coinex
راهنمای خرید تکراتو

آخرین مهلت ریجستری تبلت تا امشب است

از آنجایی که فاز دوم طرح رجیستری تبلت‌ها از 9 مرداد آغاز می‌شود، آخرین مهلت ریجستری تبلت تا امشب (8 مرداد) است. جزئیات بیشتر را در ادامه مطالعه کنید.

از 13 تیرماه امسال، مسئولین به منظور سازماندهی بازار موبایل و دستگاه‌های سیم کارت‌خور تجهیزاتی مانند تبلت، ساعت هوشمند، مودم و غیره را در در صف رجیستری قرار گرفتند. با اجرای این طرح تمامی دستگاه‌های سیم‌کارت‌خور از طریق رویه قانونی و همراه با گارانتی وارد کشور خواهند شد و به دست مشتری می‌رسند. از طرفی، ریجستری تبلت‌ها که تاکنون چند بار تمدید شده، تا امشب مهلت دارد.

آخرین مهلت ریجستری تبلت تا امشب است

سامانه همتا با انتشار اطلاعیه‌ای در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که هموطنان حتما تا قبل از ساعت ۲۴ روز ۸ مرداد، با سیم‌کارت خود دستگاه را روشن کرده و نسبت به برقراری تماس و ارسال پیامک اقدام کنند.

طبق گزارش انجمن واردکنندگان تلفن همراه، در سال ۹۹ حدود ۲ میلیون دستگاه تبلت به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار در شبکه ارتباطی کشور فعال شدند. از ابتدای امسال تا ۹ تیر ۱۴۰۰، بیش از ۹۰۰ هزار دستگاه سیم کارت خور به ارزش ۱۲۰ میلیون دلار وارد کشور شده که تنها ۲ درصد آن قانونی است.

از این رو، برای جلوگیری از قاچاق تبلت، طرح رجیستری این دستگاه از روز دوم مرداد با تبلت‌های برند لنوو شروع شد و سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا اعلام کرد پس از رجیستری لنوو، فرآیند رجیستری دیگر نشان‌های تجاری تبلت‌ها نیز انجام خواهد شد.

بقیه نشان‌های تجاری تبلت تنها وقت دارند تا امشب برای فعال‌سازی تبلت خود اقدام کنند چرا که با اجرای طرح رجیستری تبلت از نهم مردادماه دیگر امکان رجیستر شدن و ورود تبلت به شبکه ارتباطی کشور ممکن نیست.

البته توجه داشته باشید که اگر با استفاده از wifi به اینترنت متصل شوید و دستگاهتان را روشن کنید، تبلت شما رجیستری نخواهد شد و حتما باید در دستگاه سیم‌کارت قرار داده شود و پس از برقراری تماس و پیامک برای رجیستری دستگاه اقدام کنند.

در ادامه فرآیند رجیستر شدن، پس از روشن کردن دستگاه دارای سیم‌کارت با شماره‌گیری کد دستوری *۷۷۷۷#، کد شناسایی دستگاه (IMEI ) را ارسال کنید تا فرآیند رجیستری انجام شود.

روش دیگر رجیستری این است که نام همتا را در اینترنت جستجو کنید و از طریق سایت کدشناسایی دستگاه خود را برای فعال‌سازی ثبت کنید. اگر کد IMEI دستگاه‌تان را ندارید، کافیست کد دستوری *۰۶# را شماره‌گیری کنید تا کدشناسایی برای شما به نمایش گذاشته شود.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص آخرین مهلت ریجستری تبلت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام من تبلت هدیه گرفتم و قبل از دوران رجیستری هم بوده و تا الان ازش استفاده نکردم نمیخوام پلمپشو باز کنم. گارانتی هم دارد الان با این طرح باید چیکار کنم؟

    پاسخ