام کرد برای احترام به افکار عمومی و با توجه به انتقادات صورت گرفته، ورزشکاران ایرانی با لباس ورزشی در مراسم افتتاحیه حاضر خواهند شد.

دیروز اما اخباری مبنی بر تلاش کمیته ملی المپیک برای طراحی و ارسال لباس های جدیدی به توکیو مخابره شد. بر اساس گزارشی که منتشر شده بود، لباسی جدید با طرحی بزرگتر از پرچم ایران در راه توکیو بود تا زنان ورزشکار با یونیفرمی جدید در مراسم افتتاحیه حاضر شوند.

اما تصاویری که امروز در افتتاحیه دیدیم حکایت از این داشت که تغییر خاصی در لباس کاروان ایران ایجاد نشده است و ورزشکاران ایرانی با همان کت و شلوارهای سرمه ای و پیراهن سفید در افتتاحیه حاضر شدند. اما سورپرایز دیگر مربوط به لیاس بانوان بود. چند ورزشکار زن ایرانی از جمله نجمه خدمتی، هانیه رستمیان و ناهید کیانی با همان مانتوهای فیروزه ای و شلوار سفیدی که در تهران رویت شدند، در مراسم افتتاحیه رژه رفتند تا مشخص شود کمیته ملی المپیک از تصمیم خود کوتاه نیامده و اخبار منتشر شده روزهای اخیر هم سندیتی نداشته است! اما رژه کاروان ایران در المپیک توکیو را از لینک زیر ببینید:

فیلم کامل مراسم افتتاحیه المپیک توکیو را نیز می توانید از این لینک ببینید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما درباره رژه کاروان ایران در المپیک توکیو 2020 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر